Вибухонебезпечний скандал: Київ очищають від газових заправок — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Вибухонебезпечний скандал: Київ очищають від газових заправок

Казна та Політика
781
В Києві назріває черговий скандал. Слідом за МАФами столична влада вирішила очистити місто від газових заправок. Як кажуть в мерії, більшість газових резервуарів встановлені незаконно — вони небезпечні для людей і їхні власники не платять податки. Підприємці запевняють: у них є всі необхідні документи, а дії влади називають корупційною змовою з великими гравцями ринку.
Вибухонебезпечно
Як заявили в столичній мерії, до 1 травня всі газові заправки, що розташовуються окремо від великих автозаправних комплексів, будуть демонтовані. «З вулиць приберуть всі незаконні газові заправки, незалежно від того, яким буде опір», — заявив голова апарату КМДА Володимир Бондаренко.
Всього, за його словами, без документів у Києві налічується 353 об’єкти. Особливу увагу приділять розташованим поблизу лікарень, навчальних закладів, житлових будинків. Такі дії чиновники пояснюють вибухонебезпечністю газових резервуарів. «У разі виникнення непередбаченої ситуації вибухова хвиля від балона, який підвішений в повітрі, досягає в радіусі 200 метрів, а розліт осколків — 500 метрів», — пояснив Бондаренко. Крім того, всі такі заправки, за даними мерії, працюють в тіні, через що столичний бюджет щомісяця втрачає близько 50 млн грн.
«Корупційна змова»
В свою чергу підприємці стверджують: бізнес починали легально і всі необхідні документи у них є. Як розповів власник однієї зі столичних газових заправок Олександр Баранов, свою першу заправку він відкривав в 2014 р., тоді ж оформив і затвердив проект.
«На оформлення документів у мене пішло близько трьох місяців і понад 100 тис. грн різних зборів», — уточнив Баранов. Днями його заправку демонтували, а колонку відвезли на штрафмайданчик. На думку голови Асоціації малого і середнього бізнесу Руслана Соболя, така ситуація стала можливою через правову колізію: «Коли чиновники з КМДА кажуть, що заправки незаконні, вони мають рацію. Водночас, коли підприємці стверджують, що у них є всі документи, — вони теж мають рацію. Справа в тому, що в Україні немає чіткого законодавства, що визначає правила гри на цьому ринку».
Але, незважаючи на це, він впевнений, що в діях влади простежується корупційний зговір з великими гравцями ринку. «Те, що відбувається зараз — ні чим іншим, як зачисткою ринку, назвати не можна. На ринку склалася сильна конкуренція, і це дуже не подобається великим АЗС. На окремих заправках вартість скрапленого газу на порядок менша, при цьому якість буває кращою», — зазначає Соболь.
Тим часом газовики вже збирають мітинги і намагаються захистити свій бізнес. Одна з таких акцій відбулася 30 березня. Учасники акції тримали в руках плакати з гаслами проти демонтажу легальних, на їхню думку, газових заправок і перекривали вулицю. На що у мерії заявили, що відкриті для переговорів з тими, хто ці газові заправки хоче узаконити. Але жодних умов покищо не називають. Водночас в районах, де вже демонтували газові заправки, кияни відчувають перші незручності. Мешканці скаржаться, що тепер вони змушені стояти в чергах на великих АЗС. А експерти побоюються, що у випадку пом’якшення конкуренції великі АЗС підвищать ціну на настільки популярне паливо.
Окупається за два тижні
Газові заправки — бізнес прибутковий. Навіть у разі закриття однієї точки досвідчені підприємці з легкістю можуть відкрити іншу.
«Термін окупності — в залежності від місця розташування колонки і резервуара становить від двох тижнів. Тільки прихований дохід від цього бізнесу коливається від 3-5 грн на літрі. Плюс — в умовах діючого мораторію на перевірки бізнесу відстежити, чи платить власник газової заправки податки, практично неможливо», — зазначає енергетичний експерт, заступник директора НТЦ «Психея» Геннадій Рябцев.
Але і інвестиції не маленькі. Так, за словами енергетичного експерта Леоніда Косянчука, встановлення найдешевшого наземного модуля без фундаменту обійдеться власникам на рівні $20-25 тис. «Якщо ж говорити про легальні конструкції, такі, як на великих АЗС, то ціна зростає до $80-100 тис. А у випадку з підземним модулем — це вже кілька сотень тисяч доларів», — підкреслив Косянчук.
Антон Дранник
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас