Автомобілі, що літають: революція на підході — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автомобілі, що літають: революція на підході

Технології&Авто
871
“Дороги? Там, куди ми вирушаємо, дороги нам не знадобляться”, – заявляє Док Еммет Браун у фіналі фільму “Назад у майбутнє” за секунду до того, як перебудований під машину часу спорткар підтискає колеса і здіймається вгору. На автомобілі, до якого пристиковується комплект з силової установки, крила й хвостового оперення, утікає від Джеймса Бонда найманий вбивця Скараманга у фільмі “Людина із золотим пістолетом”. Головному лиходієві у фільмі “Фантомас розбушувався” також вдалося втекти від погоні – на легенді світового автопрому Citroen DS, який трансформувався в літак. У фільмах “Той, що біжить по бритві”, “П’ятий елемент” або “Зоряні війни” автомобіль, що літає, є єдино можливим засобом пересування у величезних мегаполісах. На кіноекрані навіть “Волга” вміє літати – у фільмі “Чорна блискавка”…
Сто років однієї фантазії
Фантазії про автомобілі, що літають, окриляють не тільки кінематографістів. Таємничий і багатогранний геній Відродження Леонардо винаходив такі машини. Перші практичні спроби реалізувати ідею транспортного засобу, що поєднує в собі властивості автомобіля і літального апарату, були прийняті більше ста років тому.
Румунський винахідник і піонер авіації Траян Вуя поїхав у 1903 році з Будапешта в Париж, щоб знайти спонсорів для будівництва свого першого “літака-автомобіля”. Французька академія наук відхилила його проект. Незгідний Вуя подав заявку на патент, який йому надали 17 серпня 1903 року, і майже через три роки все-таки пролетів на першому в історії моноплані з двигуном відстань приблизно 12 метрів на висоті трохи більше метра.
Ідея об’єднати літак і автомобіль з’явилася і у відомого американського інженера і винахідника Гленна Хаммонда Кертисса, який будував серійні гідролітаки і тренувальні триплани. Один зі своїх літаків він забезпечив знімними хвостом і крилами, щоб той не тільки літав, але і їздив по дорогах.
Тримісний “автоплан Кертисса”, представлений в 1917 році, не стільки літав і їздив, скільки стрибав по дорогах, вважається, однак, пращуром сучасних літаючих автомобілів. У Вуя і Кертисса з’явилося безліч послідовників, і зухвала мрія за сто років набула цілком реальних обрисів.
Нова манія – пасажирські дрони
Сучасні розробки гібридної техніки вже не вважаються фантастикою. Інженери, в чиєму розпорядженні є невідомі в минулому матеріали і технології, які допомагають оптимально поєднувати переваги автомобілів і літаків або вертольотів в єдиному засобі пересування, пророкують, що літаючі машини замінять традиційні вже в найближчому майбутньому.
Дубай, який обожнює технічні нововведення, збирається вступити у фантастичне майбутнє вже в липні 2017 року, пише журнал Der Spiegel. Одномісний літальний апарат на колесах “Ehang 184” з вигляду схожий на яйце, оснащений вісьмома гвинтами, вісьмома електродвигунами і всередині напханий електронікою. Працює повністю в автоматичному режимі, це розкішне “літаюче таксі” злітає в небо вертикально на висоту до 1000 метрів, зі швидкістю 60 кілометрів на годину доставляє пасажира за місцем призначення, яке він раніше вибрав на дисплеї, і приземляється також швидко і м’яко.
Пасажирські дрони такого роду, як запевняють китайські розробники, безпечні і абсолютно надійні: літають у будь-який час доби, в спеку та при наявності вітру. Тільки під час грози користуватися “літаючими таксі” не рекомендується. До 2030 року в Дубаї кожна четверта поїздка буде відбуватися на безпілотному повністю автоматизованому транспортному засобі, включаючи потяги без машиністів і повітряні таксі без водіїв.
У Європі панують приблизно такі ж настрої. Глава авіаконцерну Airbus Том Ендерс (Tom Enders) ще в 2016 році заявив, що подібна автономна літаюча техніка з’явиться в містах вже в наступному десятилітті. “Це буде революція”, – сказав він в інтерв’ю журналу Der Spiegel. Airbus будує свій “апарат з майбутнього” в американській Кремнієвій долині. Машина під назвою “Vahana” з вісьмома гвинтами і складаними крилами буде злітати і приземлятися вертикально, літати в автономному режимі, прилітати за викликом, для здійснення якого достатньо буде натискання кнопки в програмному додатку для смартфона. Пробний політ намічений на кінець 2017 року, здача в експлуатацію – 2020 рік.
Таксі, що літають
Машина вертикального зльоту і посадки VTOL (vertical take-off and landing) вважається на сьогоднішній день найбільш перспективним напрямком розробок. У Німеччині такий гібрид з вертольота і автомобіля побудували і випробували в польоті вже рік тому. “Volocopter” – надлегкий двомісний апарат, схожий на вертоліт, з 18 гвинтами і джойстиком для управління – розробив стартап з Карлсруе. Років через десять фірма має намір продавати по 10-20 тисяч волокоптеров на рік за ціною приблизно 100 000 євро за штуку, повідомляє журнал Der Spiegel.
Ще одна німецька компанія, Lilium Aviation, будує також на півдні Німеччини літальний апарат з електромотором, здатний нести двох пасажирів на 36 гвинтах на відстань до 300 кілометрів. Пробних польотів цей апарат поки ще не робив і існує лише у вигляді красивих комп’ютерних моделей. За фірмою, однак, стоять потужні спонсори, включаючи європейське космічне агентство (ESA).
У США розробки літаючих таксі для міст найближчого майбутнього також йде повним ходом, і за ними стоять як окремі підприємці-мільярдери, так і масштабів корпорації Boeing.
Між тим, технічна сторона гібридної техніки вже не викликає сьогодні великих проблем. Літаючий автомобіль можна вважати вже побудованим і майже готовим до масового виробництва. Інша справа – використання його в повітряному просторі. До того, як перше літаюче таксі підніметься в повітря, мають бути розроблені і прийняті закони і правила, що регулюють переміщення чудо-техніки на землі і в повітрі. Адже перевага цього нового виду транспорту – небачена раніше мобільність. Але її треба зробити осяжною, передбачуваною і безпечною. Розробки ведуться і в цьому напрямку.
Елла Володіна
За матеріалами:
Deutsche Welle
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас