Вміємо і практикуємо: 10 інфраструктурних проектів, які були реалізовані в Україні, незважаючи на кризу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Вміємо і практикуємо: 10 інфраструктурних проектів, які були реалізовані в Україні, незважаючи на кризу

Казна та Політика
2146
Чи відомо тобі, що за останні два роки в Україні розширено мережу авіасполучення, збільшився парк санітарної авіації, ремонтуються дороги, розширюється аграрна інфраструктура? У цій статті ми зібрали 10 успішних проектів, які переконують, що не все так погано.
Більшість економічних новин за останній час дуже депресивні: згортають свою діяльність ФОП, і в планах скасування спрощеної системи оподаткування. Але всупереч кризі і воєнному конфлікту,розвиток країни не зупиняється. Адже криза – це і нові можливості. Свідчення цього – успішні інфраструктурні проекти, реалізовані за останні два роки.
Проект №1: “Відкрите небо”
У 2015 році в аеропортах Львова та Одеси стартував проект “Відкрите небо”. Його мета – дати більше свободи у самоврядуванні повітряними портами. Тепер авіаперевізники отримали можливість літати до Львова і Одеси без обмежень – компаніям немає необхідності погоджувати маршрути з Державіаслужбою.
Але пройшло не все так гладко, як очікувалося. Львів недостатньо успішно реалізував проект “Відкрите небо”: у 2015 році вдалося залучити всього одного перевізника. Це пов’язано з неефективним менеджментом підприємства і економічними факторами: небагато українців можуть дозволити собі користуватися повітряним транспортом. Проте в 2017 році аеропорт планує почати співпрацювати з п’ятьма іноземними компаніями.
У Одеси справи кращі: вже в 2015 році за допомогою режиму “Відкритого неба” аеропорт уклав договори з трьома перевізниками.
Тримаємо кулаки за галузь авіасполучення, адже збільшення пропозиції на ринку повітряного сполучення сприяє зниженню ціни на авіаквитки і вантажні перевезення, тим самим роблячи повітряне транспортування більш доступним.
Проект №2: відновлення роботи регіональних аеропортів
За даними Міністерства інфраструктури, в 2016 році відновилися польоти в п’яти регіональних аеропортах України: Чернівці, Рівне, Кривий Ріг, Житомир та Вінниця. Більшість з цих повітряних вокзалів працюють нерегулярно, обслуговуючи приватні рейси, і тільки у Вінниці працює МАУ.
До того ж за останній рік в рази зріс пасажиропотік регіональних аеропортів. А п’ять відновлених повітряних портів збільшили обсяг пасажиропотоку на три тисячі осіб.
АПК – найстабільніша і найприбутковіша галузь української економіки. Тому, якщо почати розвивати інфраструктуру в цій сфері, то точно не прогадаєш.
Проект №3: перевантажувальний портовий термінал
Один з найуспішніших проектів – спеціалізований перевантажувальний термінал в порту “Південний”. Термінал почали споруджувати в 2015 році, і хоча він ще не зданий в експлуатацію (запуск роботи планують в цьому році), про перспективність проекту говорить те, що американська компанія Cargill інвестувала в будівництво 100 млн доларів і купила 51% перевантажувального терміналу.
Новий перевантажувальний термінал дозволить значно знизити логістичні витрати зернових трейдерів. До того ж подібні проекти вирішують проблему аграрної логістики України – в нашій країні не вистачає місць зберігання та засобів транспортування сільськогосподарської сировини.
Проект №4: ремонт доріг за підтримки міжнародних донорів
Стан українських автомобільних доріг часто стає приводом для жартів, і вони виправдані: ніхто не заперечує, що наші дороги потребують капітального ремонту та оновлення. Міжнародні фінансові організації звернули увагу на цю проблему і регулярно виділяють кошти на оновлення шляхів сполучення України.
Більш детально ознайомитися з подібними проектами можна в звіті Міністерства інфраструктури. Але якщо коротко – йдеться про невеликі ділянки доріг в різних регіонах країни. За минулий рік було відремонтовано близько 1000 км автодоріг, при цьому в 2015-му було відновлено в три рази менше, а в 2014-му – в 10 разів.
Проект №5: заправки для електромобілів
Електромобілі – це тренд, який в Україну прийшов зовсім недавно, але вже набирає популярності. Так, в 2016 році компанія “ТОКА” почала будівництво мережі електрозаправок в Україні. Заправки цього підприємства вже функціонують в Києві та Одесі. Зарядити електромобіль можна і на АЗСОККО”. Компанія почала встановлювати обладнання для підзарядки електрокарів на своїх об’єктах ще в 2014 році.
Попит на електромобілі в нашій країні з кожним роком зростає. Станом на кінець 2016 року в Україні налічувалося 1630 електромобілів. Середній щорічний приріст кількості електрокарів в нашій країні становить 13,2%.
Але, судячи з усього, незабаром зарядити електромобіль можна буде не тільки на АЗС, а й, наприклад, в кафе.
“Основна специфіка електрокарів в тому, що для заряду батареї їм необхідно бути підключеними до мережі мінімум годину. Весь цей час власник буде перебувати в кафе або ресторані, однією першою стравою він точно не обмежиться”, – вважає засновник “Тесла Клаб Україна” Назар Шимоне-Давіда.
Зараз зарядити електромобіль можна практично у всіх великих містах і на великих автомагістралях України.
Проект №6: стандарти зв’язку 3G
Хто б міг уявити, що третє покоління технологій мобільного зв’язку з’явилося в Україні ще в 2007 році, коли держпідприємство “Укртелеком” запустило мережу мобільного зв’язку під брендом “Utel”. Але за фактом справа почала рухатися тільки два роки тому.
На початку 2015 року відбувся тендер між трьома найбільшими операторами мобільного зв’язку. Через півтора роки оператори запустили 3G у всіх обласних центрах країни. Очікується, що через чотири роки 3G-зв’язком покриють усі районні центри та населені пункти, в яких проживає понад 10 тисяч жителів.
Проект№7: розвиток альтернативної енергетики
За минулий рік в нашій країні реалізовано кілька проектів розвитку зеленої енергетики. Наприклад, у Дніпропетровській області запустили першу в Східній Європі сонячну електростанцію з трекерною системою. На її панелях встановлені модулі з функцією руху, які стежать за рухом сонця. Цей девайс допомагає в рази збільшити продуктивність електростанції.
На Львівщині за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку реалізований проект вітряної електростанції вартістю 20,5 млн євро. При цьому собівартість електроенергії, що генерується вітром, вдвічі менша від сонячної.
Інвестори вже давно відзначили для себе, що розвиток зеленої енергетики в Україні – перспективна галузь. Наприклад, в березні 2017 німецька компанія Global Green Energy планує почати будівництво сонячної електростанції в місті Тростянець Сумської області. Також в планах створення подібної станції на території Чорнобильської АЕС.
Про цю реформу в суспільстві склалися різні думки. Одні кажуть, що уряд економить держбюджет, спихаючи більшість витрат на місцеве управління. Інші – що децентралізація дасть більше свободи локальній владі і допоможе розвитку маленьких містечок, тим самим підтримуючи тенденції розвинених країн до деурбанізації.
Проект №8: “Місцевий розвиток, орієнтований на громаду”
Європейський Союз та Програма розвитку ООН в Україні фінансують різні проекти в сфері медицини, енергозбереження, освіти та інших сферах, спрямовані на сталий місцевий розвиток.
До початку 2016 в рамках проекту було завершено реалізацію понад 2600 ініціатив місцевого розвитку, в яких взяли участь 1323 школи і дитячі садки, 599 лікарень і ФАПів, 16 сільськогосподарських кооперативів. Також здійснено 110 мікро-проектів водопостачання, 17 – захисту навколишнього середовища, 55 – енергоефективного вуличного освітлення та інші.
У 2017 році завершується третя і одночасно остання фаза проекту “Місцевий розвиток, орієнтований на громаду”. Проект сприяє поліпшенню інфраструктури сіл і маленьких міст України, тим самим сприяє їх подальшому розвитку.
Проект №9: санітарна авіація
У травні 2016 року в Запоріжжі українські авіабудівники представили санітарно-евакуаційну версію вертольота Мі-8МСБ виробництва “Мотор Січ”. Вертоліт був модернізований відповідно до вимог до санітарних машин: медичним реанімаційним модулем, шістьма носилками і двома сидіннями для медперсоналу. Також санітарний Мі-8МСБ обладнаний пілотажно-навігаційним комплексом, за допомогою якого можна здійснювати польоти міжнародними повітряними лініями, згідно з нормами ІСАО на всій території ЄС. А ще вертоліт може долати відстань 1200 км без посадки.
Така машина допоможе поліпшити якість екстреної медицини в Україні. Також можливий експорт Мі-8МСБ. І це, зважаючи на успіхи ДП “Антонов”, цілком реально.
Проект №10: фонд BrainBasket
Проект BrainBasket стартував в 2014 році. Це фонд, заснований за підтримки українських IT-компаній, Міністерства економіки та Київської міської адміністрації. Мета BrainBasket – безкоштовне надання освіти у сфері інформаційних технологій. В даний час діє 7 проектів, організованих фондом. Ці ініціативи спрямовані на навчання IT-технологій дітей, мам в декреті і всіх бажаючих.
BrainBasket організував систему навчальних центрів практично у всіх великих містах України. Фонд займається обладнанням цих центрів, пошуком викладачів, організацією вебінарів, а також дає можливість навчатися онлайн.
IT-сектор і АПК є найперспективнішими сферами вітчизняної економіки. Тому підготовка кадрів, що спеціалізуються на інформаційних технологіях, сьогодні особливо актуальна.
За матеріалами:
businessviews
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас