Куди їдемо, шеф? На столичному ринку таксі розпочався глобальний переділ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Куди їдемо, шеф? На столичному ринку таксі розпочався глобальний переділ

Технології&Авто
1077
Мобільні програми для замовленням авто, які з’явилися не так давно, активно “відтягують” на себе клієнтів класичних диспетчерських служб. Останні зазнають через це збитків і багато хто вже змушений виставляти свій бізнес на продаж.
Продам таксі. Недорого
Як розповів голова Української таксомоторної асоціації Андрій Антонюк, в кінці минулого року в одному тільки Києві продавалося до сотні служб, але позбутися їх вдалося далеко не всім — пройшли лише одиничні угоди.
“Компанії продавалися за ціною від $1 тис. до $20 тис. Їх могли купити, наприклад, за “красиві” номер і назву. А так потенційних покупців дуже мало. Тому багато служб змушені закриватися”, — говорить Антонюк.
Цю тенденцію нам підтвердили і в самих службах таксі. При цьому зазначивши, що в інших містах України поки що не все так погано — там не така гостра конкуренція, що дозволяє філіям київських диспетчерських служб вільно почувати себе в регіонах.
“У столиці ж замість 300 компаній до осені може залишитися не більше 100. Конкуренція, яку створили Uber, Яндекс та ін, багатьом виявилася не по силах. Свій шматок пирога новачки вже відхопили, і поки не наб’ють клієнтуру і водіїв — не зупиняться”, — зазначив адміністратор однієї зі столичних диспетчерських служб.
Через збитки “класичні” служби таксі вирішили істотно не знижувати підняті на новорічні свята розцінки. Лише деякі трохи переглянули свої тарифи, але і вони знизили їх не пропорційно святковій націнці. Так, якщо вартість за кілометр на Новий рік була вищою від звичайної в середньому на 30-50 копійок, то зараз її опустили лише на 15-30 коп.
На сьогоднішній день тариф на подачу машини таксомоторними службами становить близько 40-50 грн., а вартість кілометра шляху може варіюватися від 4 до 20 грн.
“Подачу менше 35 грн. навряд чи хтось ставить. А ціна за кілометр в середньому становить 12 грн.”, — каже Антонюк.
Таксисти розставляють сіті
Цьогорічна аномальна погода лише погіршила становище таксистів. Морози на тарифи сильно не впливають, а ось націнка на сніг є у всіх служб, становить вона, як правило, 5 грн/км понад стандартну вартість. Але кількість замовлень зараз трохи впала (ця тенденція простежується щороку в січні-лютому) і тому мало хто піднімає тарифи навіть з урахуванням подорожчання пального на 1-2 грн/л.
Як розповіли нам в Яндекс.Таксі, попит на таксі досить сильно пов’язаний з погодою, чим вона гірша, тим більше охочих дістатися до пункту призначення з комфортом. А коли попит перевищує пропозицію (у будь-який час, не обов’язково взимку) починає діяти підвищувальний коефіцієнт.
“Позаяк попит неоднорідно розподіляється по місту, наявність коефіцієнта і його розмір залежать від району. Це зроблено для того, щоб залучити додаткових водіїв на лінію, і щоб ті, кому дійсно важливо виїхати скоріше, могли це зробити. Користувач бачить, коли діє коефіцієнт, і може погодитися їхати за такою ціною або почекати, поки вона опуститься”, — розповіла менеджер зі зв’язків з громадськістю Яндекс.Україна Ольга Гриценко.
Що примітно, самі водії активно переходять на роботу до таксі-агрегаторів і працюють через мобільні додатки. Деякі з таких служб тільки недавно зайшли на наш ринок і заманюють доплатами за замовлення не тільки таксистів, але і пасажирів.
А пасажири, як, втім, і водії, стали досить вимогливі до служб. Якщо не подали машину, вона приїхала брудна і т. д. клієнт може просто розвернутися і піти в іншу службу.
А ось водіїв менше не стало — зараз машини приїжджають практично завжди (крім ранкових годин пік). Вивезення замовлень досить високе. Особливо, у онлайн-агрегаторів.
Як зазначив Андрій Антонюк, щоб залишатися на плаву, деякі традиційні служби почали вводити у себе можливість замовлення таксі онлайн. Але хороший мобільний додаток коштує не менше $50 тис., і далеко не всі потягнуть такі інвестиції. Та й така функція у випадку роботи лише для однієї конкретної служби не є панацеєю.
“Клієнти все активніше замовляють таксі саме онлайн. Якщо ще рік тому таких було 5-10%, то зараз їх вже в два рази більше. Деякі офлайн-служби навіть почали співпрацювати з агрегаторами за певний відсоток від замовлень, лише б залишитися на плаву. І частка онлайн-замовлень на ринку буде тільки збільшуватися. Вже зараз на нього непросто завести навіть новий додаток, на який інвестор готовий витратити близько 3 млн грн.”, — зазначив Андрій Антонюк.
Денис Вергун
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас