Куди їдемо, шеф? На столичному ринку таксі розпочався глобальний переділ
Мобільні програми для замовленням авто, які з’явилися не так давно, активно “відтягують” на себе клієнтів класичних диспетчерських служб. Останні зазнають через це збитків і багато хто вже змушений виставляти свій бізнес на продаж.
Продам таксі. Недорого
Як розповів голова Української таксомоторної асоціації Андрій Антонюк, в кінці минулого року в одному тільки Києві продавалося до сотні служб, але позбутися їх вдалося далеко не всім — пройшли лише одиничні угоди.
“Компанії продавалися за ціною від $1 тис. до $20 тис. Їх могли купити, наприклад, за “красиві” номер і назву. А так потенційних покупців дуже мало. Тому багато служб змушені закриватися”, — говорить Антонюк.
Цю тенденцію нам підтвердили і в самих службах таксі. При цьому зазначивши, що в інших містах України поки що не все так погано — там не така гостра конкуренція, що дозволяє філіям київських диспетчерських служб вільно почувати себе в регіонах.
“У столиці ж замість 300 компаній до осені може залишитися не більше 100. Конкуренція, яку створили Uber, Яндекс та ін, багатьом виявилася не по силах. Свій шматок пирога новачки вже відхопили, і поки не наб’ють клієнтуру і водіїв — не зупиняться”, — зазначив адміністратор однієї зі столичних диспетчерських служб.
Через збитки “класичні” служби таксі вирішили істотно не знижувати підняті на новорічні свята розцінки. Лише деякі трохи переглянули свої тарифи, але і вони знизили їх не пропорційно святковій націнці. Так, якщо вартість за кілометр на Новий рік була вищою від звичайної в середньому на 30-50 копійок, то зараз її опустили лише на 15-30 коп.
На сьогоднішній день тариф на подачу машини таксомоторними службами становить близько 40-50 грн., а вартість кілометра шляху може варіюватися від 4 до 20 грн.
“Подачу менше 35 грн. навряд чи хтось ставить. А ціна за кілометр в середньому становить 12 грн.”, — каже Антонюк.
Таксисти розставляють сіті
Цьогорічна аномальна погода лише погіршила становище таксистів. Морози на тарифи сильно не впливають, а ось націнка на сніг є у всіх служб, становить вона, як правило, 5 грн/км понад стандартну вартість. Але кількість замовлень зараз трохи впала (ця тенденція простежується щороку в січні-лютому) і тому мало хто піднімає тарифи навіть з урахуванням подорожчання пального на 1-2 грн/л.
Як розповіли нам в Яндекс.Таксі, попит на таксі досить сильно пов’язаний з погодою, чим вона гірша, тим більше охочих дістатися до пункту призначення з комфортом. А коли попит перевищує пропозицію (у будь-який час, не обов’язково взимку) починає діяти підвищувальний коефіцієнт.
“Позаяк попит неоднорідно розподіляється по місту, наявність коефіцієнта і його розмір залежать від району. Це зроблено для того, щоб залучити додаткових водіїв на лінію, і щоб ті, кому дійсно важливо виїхати скоріше, могли це зробити. Користувач бачить, коли діє коефіцієнт, і може погодитися їхати за такою ціною або почекати, поки вона опуститься”, — розповіла менеджер зі зв’язків з громадськістю Яндекс.Україна Ольга Гриценко.
Що примітно, самі водії активно переходять на роботу до таксі-агрегаторів і працюють через мобільні додатки. Деякі з таких служб тільки недавно зайшли на наш ринок і заманюють доплатами за замовлення не тільки таксистів, але і пасажирів.
А пасажири, як, втім, і водії, стали досить вимогливі до служб. Якщо не подали машину, вона приїхала брудна і т. д. клієнт може просто розвернутися і піти в іншу службу.
А ось водіїв менше не стало — зараз машини приїжджають практично завжди (крім ранкових годин пік). Вивезення замовлень досить високе. Особливо, у онлайн-агрегаторів.
Як зазначив Андрій Антонюк, щоб залишатися на плаву, деякі традиційні служби почали вводити у себе можливість замовлення таксі онлайн. Але хороший мобільний додаток коштує не менше $50 тис., і далеко не всі потягнуть такі інвестиції. Та й така функція у випадку роботи лише для однієї конкретної служби не є панацеєю.
“Клієнти все активніше замовляють таксі саме онлайн. Якщо ще рік тому таких було 5-10%, то зараз їх вже в два рази більше. Деякі офлайн-служби навіть почали співпрацювати з агрегаторами за певний відсоток від замовлень, лише б залишитися на плаву. І частка онлайн-замовлень на ринку буде тільки збільшуватися. Вже зараз на нього непросто завести навіть новий додаток, на який інвестор готовий витратити близько 3 млн грн.”, — зазначив Андрій Антонюк.
Денис Вергун
За матеріалами: УБР
Поділитися новиною