Вони стежать за тобою. Навіщо магазини збирають досьє на українців — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Вони стежать за тобою. Навіщо магазини збирають досьє на українців

Технології&Авто
2178
Тепер, якщо у вас є сторінка у соцмережах, де ви викладаєте інформацію про себе, зайти інкогніто за покупкою вам не вдасться. У столичних магазинах почали встановлювати камери, здатні розпізнавати особу відвідувачів через соціальні мережі, тобто збирати і аналізувати про них інформацію. Поки вони встановлені в декількох бутіках, але, схоже, що вже скоро система ставатиме дедалі популярнішою. Експерти попереджають: інформація може бути використана не за призначенням.
Технології майбутнього
Знайте, що коли ви підходите до полиці, в магазині вже знають, де ви працюєте, чи є у вас діти і тварини і яке ваше фінансове становище. Як кажуть розробники, тепер ритейлери зможуть розпізнавати відвідувачів магазинів з фотографій, зберігати інформацію про візити і отримають доступ до бази даних соцмереж.
«Коли людина приходить в магазин, система може її зафіксувати і за допомогою соціальної мережі розпізнати її ім’я. А зайшовши на її сторінку, можна отримати звідти всі необхідні для маркетингу дані. Більше того, якщо людина здійснила покупку, то наступного разу, коли вона прийде в магазин, продавці вже знатимуть, хто це і що купує», — розповів нам директор компанії — розробника системи Дмитро Суслов.
Ритейлери запевняють: система працює виключно на благо клієнта. «Проаналізувавши соціальні мережі відвідувачів, консультанти зможуть підбирати клієнтам речі значно швидше. Правда, багато часу необхідно приділяти перегляду сторінок своїх клієнтів, а це можна зробити тільки в магазинах з невеликим потоком людей. У великих мережах цього ніхто робити не буде», — каже власниця магазину ProStyle Олена Поліщук.
Тотальний контроль
Втім, як вважають експерти, у всьому цьому є і порція негативу: повна підконтрольність, надмірна нав’язливість рекламних агентів, а також ймовірність використання бази даних не за призначенням. «Сьогодні світ оперезаний необоротними зонами спостереження. Тільки в Києві комерційні структури встановили 120 тисяч камер. Проблема в іншому. Зараз ми є суспільством з дуже низьким рівнем моралі, тому можна припустити, що будь-яка інформація, яка спочатку становить виключно комерційний інтерес, може бути використана проти людини. У нас продаються телефонні та службові бази, зливається конфіденційна інформація, що стосується банківської таємниці, на цьому тлі висока ймовірність продажу і цієї аналітики», — розповів експерт з безпеки Сергій Шабовта.
Викликає нарікання новинка і у психологів. «Усвідомлення того, що за вами стежать, у деяких людей викликає паніку або навіть злість. Тому з точки зору психології, такі дії не дуже прийнятні, бо порушують особистий простір», — пояснює психолог Світлана Полипська.
Але, як кажуть юристи, з точки зору законів претензій немає. Так, за словами юриста Романа Марченка, згода фізичної особи на фото- і відеозйомку є обов’язковою. Але якщо людина прямо не забороняє себе знімати, а в приміщенні, де ведеться відеоспостереження, є попередження — порушень немає. «Що стосується обробки даних із соцмережі – коли людина реєструється в тій або іншій соціальній мережі і викладає туди свої дані, — вони автоматично стають публічними», — говорить Марченко.
Антон Дранник
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас