Який талант, така і скрипка, або Страдіварі - напрокат — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Який талант, така і скрипка, або Страдіварі - напрокат

Світ
345
Куди вигідно вкласти накопичені гроші і зробити так, щоб вони приносили реальний прибуток? Надійною інвестицією є високоякісні музичні інструменти. Однак на відміну від картин, які можуть просто висіти на стіні, скрипка чи віолончель повинні регулярно використовуватися за призначенням, інакше інструмент може стати непридатним для використання. Тому деякі власники здають свої скарби в оренду музикантам. У Німеччині є фірми, які виступають в ролі посередників між ними. Одна з них – Violin Assets в місті Бедбург, що неподалік від Кельна. На ринок вона вийшла всього три роки тому, але її бізнес-модель вже добре себе зарекомендувала.
У програші не залишається ніхто
Скрипка 1765 року, виготовлена руками прославленого майстра з Мантуї Томмазо Балестрієрі, – предмет особливої гордості Violin Assets. Завдяки інтенсивному звучанню вона найкращим чином підходить і для сольних виступів, і для концертів камерної музики. Про те, щоб грати на такому інструменті, мріє кожен скрипаль-початківець. Завдяки інвестиційній моделі, розробленій фірмою Violin Assets, така мрія може стати реальністю.
Старт проекту дали колишній банкір, а також пристрасний шанувальник і прихильник класичної музики Крістіан Райстер (Christian Reister) і експерт в галузі струнних інструментів Йост Тьоне (Jost Thöne). Як розповідає Райстер в інтерв’ю радіостанції Deutschlandradio, функціонує все дуже просто: Violin Assets пропонує зацікавленим покупцям струнні інструменти високого класу – скрипки, альти, віолончелі. У разі якщо інструмент купується виключно як об’єкт інвестицій, новий власник може передати його на безоплатній основі в тимчасове користування високообдарованому музиканту і таким чином виступити в ролі мецената. Підходящу кандидатуру серед музикантів допоможе підібрати Violin Assets.
Завдяки такій бізнес-ідеї в накладі не залишається ніхто. Інвестор, що купує цінний інструмент, вигідно вкладає капітал, а передаючи на час скрипку, віолончель або альт в руки перспективного музиканта, не тільки не дає інструменту простоювати, а й виступає в благородній ролі покровителя мистецтв. Музикант натомість отримує унікальну можливість грати на висококласному інструменті.
Вигідний об’єкт інвестицій
Щонайменше 30 тисяч євро коштує виготовлена в наші дні у відповідності з усіма вимогами скрипка. Старовинна скрипка, створена видатним майстром, обходиться, в середньому, в 80 тисяч євро, а нерідко – в рази більше, зазначає Крістіан Райстер. Гроші чималі. І все одно високоякісні музичні інструменти – дуже вигідний об’єкт інвестицій: вони постійно зростають в ціні і не дешевшають навіть під час економічних криз.
Серед клієнтів Violin Assets – як окремі заможні люди, так і цілі компанії, фонди. До послуг фірми нерідко звертаються і так звані “сімейні офіси” (Family Offices) – приватні організації, які надають послуги для багатих сімей в сфері управління фінансами, нерухомим майном, іншими справами, що в старі часи входило до компетенції дворецьких.
Перед перспективними молодими музикантами, в розпорядження яких ці спонсори надають раритетні інструменти, ставиться умова – періодично безоплатно виступати на приватних концертах і конкурсах і таким чином не тільки набиратися досвіду і відточувати свою майстерність, а й демонструвати пожертвувані їм скрипки, альти, віолончелі. Це теж складова концепції Violin Assets.
Щоб уникнути конфліктних ситуацій
Якщо меценат і музикант прийшли до спільного знаменника, Violin Assets оформляє між ними офіційну угоду про співпрацю. Як правило, вона укладається на кілька років. Страхуванням музичного інструменту на випадок його втрати, крадіжки або поломки зазвичай займається інвестор. Він же виплачує необхідні страхові внески.
А що, якщо у відносинах музиканта і спонсора виникають проблеми? Припустімо, меценат, з точки зору скрипаля, вимагає від музиканта занадто багато безкоштовних виступів. Або, наприклад, спонсор, який пожертвував виконавцю скрипку Страдіварі, піднявся на сцену прямо під час значимого концерту в Зальцбурзі (між іншим, це реальний випадок), щоб закрити кришку рояля, оскільки через нього, мовляв, не чути звучання спонсорованої скрипки.
Як зазначає Беньямін Бергман (Benjamin Bergmann), професор кафедри скрипки Вищої школи музики в Майнці, подібних конфліктних ситуацій цілком можна уникнути. Для цього важливо, щоб між спонсором і спонсорованим було повне взаєморозуміння, а їхня співпраця відповідала інтересам обох сторін і була спрямована виключно на досягнення цілей, викладених в укладеному договорі, головна з яких – професійний розвиток музиканта.
Наталія Корольова
За матеріалами:
Deutsche Welle
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас