Як київська влада позбавлятиметься "Київенерго" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як київська влада позбавлятиметься "Київенерго"

Енергетика
1381
Гучна обіцянка столичної влади не продовжувати договір з ахметовським “Київенерго” з його “грабіжницькими тарифами”, озвучена 23 січня головою апарату КМДА Володимиром Бондаренком, викликає резонне запитання: за якою схемою місто зможе припинити співпрацю з енергетичним монополістом і хто, а головне, за якими цінами, буде поставляти тепло в квартири городян.
Партнер юридичної фірми Pravovest Денис Шкіптан припустив, що міськадміністрація будуватиме відносини з “Київенерго” за таким самим принципом, як і з “Київводоканалом”.
“На компанію “Київенерго” київська влада не претендуєі відбирати її у власника (Ріната Ахметова) ніхто не буде. Просто припинять договір оренди мереж для транспортування тепла (термін нинішнього закінчується в кінці 2017 р).” Київенерго “продовжить виробляти теплову енергію, але за її транспортування буде відповідати інша компанія”, – зазначив він.
Такий поділ призведе до появи в платіжках споживачів нової графи. Наприклад, зараз в рахунках за комунальні послуги є рядок “водовідведення гарячої води”. Цю послугу надає “Київводоканал”, який і отримує сплачені киянами гроші, хоча поставляє гарячу воду компанія “Київенерго”.
“Якщо розірвуть договір оренди з “Київенерго”, можуть використовувати аналогічну схему: купувати тепло у Київенерго, а за доставку платити іншій компанії. Або ж плата за доставку буде включена в один тариф за тепло. Безпосередньо “Київенерго” належать ТЕЦ-5 і ТЕЦ-6, які виробляють теплову та електричну енергію. Також вона керує сміттєпереробним заводом “Енергія”. Однак транспортування тепла здійснюється через мережу труб і підстанцій, частина яких знаходиться у володінні КМДА і тільки передані в оренду “Київенерго”, – уточнив Денис Шкіптан.
На думку юриста, КМДА може знайти іншу компанію для управління тепломережами, яка буде зобов’язана проводити заміну старих зношених труб за рахунок плати за транспортування тепла. При грамотному використанні подібної схеми і проведенні модернізації можна буде домогтися зниження вартості тепла.
“Істотна частка тепла втрачається під час транспортування через давно застарілі і зношені труби. Також, наприклад, припиняться “літні профілактики тепломереж”, – вважає Шкіптан.
Як додав директор енергетичних програм Центру світової економіки і міжнародних відносин Валентин Землянський, на модернізацію тепломереж Києва потрібні мільярдні інвестиції. Але, на думку експерта, компанія “ДТЕК”, що володіє 72,4% акцій “Київенерго”, має більше шансів залучити необхідні кошти на міжнародних ринках завдяки своєму імені.
“Можливо, їй вдалося б швидше залучити кошти. Треба правильно оцінювати економічний ефект. При нинішніх тарифах, в яких левову частку займає ціна газу, “Київенерго” як компанія, що транспортує тепло, отримує мізерну суму – 15% від тарифу. Все інше йде в оплату за енергоносії”, – зазначив Валентин Землянський.
За його словами, потреба в щорічному фінансуванні підтримки роботи тепломереж становить близько 450 млн. грн. Половина цієї суми недоплачується, бо це автоматично спричинить ще більше зростання тарифів.
“Необхідно вкладати на рік 400-450 млн. грн., в тарифі, натомість, на інвестиційну програму закладено 250 млн. грн. У нас через ціну газу і так великі тарифи. Якщо ж додати ще й повноцінну інвестиційну складову, то тарифи стануть ще вищими”, – резюмував Землянський.
Віта Філонич
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас