Сергій Атамась: як "продати" компанію з допомогою Annual Report? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Сергій Атамась: як "продати" компанію з допомогою Annual Report?

Фондовий ринок
1593
Перевага роботи в міжнародній консалтинговій компанії – щомісячні нові проекти і нові клієнти. Маючи хорошу практику і розуміючи бізнес клієнтів, ти можеш знаходити нові рішення старих проблем.
Хочу вас запитати, що для вас означає «продати» компанію? Я хотів би розширити зміст цього виразу, додавши до буквального продажу компанії досягнення низки цілей її представників:
- переконати крупних постачальників товарів або устаткування надати вигідні умови вашої компанії (знижки, відстрочення платежів тощо);
- привернути увагу і провести результативні переговори з новими великими покупцями;
- знайти фінансування для інвестиційного проекту;
- переконати власника не міняти менеджмент компанії, і продовжити курс поточної команди.
Ми щодня «продаємо» свої компанії, навіть коли хочемо переманити ключових співробітників компаній-конкурентів. І все, що ми робимо – переконуємо. Доводимо, що наші компанії володіють кращою бізнес-моделлю в галузі, унікальною стратегією в завоюванні й утриманні ринку, мають сильні команди, пропонують кращі умови для постачальників і покупців.
Але для серйозних переговорів мало хороших комунікаційних здібностей. Потрібні факти, письмові підтвердження наших успіхів у минулому та розуміння майбутнього розвитку компанії.
Більшість компаній стикалися з підготовкою річних корпоративних звітів (Annual Reports), або принаймні мають про них уявлення. Значить, знають про їхню головну проблему – вони готуються профільними фахівцями компаній для профільних фахівців зацікавлених сторін (регуляторів, акціонерів, інвесторів).
Зовнішній вигляд і якість контенту корпоративних звітів плачевні. Здебільшого через формальність процедури їх підготовки і розповсюдження.
Напрошується питання: а кого це хвилює, якщо дана практика чудово існувала раніше і має схожі перспективи в майбутньому? Відповідь проста – український бізнес, який закриває звітний 2016 рік зі збитками за місцевими стандартами і МСФЗ.
У нас велика аудиторська практика, в основному в сегменті компаній, що перейшли на МСФЗ з метою отримання фінансування. Очевидно, що економічні і політичні потрясіння в Україні призвели у багатьох з них до незадовільних показників фінансової звітності.
До стандартного пакету фінансової звітності, підготовленої за МСФЗ, практично кожен раз вимагалися пояснення для інвесторів про річні результати, управлінські показники, маркетинговий стан, стратегію розвитку. Клієнтам необхідно було довести своїм бізнес-партнерам та інвесторам, що вони – сильний, життєздатний і надійний партнер. Виходило? Так.
Уся необхідна інформація дуже вдало упаковується в корпоративний річний звіт Annual Report. Якщо ваша компанія не публічна, і не потрапляє під вплив регулятора, то не варто боятися розкривати комерційну інформацію. Annual Report буде презентуватися тільки погодженим зацікавленим сторонам.
Хочете продати компанію? Надайте коротко і зрозуміло переконливу інформацію про свій бізнес і його перспективи в Annual Report:
  • Управлінські показники
  • Бізнес-модель
  • Стратегія розвитку
  • Ринкові можливості
  • Виробничий і торговий потенціал
  • МСФЗ звітність
Основні поради з підготовки та просування Annual Report:
1. Якщо ви не потрапляєте під вимоги регулятора, ви можете модифікувати свої звіти на власний манер. Але краще з самого початку використовувати кращі практики, наприклад рекомендації британського Financial Reporting Council (FRC).
2. Відразу визначтеся, що не йдете шляхом формалізму. Контент Annual Report має бути продуманим. Залучіть вище керівництво до його підготовки.
3. Сформуйте робочу групу всередині компанії і призначте координатора.
4. Детально визначте структуру та зміст Annual Report. Чітко розділіть зони відповідальності щодо збору інформації та підготовки відповідних розділів.
5. Якщо у вас є негативна інформація за результатами звітного періоду, ви повинні її компенсувати впевненою інформацією з інших функціональних блоків. Важливо показати, що ваша компанія має чіткий план виходу з фінансової кризи, наприклад. При цьому, займаючи вагому частку на ринку і виробляючи затребуваний продукт, ринкові перспективи і конкурентний аналіз варто розкрити максимально детально.
6. Вся інформація в звіті повинна бути послідовна, взаємоув’язана, перевірена і правдива.
7. Підготуйте план просування Annual Report з каналами і термінами поширення.
8. Велике значення мають особи, які презентують корпоративну звітність. Незважаючи на високий рівень рангу, для кожного з них треба підготувати свій скрипт для усних презентацій. Окремо для власників, топ-менеджменту, директора з розвитку, комерційного і фінансового директора. У них будуть різні цільові аудиторії.
9. Вам не обов’язково котируватися на біржах, щоб почати робити приголомшливі корпоративні звіти в дизайні. Ефект сприйняття вашої компанії істотно посилитися.
В цілому, як повинен виглядати Annual Report? Коротко, зрозуміло і красиво.
Ось підготовлений приклад одного з наших клієнтів:
Сергій Атамась: як "продати" компанію з допомогою Annual Report?
Сергій Атамась, керуючий партнер Kreston GCG
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас