Найнебезпечніші гоночні автомобілі


Найнебезпечніші гоночні автомобілі

Коли мова заходить про спорт, важливо дотримуватися правил, щоб забезпечити рівні для всіх умови. Але це рідко вдається в автоспорті. Команди ведуть конкурентну боротьбу, конструюючи нові машини з застосуванням передових технологій. Іноді гоночні автомобілі настільки швидкі, що просто «розривають» конкурентів. А іноді вони настільки ж небезпечні, і тому їх забороняють.

  • Chaparral 2E*
  • Рухоме антикрило на Chaparral 2E (ліворуч) було заборонено.

    Очевидно, що потужність гоночних машин потрібно тримати під контролем. Простий і ефективний спосіб – поставити антикрило. Повітря тисне на нього, збільшуючи притискну силу. Це дозволяє автомобілю краще «чіплятися» за трасу, покращуючи керованість.

    Однак бувають випадки, коли антикрило не потрібно. Так, на максимальній швидкості, на прямій, воно тільки уповільнює автомобіль. Тому інженери американської команди Chaparral зробили його рухомим. Гонщик керував антикрилом: на поворотах він збільшував кут атаки, а на прямих ділянках – зменшував. Автомобілі Chaparral 2E успішно виступали в гонках, а описану технологію почали переймати інші команди. Але після кількох аварій змінювана аеродинаміка потрапила під заборону.

  • Brabham BT46B*
  • Brabham BT46B, також відомий як «пилосос».

    У 1978 році на трасу Формули-1 вийшов автомобіль Brabham BT46B, який відразу прозвали «пилососом». В його задній частині був встановлений великий вентилятор. За офіційною версією розробника, він всього лише охолоджував двигун, але насправді створював неймовірну притискну силу.

    Автомобіль взяв участь лише в одній гонці Гран-Прі Швеції 1978 року, яку гонщик Нікі Лауда легко виграв.

  • Williams FW 15C*
  • Williams FW15C був заборонений, бо виявився занадто швидким.

    В наші дні активна підвіска і антипробуксовочна система стали буденними опціями на легкових автомобілях. Але в 1993 році їх застосування на Williams FW 15C зробило цю машину найшвидшою у Формулі-1.

  • Tyrrell 025*
  • Tyrrell Ford 025 з додатковими антикрилами.

    Tyrrell 025 був досить посереднім автомобілем для гонок Формули-1. Виступаючи на ньому, гонщики набрали лише два очки за цілий сезон 1997 року. Тоді чому йому заборонили брати участь у змаганнях?

    Винна одна з новацій цієї моделі — Х-подібні додаткові антикрила, які поставили по боках від пілота. Незабаром інші команди зробили те ж саме. Тут і виникла несподівана проблема: за ці конструкції чіплялися механіки, які обслуговували машини на піт-стопах.

  • Dodge Charger Daytona*
  • Dodge Charger Daytona став першим автомобілем, досягли швидкості 200 миль на годину в гонках NASCAR.

    Більшість людей знайомі з класичним Dodge Charger з фільму «Форсаж» з Віном Дизелем у головній ролі. Однак існує інша версія цього класичного мускул-кара. Гоночний Dodge Charger Daytona мав величезне антикрило в задній частині і масивну насадку спереду, яка зробила його більш обтічним. Daytona була розроблена спеціально, щоб конкурувати і перемагати в гонках NASCAR. Dodge Charger Daytona став першим автомобілем, який досяг швидкості 200 миль на годину (321 км/год) в гонках NASCAR.

    • i

      Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

    Дивись також
    Рейтинг популярності матеріалу «Найнебезпечніші гоночні автомобілі» на Finance.UA - 3.4
    Топ новини
    Обговорюють

    Читають

    В Контексті Finance.UA