NASA випробовує повітрозабірники нового покоління


NASA випробовує повітрозабірники нового покоління

Спільно з дослідницьким центром UTRC NASA приступило до випробувань повітрозабірника і вентилятора принципово турбовентиляторного двигуна. Літаки з такими повітрозабірниками споживатимуть на 6-8% менше палива.

Новий дизайн передбачає всмоктування повітря в систему з прикордонного шару – тонкого шару повітря, прилеглого до поверхні літального апарату. Тут в повітрі виникає дуже великий перепад швидкостей – від нуля до швидкості руху літака. Через це повітря, втягнуте в турбіну безпосередньо з цього шару, дає більше навантаження на двигун, ніж повітря, що прийшло з інших повітряних шарів. Це часто призводить до поломок вентиляторів.

Щоб повітря з приграничного шару не потрапляло на лопаті вентилятора, повітрозабірники виносять подалі від крила і фюзеляжу, однак у цьому випадку вони знижують загальну аеродинаміку машини.

У новій конструкції NASA повітрозабірники орієнтовані на всмоктування тільки приграничного повітря, що так само, як і відмова від нього, зможе стабілізувати роботу системи. Нові повітрозабірники розмістяться на фюзеляжі.

За оцінкою NASA, зменшення лобового опору завдяки новим повітрозабірникам і вентиляторам дозволить підвищити паливну ефективність нових літаків щонайменше на шість-вісім відсотків порівняно з сучасними літальними апаратами. Використовуватися нові повітрозабірники та вентилятори будуть в перспективному літаку D8, що розробляється NASA.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «NASA випробовує повітрозабірники нового покоління» на Finance.UA - 3.0
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.UA