Цукерберг сердиться. Facebook вирішив покінчити з блокувальниками реклами в браузерах — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Цукерберг сердиться. Facebook вирішив покінчити з блокувальниками реклами в браузерах

Рекламний ринок
922
Терпіння найбільшої соціальної мережі світу не безмежне. Недоотриманий прибуток від реклами, яку користувачі не побачать через те, що використовують адблокеры, обчислюється мільярдами доларів. І Facebook знайшов спосіб покласти цьому край.
Американським ЗМІ стало відомо про новий план Цукерберга, який передбачає елегантне, але разом з тим жорстоке рішення проблеми адблокерів.
Програмісти Facebook розробили технологію, яка зробить так, що реклама буде з’являтися у всіх користувачів десктопної версії браузеру, незалежно від того, встановлені у них блокувальники реклами чи ні.
“Facebook існує за рахунок реклами, – цитують журналісти слова Ендрю Босворта, директора Facebook з реклами. – Реклама – невід’ємна частина соціальної мережі, а зовсім не необов’язкове доповнення”.
Обурення топ-менеджменту Facebook легко зрозуміти. За даними рекламного агентства Interactive Advertising Bureau, тільки в США адблокерами користуються 26% всіх інтернет-користувачів. І хоча Facebook відмовляється розкривати детальну статистику за своїми користувачами, зокрема, частку тих, у кого встановлено адблокер, очевидно, що мова йде про декілька сотень мільйонів людей.
Це досить великий шматок від загального пирога з 1,7 млрд користувачів Facebook. Тут є за що поборотися.
Насильна реклама
З технічної точки зору адблокери влаштовані дуже просто. Вони являють собою розширення для браузерів Chrome, Firefox, Safari (а тепер і Microsoft Edge), які мають “чорний” список серверів найбільших рекламних мереж, з яких реклама підвантажується на сайти.
Адблокери блокують ці сервери, і рекламні банери просто не завантажуються разом з сайтом в браузер користувача. Це ключовий, хоча і не єдиний метод блокування реклами.
Рекламні мережі намагаються боротися з цим шляхом щоденної зміни IP-адрес серверів, з яких завантажуються банери, але адблокери в свою чергу відслідковують ці зміни і регулярно оновлюють “чорні” списки.
Але Facebook перебуває у виграшному становищі, оскільки сам завантажує рекламу на свої сторінки. На сьогоднішній день реклама в Facebook ефективно вирізається адблокерами завдяки другорядним технологіям блокування – за типом файлів, опису і т. д.
Говорячи про метод “насильницького” показу реклами компанія Цукерберга, очевидно, має на увазі якесь маскування реклами під звичайний контент мережі. В такому випадку, адблокери можуть бути безсилі, подібно до того, як це сьогодні відбувається з комерційними постами, які з’являються в стрічці новин навіть у тих користувачів, хто встановив адблокери.
Фактично, для того, щоб відсікати рекламу, замасковану під контент і позбавлену явних рекламних маркерів”, адблокерам доведеться навчитися аналізувати вміст постів і картинок. А це набагато більш складний і ресурсномісткий процес, ніж простий аналіз тегів в html-коді сторінки, кажуть експерти.
На практиці це означатиме, що адблокери стануть працювати повільніше (а отже, впаде швидкість завантаження сторінок) і менш ефективно (частина реклами все ж буде завантажуватися).
Не все втрачено
Рішення Facebook про агресивне нав’язування реклами вже викликало жорстку критику.
“Це крок на темний шлях позбавлення користувача права вибору, – така офіційна позиція менеджменту компанії Eyeo – розробника популярного блокувальника реклами AdBlock Plus.
Eyeo розробила унікальну бізнес-модель, яка викликає гнів Facebook і інших компаній, що залежать від реклами. Користувачі, які встановили адблокер, все ж бачать певну рекламу – від компаній, які оплачують послуги Eyeo. Проте, користувачі можуть вимкнути в налаштуваннях. Але за замовчуванням ця опція включена.
Таким чином, адблокери, по суті, теж заробляють на рекламі.
За словами Босворта, менеджмент Facebook розуміє, що агресивне втручання може не сподобатися частині користувачів. Він стверджує, що Facebook докладе максимум зусиль, щоб пояснити людям, що “реклама буде релевантною, і не буде відволікати від спілкування”.
Він також уточнює, що Facebook продовжує вдосконалювати налаштування, завдяки яким користувачі зможуть бачити саме ту рекламу, яка може бути їм цікавою.
Битва за багатомільярдний рекламний ринок в інтернеті далека від завершення
Деякою втіхою для тих, хто не любить рекламу, може стати той факт, що нововведення не торкнеться мобільної версії Facebook. Принаймні, поки.
Втім, розробники адблокерів поспішають втішити користувачів. “Це гра в кішки-мишки, – кажуть представники Eyeo. – Така сама як, приміром, боротьба між спамерами та розробниками спам-фільтрів”.
Отже, найкращі уми армії розробників адблокерів вже направлені на те, щоб протистояти новому кроку Facebook.
Битва за багатомільярдний рекламний ринок в інтернеті далека від завершення.
Олексій Бондарев
За матеріалами:
НВ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас