Крістофер Дембік: чи зможе фінтех вплинути в майбутньому на роботу банків? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Крістофер Дембік: чи зможе фінтех вплинути в майбутньому на роботу банків?

Фінтех і Картки
332
Фінансові технології стали найбільш динамічним сектором венчурної галузі, випередивши найсміливіші прогнози. Що ж стоїть за словом “фінтех”? І як він може вплинути в майбутньому на роботу банків?
Термін “ФінТех” позначає і все, і нічого. Це нове модне слово, яке найчастіше використовують у фінансовому секторі на ринку продуктів. Дедалі більше компаній полюбляють назвати себе “фінтех”, оскільки вони пропонують інтернет-послуги, але це нісенітниця.
На мій погляд, компанія може називати себе “фінтех”, якщо:
  • компанія здатна до внутрішніх інновацій, наприклад, через Open API;
  • компанія пропонує банківські послуги за відсутності посередників, і більш ніж у 99% випадків ці послуги фактично доповнюють ті, які пропонують банки.
Насправді, фінтех-компанії є новими партнерами банків, а не їх прямими конкурентами.
Утім, стає очевидним, що бізнес-модель банків змінюється з приходом фінтех-компаній і передусім таких, як, наприклад, оператори телефонного зв’язку (Orange) або інтернет-гіганти (Apple і Facebook), що здатні запропонувати такі банківські послуги, які лише кілька років тому могли пропонувати виключно банки.
 
Доходи, пов’язані з коштами та розрахунком послуг з управління поточними рахунками, будуть неухильно знижуватися в найближчі роки і підштовхнуть банки до пошуку нових рушіїв зростання. Банківська галузь має зосередитися на великих базах і послугах з персоналізованого фінансового консультування для клієнтів.
На глобальному рівні є ще кілька прикладів банків, які зуміли запропонувати персоналізовану послугу на базі поведінкових даних клієнта і нових технологій.
Найкращим прикладом на сьогодні є турецький банк Garanti Bank. У 2013 році він запустив мобільний додаток, що надає не тільки доступ до основних банківських послуг, онлайн-платежів, а й персоналізовані інструменти управління коштами, які пропонували знижки місцевих магазинів, використовуючи геолокацію.
Для досягнення успіху в розробці цієї системи Garanti Bank залучив у партнери місцевих підприємців і соціальну мережу Foursquare. Комбінуючи послуги таргетованих знижок і мобільних платежів, Garanti Bank зміг монетизувати внутрішню угоду і створити нові джерела прибутку.
Ще одна можливість для банків полягатиме в розробці послуг, що не можуть бути замінені комп’ютерними програмами, таких як персоналізоване фінансове консультування клієнтів.
Цифрові технології, безумовно, – це майбутнє банківської справи, але вони не зможуть замінити особистий контакт з клієнтами.
Не все можна вирішити за допомогою мобільного телефону або віддаленого клієнтського консультанта.
Банки мають скористатися своєю високорозвиненою мережею філій, щоб запропонувати якісні банківські послуги, а це вимагає безперервного навчання особистих консультантів; при цьому необхідно також пропонувати нові послуги, які не включені до традиційного переліку, наприклад, юридичний супровід у разі виникнення суперечок.
Крістофер Дембік, голова відділення макроекономічного аналізу Saxo Bank
За матеріалами:
Файненс.ЮА
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас