Хіт сезону: гра Pokemon Go стала головною забавою людства останніх тижнів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Хіт сезону: гра Pokemon Go стала головною забавою людства останніх тижнів

Технології&Авто
1268
Що об’єднує російського рок-музиканта Сергія Шнурова, культовий мультсеріал “Сімпсони” і київського менеджера середньої ланки Микиту Деревянка? Всі вони стали жертвами немислимого ажіотажу навколо нової гри для смартфонів з доданою реальністю Pokemon Go. Лише через два тижні після виходу в світ про новинку, що дає змогу відловлювати віртуальних монстрів на реальних вулицях, Шнуров склав пісню, а творці “Сімпсонів” зняли серію.
Що ж стосується Деревянка, керівника digital-напрямку Фонду Віктора Пінчука, він, як і мільйони людей по всьому світу, навсправжки захопився полюванням на покемонів. Тепер щодня Деревянко виділяє хоча б 15 хвилин на дивовижну гру: бігає по вулицях столиці й вишукує на карті в смартфоні місця скупчення віртуальних монстрів. Якщо пощастить, за цей час можна зловити відразу кілька покемонів, говорить він.
“Самий кайф у грі – це те, що вона змушує тебе вийти з дому, – ділиться Деревянко.- Дуже весело помічати навколо людей, яких, як і тебе, привело в якесь місце полювання на покемонів. Це чудовий привід для знайомства”.
Підрахувати кількість шанувальників гри в Україні поки не можна, адже офіційного релізу Pokemon Go тут ще не було. Через велике навантаження на сервери підключення нових країн відбувається поступово, і поки офіційний реліз відбувся приблизно в 30 країнах. Але навіть зараз можна з упевненістю говорити, що полювання на покемонів вже побило всі рекорди.
Всього за три дні після виходу в США, Австралії і Новій Зеландії Pokemon Go стала лідером із завантаження через Google Play та iOS App Store. Її завантажили на свої смартфони 7,5 млн чоловік. А вже через два тижні гра про монстрів стала найпопулярнішою мобільною грою в історії США, випередивши таких важковаговиків, як Angry Birds і Candy Crush Saga. Щоденна аудиторія Pokemon Go становить в середньому понад 21 млн користувачів, тоді як у колишнього світового рекордсмена Candy Crush максимальний показник був 20 млн, повідомляє міжнародна дослідницька компанія Survey Monkey. А за даними британської аналітичної компанії SimilarWeb, за день користувачі проводять за Pokemon Go більше часу, ніж в соціальних мережах “Фейсбук” або “Твіттер”.
Вихід на ринок гри з доповненою реальністю дуже своєчасний і довгоочікуваний, упевнений Лоран Мішо, керівник підрозділу електроніки і цифрових розваг в IDATE DigiWorld, французькій компанії, яка займається аналізом ринків телекомунікацій, інтернету і медіа. А помножений на всесвітньо відомий бренд покемонів, цей проект був приречений на успіх. “Відразу кілька поколінь виросло на ТБ-шоу, іграх, коміксах тощо. Тож мільйони людей приваблює такий контент, особливо у форматі вбивчого додатку з доповненою реальністю”, – пояснює Мішо.
Покемони назавжди
Кумедних істот покемонів “народила” японська компанія Nintendo, випустивши в 1996 році дві комп’ютерні гри з їх участю. Ідея світу чарівних монстрів була досить нехитрою. Спеціальні тренери беруть диких покемонів на навчання. Після тренувань у кожного з них проявляється свій суперхист, і вони борються з покемонами інших тренерів. Причому вбити покемона не можна: він може лише знепритомніти або ж його тренер може здатися. За довгі роки творці ідеї придумали кілька сотень видів покемонів, найпопулярнішим з яких став Пікачу – герой популярного анімаційного серіалу.
За 20 років існування покемони стали справжнім символом масової культури. Навколо них виросла ціла індустрія – слідом за іграми з’явилися аніме, серіали, гральні карти й іграшки. І кожна новинка про життя віртуальних монстрів била рекорди за популярністю – за 15 років було придбано понад 200 млн примірників ігор. В останні кілька років ажіотаж навколо покемонів стих, а схожих за значимістю новинок від Nintendo не було. Після такого затишшя успіх гри Pokemon Go став по-справжньому приголомшливим.
Першу порцію дивідендів від нової гри Nintendo вже отримала. Через два тижні після релізу її акції стрімко злетіли, ринкова вартість компанії зросла майже в два рази – до $42 млрд. Ця гра про полювання на монстрів дала змогу Nintendo, яка перебувала на межі банкрутства, обігнати за капіталізацією Sony, одного з найбільших виробників техніки в світі, ринкова вартість котрої становила близько $38 млрд.
Потенційний дохід для Nintendo і її партнера Niantic величезний, впевнені експерти. Сама гра безкоштовна, але до неї є безліч платних доповнень, які дають змогу полегшити полювання на покемонів або їх тренування.
“Ми знаємо, що лише через кілька днів після запуску гра генерувала $1,6 млн на день, – говорить Мішо. – Коли гра буде доступна в усьому світі, ми зможемо очікувати дохід близько $5 млн на день”.
Якщо цей прогноз виправдається, до кінця року творці Pokemon Go зможуть заробити до $900 млн. Для порівняння: відома гра Angry Birds на піку популярності заробляла не більше $200 млн в рік.
Супергра про віртуальних монстрів приносить доходи не тільки своїм творцям. У США кафе і ресторани поспішили скористатися ажіотажем – власники купують спеціальні додатки до Pokemon Go, що працюють як приманки для покемонів, повідомляє New York Post. Піцерія L’Inizio Pizza Bar в Нью-Йорку збільшила продаж на 75%, заманивши в свій заклад покемонів, а слідом за ними і відвідувачів.
“Люди приходять, отримують пару келихів пива і грають в Pokemon”, – розповідає менеджер піцерії Шон Бенедетті.
На хвилі успіху гри про покемонів голландська компанія TRNDlabs пообіцяла створити безпілотник під назвою Pokedron, який синхронізується зі смартфоном і здатний відловлювати покемонів по місту самостійно – господар зможе залишатися вдома і керувати дроном дистанційно.
Хвилина слави
Втім, ажіотаж навколо гри відбувається не завжди в позитивному ключі. Покемони в смартфонах відразу після появи на світ спровокували скандали й баталії. Багатьом серйозним закладам не сподобалося, що їх наповнили любителі онлайн-ігор. Невдоволення ловцями покемонів висловили в російському Кремлі, на військових кладовищах в США і в американському музеї Голокосту.
Відділ інформаційної безпеки ізраїльського ЦАХАЛу заборонив солдатам ловити монстрів на території військових баз, тому що додаток може збирати про ці об’єкти інформацію і надсилати її терористам. Нарешті, окремі особистості угледіли в онлайн-грі підступи диявола.
“Відчуття, що диявол прийшов через цей механізм і намагається просто розвалити нас ізсередини духовно”, – заявив інтернет-виданню Meduza Франц Клінцевич, перший заступник голови комітету Ради федерації Росії з оборони.
Хоча в Україні офіційного релізу ще не було, незадоволені новою грою знайшлися і тут. На сайті президента 18 липня з’явилася петиція із вимогою заборонити гру в країні. Нібито лови покемонів “призведуть до цілковитої деградації школярів і студентів, викличуть колосальну залежність, схожу з наркотичною”, а там недалеко і до виродження нації, упевнений автор.
Фахівці шкоди від гри не бачать. Навпаки, Pokemon Go стає революцією в ігровому бізнесі, говорить Дмитро Базилевич, маркетинг-менеджер компанії Wargaming в Україні, найпопулярнішою грою якої стала World of Tanks.
“Вперше додаток став визначати маршрут користувача, а не навпаки, – пояснює він. – Як було раніше? Прийшов на захід – зачекінився у “Фейсбуці”. Побачив по дорозі щось цікаве – написав у “Твіттер”. Є вільні 7-8 хвилин – пограв в World of Tanks або Angry Birds. Тут же все навпаки: хочеш грати – підведися і йди”.
Втім, довго втримати увагу публіки новій грі про покемонів не вдасться. У кращому випадку добра гра живе не більше п’яти-шести років, каже Мішо. Захід Pokemon Go може настати ще раніше, адже ця гра не підходить для того, щоб просто вбити час: вона вимагає постійного залучення і зусиль.
“Люди досить інертні за своєю природою. Мені здається, що зараз в більшій мірі працює ефект новизни. Люди звикнуть, і лавиноподібне зростання популярності сповільниться, – вважає Базилевич.- Але в будь-якому випадку в історію гра Pokemon Go і її творці вже увійшли”.
Галина Корба
За матеріалами:
НВ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас