Українські АЗС знайшли заміну білоруському паливу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українські АЗС знайшли заміну білоруському паливу

Енергетика
3520
Липневі нафтові розборки між Москвою і Мінськом, що спровокували перебої з поставками нафтопродуктів в Україну, можуть повторитися в будь-який момент. Це змушує наших чиновників диверсифікувати ризики і шукати нових постачальників бензину і дизеля на вітчизняні АЗС.
Українська влада до липня почала розморожувати припинену в 2011 р. угоду з Азербайджаном про транзит нафти в Білорусь і Чехію. Тоді Мінськ наполіг на підключенні до контракту поставок з Венесуели, а США і ЄС запровадили санкції проти білоруських держкомпаній “Белнафтохім” і “Белнафта”.
У 2015 р. західні санкції проти Білорусі були зняті, що дозволило розморозити цю угоду. Тому в минулому місяці, під час візиту в Баку українського президента Петра Порошенка, лідер Азербайджану Ільхам Алієв заявив, що дві країни домовилися відновити проект завантаження нафтопроводу Одеса – Броди.
Хто замінить білорусів
Білорусь традиційно домінує на українському ринку імпортних нафтопродуктів із часткою 25%. За підсумками першого півріччя 2016 р. із сусідньої країни до нас завезли бензину і дизеля на $512,4 млн. Для порівняння: з Литви – на $64,1 млн, РФ – на $42,4 млн, з інших країн – на $150,177 млн.
 
“Іранська сторона дуже зацікавилася транспортуванням нафти по трубопроводу Південний – Броди, оскільки це – найкраща логістика”, – заявив ще в кінці минулої весни голова міністерства енергетики та вугільної промисловості Ігор Насалик.
Такі розклади зовсім не означають, що загрози скорочення продажу нафти в Білорусь і паузи в імпорті нафтопродуктів в Україну не будуть повторюватися в майбутньому. Коротка липнева пауза в білоруських поставках не змогла вплинути на вартість палива на українських АЗС.
Стрибка цін не відбулося тому з двох причин. По-перше, Кременчуцький НПЗ і Шебелинський ГПЗ продовжують успішно переробляти імпортну нафту з Казахстану. І по-друге, до середини літа вперше з 2014 р. відновила роботу головна “дизельна артерія” українського імпорту, україно-білоруський нафтопродуктопровід Мозир – Ужгород.
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас