Банкрутство 76 банків в Україні показало, що законодавче поле абсолютно не готове до цифрового суспільства, - юрист — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Банкрутство 76 банків в Україні показало, що законодавче поле абсолютно не готове до цифрового суспільства, - юрист

Фінтех і Картки
2406
У нашій країні використання цифрових каналів без відповідного паперового підтвердження може призвести до фінансових втрат кінцевих споживачів.
Про це розповів Ростислав Кравець, адвокат і юрист, старший партнер АФ «Кравець та Партнери».
За його словами, основне, з чим стикаються юридичні компанії та їхні клієнти, це підтвердження зарахування коштів на рахунок. Здавалося б, у наш час стрімкого розвитку технологій, коли люди отримали можливість переказувати кошти один одному і зараховувати їх на свій рахунок за допомогою електронних каналів, це виявилося потенційною загрозою їхнім грошам. Без паперового підтвердження ці операції можуть виявитися непідтвердженими.
Як зазначив експерт, банкрутство 76 банків в Україні показало, що наше законодавче поле абсолютно не готове до цифрового суспільства. Яскравий приклад цьому — банкрутство «Дельта Банку», який пропонував послугу онлайн-депозитів. Після введення адміністрації в банк більшість з цих онлайн-депозитів просто зникли. Аналогічну ситуацію можна було спостерігати нещодавно і в банку «Михайлівський».
Як же бути з електронним підтвердженням транзакцій користувачів? Приватбанк, наприклад, закликає здійснювати всі операції, в тому числі поповнення депозитного рахунку через банкомат і термінал. Ці пристрої видають чек на термальному папері, який надалі не визнається самими співробітниками банку як доказ здійснення операції.
Пан Кравець також розповів такий приклад із своєї практики. Його клієнт, у якого на рахунку було 200 тисяч євро, не зміг одержати свій вклад. В офіційній відповіді банку значилося, що його рахунок потрапив під контроль фінмоніторингу. Причина при цьому вказувалася така: 200 євро, які клієнт вносив на рахунок два місяці тому, виявилися підробленими. Тому поки протягом певного періоду часу не буде проведена перевірка (а це найчастіше кілька місяців), всі рахунки клієнта будуть заблоковані.
Ростислав звернув увагу на те, що на чеку з терміналу має бути електронний цифровий підпис (в самому низу чека) для визнання його дійсним і використання як доказ. При цьому у разі виникнення спорів самі банки вимагають наявності мокрої печатки безпосередньо на чеку. Тому юрист порадив в сучасних умовах розвитку технологій і згідно з чинними вимогами законодавства не користуватися цифровими послугами без паперового підтвердження. Наприклад, у разі оформлення онлайн-депозиту краще витратити час на похід в банківське відділення, щоб отримати договір про розміщення депозиту на папері.
Також пан Кравець розповів про випадок з практики сплати за послуги, підключені до картки, навіть після завершення терміну її дії. Наприклад, по закінченні терміну клієнт, ні про що не здогадуючись, продовжує залишатися підключеним до смс-інформування. По закінченні двох-трьох років банк повідомляє користувача про те, що його заборгованість складає близько 3-4 тисяч гривень. Щоб не платити за «примарну» послугу, юрист настійно радить по закінченні терміну дії картки або після виплати кредиту прийти в банк і затребувати довідку про припинення всіх відносин з цією фінустановою.
Як зазначив пан Кравець, сума виграних ним в судах справ тільки проти Приватбанку становить 8,5 млн грн.
За матеріалами:
PaySpace Magazine
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас