Компанії emerging markets розвивають операції, відвойовуючи частки ринку у компаній Європи та США — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Компанії emerging markets розвивають операції, відвойовуючи частки ринку у компаній Європи та США

Фондовий ринок
263
Компанії країн, що розвиваються, активно нарощують свою присутність як на внутрішніх ринках, так і за кордоном, відвойовуючи позиції у широко відомих європейських і американських корпорацій, пише газета Financial Times.
Згідно з оцінками Boston Consulting Group (BCG), кількість азіатських компаній з річною виручкою понад $1 млрд збільшилася за період з 2003 по 2013 рр. в шість разів – до 1,015 тис. компаній.
Багато з цих компаній мають операції за кордоном або планують міжнародний розвиток і практично всі конкурують з авторитетними західними компаніями у власних країнах.
В Латинській Америці, Африці і на Близькому Сході темпи зростання числа таких компаній повільніші, але теж вражаючі, зазначають в BCG. В цих регіонах на кінець 2013 року було близько 700 компаній з річною виручкою понад $1 млрд – удвічі вище, ніж у 2003 році.
Сповільнення темпів економічного зростання і навіть зниження ВВП деяких великих країн, що розвиваються, останнім часом, особливо Росії, Бразилії та ПАР, що негативно позначилося на темпах розвитку операцій багатьох компаній emerging markets, відзначає старший партнер BCG в Сінгапурі Крістоф Неттешейм.
“Проте, я б сказав, що в цілому компанії emerging markets продовжують відвойовувати частку ринку у міжнародних корпорацій”, – сказав К.Неттешейм.
Китайські компанії активно нарощують присутність за кордоном, в тому числі завдяки фінансовій підтримці двох державних банків розвитку, що функціонують в КНР – China Development Bank і Export-Import Bank of China.
Основна частина фінансування спрямовується китайськими банками розвитку на інфраструктурні проекти, що готує ґрунт для отримання відповідних будівельних контрактів компаніями КНР. Це, в свою чергу, дозволяє використовувати в реалізації проектів китайських постачальників будівельного обладнання.
На кінець 2014 року сукупний обсяг кредитів, виданих двома фінінститутами за кордоном, становив близько $684 млрд. Це трохи менше сукупного обсягу кредитів, виділеного шістьма західними інститутами розвитку ($700 млрд) – Світовим банком, Азіатським банком розвитку, Міжамериканським банком розвитку, Африканським банком розвитку, Європейським інвестиційним банком (EIB) і Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР), свідчить дослідження Бостонського університету та Китайської академії соціальних наук.
Китайські банки розвитку навряд чи послаблять фінансування з урахуванням реалізації Пекіном проекту One Belt – One Road (“Один пояс – одна дорога”), передбачає будівництво інфраструктурного поясу по маршруту історичного Шовкового шляху з Китаю до Європи і потребує інвестиції в обсязі близько $900 млрд протягом 10 років.
КНР, однак, не є єдиним трампліном для закордонного розвитку компаній emerging markets.
Так, досвід філіппінської Jollibee Foods, власника міжнародних брендів мереж ресторанів швидкого харчування, показав, що успішний закордонний розвиток можливий для компанії практично з будь-якої країни, що розвивається, при наявності сильної бази на внутрішньому ринку і розумної стратегії зарубіжного розвитку.
Список найбільш прибуткових компаній emerging markets, які отримали більше 10% виручки за кордоном в 2015 році, очолює китайський промисловий конгломерат Citic, друге місце займає російський “Газпром” (MOEX: GAZP), п’яте місце – “Роснефть” (MOEX: ROSN), свідчать дані FT.
До п’ятірки також увійшли State Grid Corporation of China і малайзійська Petroliam Nasional Berhad (Petronas).
За матеріалами:
Financial Times
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас