Чому страховики бояться безвізового режиму — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чому страховики бояться безвізового режиму

Фондовий ринок
867
Багато українських продавців туристичних страховок з побоюванням чекають введення безвізового режиму з ЄС.
За їхніми прогнозами, це призведе до падіння продажів полісів страхування туристам.
“Введення безвізового режиму потягне за собою короткостроковий спад попиту на туристичні страховки, так як туристам не потрібно буде відвідувати посольства і збирати обов’язковий пакет документів, що включає страховку”, – прогнозує директор департаменту компанії “Арсенал страхування” Вікторія Чорна.
За задумом, страховки у туристів з України перевірятимуть і після скасування візового режиму, але не співробітники візових центрів, а прикордонні служби.
Якщо туристи захочуть подорожувати на авто, то крім медичної страховки повинні будуть пред’явити на кордоні ще й поліс страхування власника транспортного засобу “Зелена карта”.
Однак страховики вважають, що на кордоні контроль буде недостатньо жорстким. Як, наприклад, це відбувається зараз, коли багато водіїв, які виїжджають за кордон, купують біля пунктів пропусків фальшиві “Зелені карти”, які ні від чого насправді не захищають.
Як тільки вітчизняні туристи зіткнуться з реальною вартістю медичних послуг за кордоном, вони почнуть самі купувати страховки, після чого попит на страхування знову почне зростати, прогнозує Чорна.
“Якщо з людиною за кордоном трапляється щось непередбачене, а медичне страхування відсутнє, то їй доведеться виплатити неймовірну суму за лікування, адже європейські ціни в рази перевищують українські”, – говорить вона.
За словами головного менеджера департаменту андеррайтингу компанії “Універсальна” Андрія Гонтаренко, недавно їх клієнт на відпочинку зламав ключицю. Лікування за кордоном коштувало 240 тис грн.
В середньому ж лікування туристів в стаціонарі в країнах шенгенської зони, за словами директора департаменту особистого страхування компанії “АХА страхування” Сергія Срібного, коштує для страховиків 5-20 тис євро.
Недорого і сердито
Поки безвізовий режим не ввели, туристи, які вирушають за кордон, купують страховки за старою схемою. Більшість людей – разом з путівкою в туристичному агентстві, а хто їде самостійно – в страхових компаніях, в тому числі тих, які рекомендують візові центри.
Саме поради центрів, на думку страхових експертів, допомагають деяким страховикам непогано заробляти на туристах, що вирушають в ЄС.
Як і раніше найбільшим попитом користуються медичні страховки з мінімальним набором ризиків.
“Мінімальний набір ризиків (швидка допомога, невідкладна і стаціонарна амбулаторна, в тому числі стоматологічна) є обов’язковими для покриття в полісі туристичного страхування. Це опції, пов’язані зі здоров’ям, і на них економити не можна”, – вважає Срібний.
Коштують такі страховки недорого. В середньому – 100-150 грн на тиждень для поїздки в країни Шенгену і на 15-20% дешевше – в Туреччину, Туніс чи Єгипет.
Причина більш низької вартості криється в різних страхових сумах. Для країн ЄС обов’язковий ліміт – 30 тис євро, для Туреччини і Єгипту кожен страховик встановлює свій ліміт. У багатьох він не перевищує 15 тис дол.
За словами Гонтаренко, більшість виплат за страховими випадками з українськими туристами за кордоном – це виплати за ризиком “амбулаторна допомога”. Страховикам часто вистачає навіть ліміту 10-15 тис дол, щоб поставити клієнта на ноги до його прибуття додому. Правда, не завжди.
Наприклад, за словами голови правління компанії “Європейське туристичне страхування” Мирослава Бойчина, одному з клієнтів їх компанії, який пережив інсульт на “пляжному” відпочинку, не вистачило всієї страхової суми, щоб пролікуватися за кордоном і дістатися додому – довелося доплачувати самому.
Ситуація незабаром може змінитися. Мінекономіки підготувало законопроект, який передбачає поширення вимог зі страхування, які висувають країни Шенгену, на поїздки в інші країни.
Поки документ знаходиться на узгодженні в Нацкомфінпослуг. Якщо він буде схвалений і набуде чинності, туристам доведеться купувати поліс зі страховою сумою не менше 30 тис євро навіть для поїздки в безвізові країни або держави, де візу можна отримати на кордоні, наприклад, до Єгипту і Туреччини.
Ринок чекає переділ
У 2016 році законопроект навряд чи стане законом, але ринок туристичного страхування і без цього документа сподівається наростити продажі.
За прогнозами Бойчина, обсяг премій туристичного страхування виросте в 2016 році на 20-25% в порівнянні з 2015 роком. Основні причини зростання – стабілізація курсу гривні і ситуації на сході країни.
“На зростання продажів турпутівок і страховок також вплинуло зниження вартості відпочинку в Туреччині та Єгипті в порівнянні з 2013 роком.
Туроператори знижують ціни, сподіваючись привабити туристів і за рахунок зростання кількості відпочиваючих в майбутньому заробити”, – розповів Бойчин.
На думку ж Срібного, великого зростання продажів туристичних страховок в 2016 році не буде – на охочих відпочити за кордоном позначається криза. Натомість впровадження безвізового режиму, на його думку, збільшить продажі страховок у компаній, які продають реальний захист, за рахунок перерозподілу ринку.
“З огляду на, що потреба в візових центрах і консульських установах відпаде, підуть демпінгуючі компанії, які продають паперові поліси під візовими центрами, консульствами, посольствами та пропонують ціни в два-чотири рази нижче, ніж коштує реальний поліс”, – вважає експерт.
Також страховики прогнозують в 2016 році зростання частки страхових компаній, що продають поліси туристичного страхування онлайн.
Продажі таких страховок у багатьох фірм щорічно подвоюються, і не дивно: завдяки покупці захисту в інтернеті клієнт не тільки економить час, а й може з’ясувати всі умови захисту, зважити і прийняти усвідомлене рішення.
Є у таких полісів і недоліки.
По-перше, турист не може задати всі свої запитання.
По-друге, поки не прийняті зміни до закону про страхування, роздрукований на принтері поліс туристу потрібно “дублювати” документом з підписом та “мокрою” печаткою страховика. Для цього все одно потрібно їхати в офіс страховика або викликати його представника додому.
Тетяна Михальчишина
За матеріалами:
Економічна Правда
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас