Український автопром взяв вихідний


Український автопром взяв вихідний

Навіть у кризу в Україні купують автомобілі. Але заробляють на цьому тільки імпортери та український виробник автомобілів Skoda

За даними профільної асоціації Укравтопром, в січні з українських конвеєрів зійшло всього 293 автомобіля. Це на 17% менше, ніж у січні минулого року.

З українських виробників краще інших справи йдуть у заводу Єврокар Олега Боярина. Підприємство випустило рівно стільки скільки в минулому році – 224 автомобіля або три чверті всіх машин в країні.

Виробництво вантажівок на кременчуцькому КрАЗі впало на 23%. Виготовлення автобусів скоротилося на 74%. Це всього п’ять автобусів, які випустив луцький завод корпорації Богдан.

За словами директора інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting Олега Омельницького, виробництво автомобілів скорочується через низький попит на внутрішньому ринку, а експортні поставки ускладнені.

Втім, низьким попитом можна лише частково пояснити пасивність українського автопрому в січні. Минулого місяця продажі на внутрішньому ринку зросли на 23%, до 3,2 тис. автомобілів, повідомили в Укравтопромі.

У вітчизняних виробників була інша причина для зниження виробництва. Як повідомляв НВ, в грудні вони різко наростили випуск на своїх підприємствах. За цей місяць з конвеєрів зійшло в два з половиною рази більше, ніж у грудні 2014 року. Пояснювалося це тим, що заводи прагнули зробити якомога більше автомобілів за стандартом Євро-4, так як з початку року підвищувалися вимоги до Євро-5.

У січні ж заводи пішли на традиційний профілактичний ремонт. Запасів, зроблених у грудні, їм вистачить на перший час, пояснив директор з маркетингу групи компаній АІС Сергій Боровик.

В умовах відсутності державної політики відновлення і розвитку виробничого потенціалу країни, а також програм стимулювання споживчого попиту, планування обсягів виробництва носить ситуативний характер і залежить від товарних залишків в дилерських мережах говорить директор департаменту маркетингу асоціації Укравтопром Георгій Овсянников.

Втім, ситуативну стратегію можна виправдати лише у короткостроковій перспективі. Надалі українські підприємства ризикують зовсім залишитися не при справах.

Назаренко зазначає, що попит в країні є, авторинок зростає – менше ніж 5 тис. автомобілів в рік не продається.

Але попит є на марки преміум класу – так як багаті люди не звикли ні в чому собі відмовляти. Або на добротні бюджетні автомобілі – цим і пояснюється відносно стійкий попит на Skoda, відзначає Назаренко.

Вадим Макеєв

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Український автопром взяв вихідний» на Finance.UA - 2.6
В Контексті Finance.UA