Нацкомфінпослуг назвала гірших страховиків 2015 року — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Нацкомфінпослуг назвала гірших страховиків 2015 року

Особисті фінанси
1382
Вісім компаній потрапили в список страховиків, на яких в минулому році регулятору надійшло найбільше скарг. Серед них – «Українська транспортно-страхова компанія» ( «Ютіко»), «Українська охоронно-страхова компанія», «Оранта», «Еталон», «Провідна», «Домінанта», «Аска» та «Нова». Цього року Нацкомфінпослуг вперше вирішила оприлюднити такий список.
«Ці дані – результат нашої роботи щодо захисту прав споживачів страхових послуг. Люди зможуть орієнтуватися на них при виборі страховика», – повідомив член Нацкомфінпослуг Денис Ястреб.
В майбутньому комісія планує оприлюднити такі списки по страховим компаніям життя, ломбардам, кредитним спілкам, фінансовим компаніям та іншим учасникам небанківського фінринку. Оновлювати список лідерів за скаргами Нацкомфінпослуг має намір кожні півроку.
Вище середньої планки
За словами Дениса Яструба, в число компаній, на які найбільше скаржилися споживачі страхових послуг в 2015-му, увійшли тільки ті страховики, кількість скарг на яких в два рази перевищила середній показник. У минулому році він склав 78 скарг. Середній показник розраховувався, як співвідношення загальної кількості скарг до кількості страхових компаній, на які скаржилися протягом року. І помножений на два: 4068/106 = 38 * 2 = 78.
«При розрахунку середнього показника не враховувалися скарги на компанії, у яких анульовано ліцензії. Крім того, ми рахували не всі скарги, а тільки ті, які по суті», – пояснив Денис Ястреб.
Також комісія підвела підсумок складених актів, розпорядженнь і сум, які кожна компанія виплатила на вимогу регулятора.
Новий механізм роботи зі скаргами в Нацкомфінпослуг почав діяти з квітня 2015 року. І вже в травні, як показує статистика, загальна сума здійснених на вимогу комісії виплат зросла з 4,4 до 5 млн грн. Всього ж страховики заплатили в 2015 році майже 69 млн грн, що на 70% більше, ніж в 2014-му (40,8 млн грн).
У тому числі компанії з оприлюдненого списку виплатили на вимогу регулятора майже 39 млн грн, тоді як роком раніше – менше 20 млн грн.
Дивитися в динаміці
У Нацкомфінпослуг радять споживачам не просто оцінювати страховика за кількістю скарг, а дивитися на цифри в динаміці.
«У компаній проблеми з виплатами можуть виникати з об’єктивних причин (наприклад, кілька великих виплат за рік), але в такому випадку ситуація поступово вирівнюється: виплати починають зростати, а кількість скарг зменшується», – говорить Денис Ястреб.
У половини згаданих вище страховиків кількість скарг в 2015 році зменшилася в порівнянні з 2014-м. Серед них «Оранта», «Еталон», «Провідна», «Аска». «А у таких компаній, як “Домінанта”, “Еталон” і “Нова” ситуація покращилася вже в 2016 році», – розповів Ястреб.
Причини були різні
Самі страховики пояснюють ситуацію по-різному. «Часто скарги були пов’язані з розміром виплати по ОСАГО. В даному випадку скаржаться не клієнти компанії, а потерпілі в ДТП, які бажають отримати більший розмір компенсації за шкоду. Іноді потерпілі виявляють нетерпіння, пов’язане з процедурами та термінами врегулювання, встановленими законом», – говорить заступник голови правління компанії «Ютіко» Дмитро Овдій.
«З літа 2015 року ми розпочали перебудовувати систему врегулювання так, щоб жоден клієнт не залишався без уваги», – пояснюють в прес-службі «Домінанти». У департаменті маркетингу компанії «Провідна» повідомили, що випадки, коли заявники залишаються незадоволеними, в компанії були, але їх кількість мізерно мала, порівняно з обсягом реалізованих полісів і загальною кількістю врегульованих справ.
Голова правління компанії «Аска» Андрій Шукатко пов’язує зростання скарг у 2014 році з проблемами виплат в зоні АТО. «Ми не могли виплачувати без оформлених згідно із законом документів про страхову подію», – говорить він.
За словами Дениса Яструба, левову частку (61%) всіх заяв в минулому році займали скарги по ОСАГО. І тільки близько 20% припало на добровільні види страхування.
Не перегнути палицю
Багато страховиків вважають затію комісії зі списком за скаргами досить небезпечною. «Формальний підхід до роботи зі скаргами може привести до негативних наслідків для ринку», – впевнений Андрій Шукатко. За його спостереженням, в минулому році втричі зросла кількість звернень до страховиків від шахраїв.
«Наприклад, недавно у безробітного, бідного сільського жителя вкрали автомобіль преміум-класу вартістю в 1,5 млн грн. За виплатою він прийшов з адвокатом. Ми почали розслідування, так як підозрюємо, що він не постраждалий, а підставна особа в шахрайській схемі. Але для з’ясування ситуації нам знадобиться час, а його адвокат, я впевнений, відразу ж побіжить скаржитися в Нацкомфінпослуг», – навів приклад Шукатко. – Тому важливо, щоб комісія була не просто кийком над головою страховиків, а регулятором ринку».
На думку гендиректора асоціації «Страховий бізнес» Людмили Білошицької, працюючи зі скаргами, Нацкомфінпослуг повинна також враховувати масштаби діяльності кожного страховика. «Якщо компанія, припустимо, врегулює 200 справ і на неї прийде 78 скарг, то це, напевно, багато. Але якщо вона виплачує 20 тисяч і на неї прийде 78 скарг – це зовсім інша ситуація», – впевнена Людмила Білошицька.
Президент Української федерації убезпечення Андрій Перетяжко також вважає, що комісії потрібно дуже ретельно підходити до індивідуальної оцінки скарг, інакше можна не тільки зашкодити ринку, а й отримати чимало позовів від скривджених учасників.
В якості орієнтира
Потрапили в список лідерів за скаргами страховики, на думку регулятора, не безнадійні, а навіть навпаки. «Найбільше скаржаться на компанії, які працюють в роздробі і дорожать своїм іміджем», – вважає Ястреб. Тому в комісії вважають, що наявність подібного списку буде стимулом для продавців страховок поліпшити показники своєї роботи.
Цю думку поділяє і голова правління громадської організації «Страховий захист» Василь Дарков. «Ми підтримуємо нововведення комісії. Це допоможе споживачам страхових послуг орієнтуватися у виборі страховика не за його рекламою, а за кількістю скарг на нього», – говорить він.
Підтримують ідею і в Лізі страхових організацій України. «На жаль, кількість звернень страхувальників в нашу асоціацію з приводу невиконання компаніями своїх зобов’язань стає дедалі більше, – визнає президент ЛСОУ Олександр Філонюк. – Багато компаній свідомо уникають спілкування зі своїми клієнтами і значно занижують страхові виплати». Більшість з них закриті для ЗМІ і не входять ні в одну професійну асоціацію, тому вплинути на їх недобросовісну роботу під силу тільки регулятору, вважає Філонюк.
Тетяна Терехова
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас