Юрій Савченко: Чи є в Україні віртуальні банки? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Юрій Савченко: Чи є в Україні віртуальні банки?

Фінтех і Картки
1207
Ми починаємо наш цикл публікацій, присвячений області фінансових технологій та електронної комерції, відповідаючи на питання “Чи є в Україні віртуальні банки?”
Спробуємо розібратися в цьому питанні, почавши з розкриття поняття онлайн-банкінгу, причин їх появи і переваг, які вони надають як клієнтам, так і самим банкам.
Інтернет-банкінг (або онлайн-банкінг) – це загальна назва технологій дистанційного банківського обслуговування, що дозволяють вам управляти своїми рахунками, а також здійснювати платежі і перекази в будь-який час і з будь-якого комп’ютера/планшета/смартфона, що має доступ в Інтернет.
Що стимулює появу онлайн-банків
У зв’язку з розвитком Інтернет-технологій почала змінюватися споживча поведінка в багатьох сферах і банкінг – не виняток. Інтернет-банкінг замінює фізичні відділення, мобільний банкінг замінює гаманці і картки, все більше звернень до контакт-центрів здійснюється за допомогою чатів, навіть sms-повідомлення про рух по рахунку мігрують в viber і push-повідомлення додатків. Можна виділити три основні причини, що впливають на появу онлайн-банків:
1) Попит з боку споживача. Клієнти не хочуть витрачати час і гроші на відвідування банку, чекати в чергах, обговорювати особисті фінансові питання в присутності сторонніх. Люди гарно освоїли інтернет і банкіри, спостерігаючи ці тенденції, йдуть назустріч своїм клієнтам, розвиваючи дистанційні канали самообслуговування, попит на які стрімко зростає з кожним днем
2) Банки, як і будь-який інший бізнес, постійно шукають шляхи оптимізації своїх витрат, і автоматизація бізнес-процесів є одним з найефективніших способів зниження операційних витрат. Особливо в кризовий час, коли фізичні відділення не окупаються, навантаження на дорогі контакт-центри є не нормованим і т.і. Також дистанційне обслуговування деколи є єдиним способом надання банківських послуг в регіонах з особливо складною економічною ситуацією і низьким рівнем безпеки, як на сході України
3) Крім того, поява інтернет-банкінгу надає банку абсолютно нову можливість накопичувати унікальну поведінкову статистику для бізнес-аналізу та маркетингових досліджень, що дозволяє доводити продуктові пропозиції, сервіс і ефективність рекламних інструментів до досконалості. Таким чином, банки отримують можливість краще розуміти споживачів своїх послуг, їх очікування і настрої, а також ефективніше взаємодіяти з потенційними клієнтами
Переваги онлайн-банкінгу
  • Отримання банківських послуг цілодобово, де б ви не знаходилися
  • Можна забути про черги, непривітний персонал, трату часу на проїзд та інші неприємні моменти
  • Дешевше обслуговування, відсутність комісій за платежі, підвищені ставки за депозитами, можливість підбирати і порівнювати продукти за параметрами і багато іншого
  • Персоніфіковане обслуговування. Онлайн-банкінг завжди впізнає свого клієнта, знає його історію і переваги, а значить, здатний робити доречні пропозиції, як за часом, так і за місцем знаходження клієнта
До хорошого звикають швидко
Спробувавши зручніший спосіб обслуговування в онлайні, клієнт може задуматися про зміну свого банку, якщо той не розвивається в напрямку клієнтських очікувань. Позбавлення можливості самообслуговування може стати приводом для зміни банку.
У наступних публікаціях ми розповімо, як українським банкам вдається створювати дистанційні канали обслуговування, чим відрізняються моделі онлайн-банків в Україні і наскільки близько вони відповідають поняттю віртуальний банк.
Далі буде.
Савченко Юрій
Експерт в області FinTech і E-commerce
За матеріалами:
Файненс.ЮА
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас