Інвестиції в бідність: українці не готові купувати швидкісний мобільний інтернет — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Інвестиції в бідність: українці не готові купувати швидкісний мобільний інтернет

Технології&Авто
1764
Всі три мобільних оператори, які купили в лютому 2015 3G-ліцензії в держави, відзвітували про підсумки роботи за перше півріччя.
3G-аукціон приніс бюджету непогані гроші майже на рівному місці – компанії заплатили за дозвільні документи близько 9 млрд грн.
Оператори обіцяли після отримання ліцензій почати багатомільярдні інвестиції в інфраструктуру українських телекомунікацій.
“Київстар” і “Астеліт” – life :) – у травні приступили до запуску нових мереж спочатку в Києві та Львові, а потім і в інших великих містах, їх передмістях і курортах.
МТС-Україна” готувалася до підписання договору про використання бренду з британським Vodafone.
Цей процес не завершений донині, тому компанія відклала всі маркетингові активності по 3G на осінь, запропонувавши деяким абонентам скористатися мережею третього покоління свого партнера – компанії “Трімоб”, дочірнього підприємства “Укртелекому”.
Вклали мільярди
Звітність трьох компаній дозволяє зробити більш обгрунтовані висновки, наскільки активно почали фінансувати свої 3G-проекти переможці аукціону.
Всі три гравці в першому півріччі помітно наростили інвестиції в українську інфраструктуру в порівнянні з аналогічним періодом 2014 року. За півріччя вони в цілому вклали в розвиток мереж 5,2 млрд грн. Найбільше грошей витратив “Київстар” – 1,981 млрд грн – в три рази більше, ніж в 2014 році.
На другому місці – “Астеліт”. Компанія вклала 1,8 млрд грн, що в 12 разів більше, ніж в 2014 році. МТС – на третьому місці з 1,371млрд грн. Це стільки ж, скільки було інвестовано за весь 2014 рік. Компанія оголосила, що в 2015 році збирається вкласти в український 3G-проект 7 млрд грн.
Абоненти поки скупі
За даними Укрчастотнагляду, інвестиції дозволили ввести в експлуатацію 3,3 тис базових станцій 3G. Поки сервісом користується трохи абонентів.
Звітність “Київстару” за півріччя дає зрозуміти, що з 26 млн задекларованих у мережі сім-карт сервісом скористався тільки 1 млн клієнтів. life :) рапортує про те, що послуги 3G + доступні 2 700 000 абонентам. Скільки людей скористалося новим сервісом, компанія не говорить.
Інвестиції в нові ліцензії не гарантують великого додаткового доходу. Якщо вірити цифрам звітності, мобільний інтернет найкраще годує “Київстар”. За другий квартал доходи від цього виду послуг у компанії склали 304 млн грн – на 26% більше, ніж у другому кварталі 2014 року.
Кількість абонентів мобільного інтернету зросла за той же період досить незначно – на 1%. Схоже, всі бажаючі вже підключили собі послугу мобільного інтернету ще до ери 3G в Україні. Ймовірно, тепер завдання “Київстару” полягає в тому, щоб вичавити з клієнтів якомога більше грошей.
Мобільні оператори почали примусово замінювати в абонентських пакетах стару технологію EDGE на сучасний стандарт третього покоління. Переклад частини абонентів “Київстару” на дорогий 3G-інтернет вже приніс перші плоди: середній місячний чек у другому кварталі збільшився на 25%.
У “МТС-Україна” своя 3G-мережу поки не запущена, і доходи від мобільного інтернету не демонструють позитивної динаміки, незважаючи на угоду з “Трімоб”. У другому кварталі дохід компанії від цього виду діяльності склав 276 млн грн. Це на 1 млн грн менше, ніж за той же період 2014 року.
Зниження доходу пов’язано ще і з тим, що МТС втратила значну частину абонентів в Криму і на сході.
“Астеліт”, незважаючи на найбільші інвестиції, зроблені в 3G за півроку, не отримав від нової технології великої вигоди. Середній дохід на місяць з одного абонента в другому кварталі 2015 року з порівнянні з тим же показником 2 014 року зріс всього на 1,2% до 34,5 грн.
Замінна послуга
Справедливо зазначити, що “Київстар” і “Астеліт” надавали 3G-послуги тільки в червні, і то не скрізь. Відповідно, це не могло сильно вплинути на заробіток. Тим не менш, мав статися хоча б сплеск активності, чого не було.
Контракт з “Трімоб” слабо вплинув на дохід “МТС-Україна”. Джерело ЕП в “Укртелекомі” зазначає, що роумінговими 3G-сервісом скористалися кілька десятків тисяч абонентів МТС. В абсолютних цифрах – крапля в морі, адже у МТС в цілому 20300000 абонентів.
Дохід від мобільного інтернету в структурі загального заробітку мобільних операторів поки невеликий: у МТС – 11,5%, у “Київстара” – 9%. Українці за останні десятиліття звикли користуватися інтернетом через Wi-Fi.
У цьому послуга разюче відрізняється від голосового мобільного зв’язку. Зручних замінників її мобільності поки не з’явилося, тому “голос” приносить компаніям основний дохід, незважаючи на нові багатомільярдні інвестиції в швидкість передачі даних. Схоже, так буде і надалі.
Можна зробити висновок, що заявлені ціни на зв’язок третього покоління виявилися непідйомними для більшості клієнтів мобільного зв’язку. Єдиний вихід для операторів – переклад клієнтів у примусовому порядку на нову мережу і поступове збільшення розцінок.
Різке збільшення витрат на мобільний інтернет, який є лише додатковим сервісом, може відлякати більшу частину лояльних до цієї послуги клієнтів, які звикли отримувати її на низькій швидкості – кілька Кбіт / сек, зате майже задарма – за 1-2 грн на день.
Такий старт ставить під сумнів інвестиційну привабливість конкурсу на зв’язок четвертого покоління, підготовка до якого вже почалася.
Стас Юрасов
За матеріалами:
Економічна Правда
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас