Фінансова дієта: На чому масово економлять українці і чому бояться робити великі покупки (дослідження) — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Фінансова дієта: На чому масово економлять українці і чому бояться робити великі покупки (дослідження)

Особисті фінанси
7517
Індекс споживчої довіри в Україні показав зростання на 7 пунктів за підсумками 2-го кварталу 2015 року.
Такі результати дослідження глобальної споживчої довіри Nielsen (The Nielsen Global Consumer Confidence and Spending Intentions Survey).
Досягнувши в першому кварталі цього року найнижчої позначки в 41 пункт, у другому кварталі індекс виріс до 48 пунктів.
Тепер Україна вже не є країною з найпесимістичнішими купівельними настроями в світі.
Для порівняння, в Європі споживча довіра продовжило зростати – індекс піднявся на два пункти до 79, що стало найвищим показником з 2010 року.
В цілому, в Україні всі три ключових показника, на основі яких розраховується індекс, показали позитивну динаміку. У порівнянні з попереднім кварталом менше українців негативно оцінюють свої фінансові та робочі перспективи, але показники все ще нижче, ніж рік тому. Все ще значна частина респондентів вважає, що зараз не найкращий час для купівлі речей.
Все більше українців планує заощаджувати на покупці одягу (64%), будуть намагатися економити на газі та електроенергії (58%), скоротять витрати на відпустку (50%), а також значно більший відсоток людей (54%) готові переключатися на більш дешеві продовольчі бренди (в порівнянні з попереднім кризою 2009 року, коли ця цифра становила всього 29%).
28% респондентів заявляють, що у них не залишається вільних коштів після купівлі товарів першої необхідності – це менше, ніж в 1 кварталі 2015 року, коли число таких людей становило 33%. У порівнянні з попереднім кварталом більше українців планує витрачати гроші на відпустку і свята (26% – зростання на 3%), новий одяг (24% – зростання на 2%) і робити заощадження (24% – зростання на 4%).
Починаючи з 2014 року, основними причинами занепокоєння українців є війна (56%) і економічна ситуація в країні (26%), підвищення цін на комунальні послуги (25%) і споживчі товари (19%). Для порівняння, в Європі основними причинами стурбованості людей за останні півроку стали стан ринку праці (22%), стан економіки (20%), здоров’я (19%) і підвищення цін на комунальні послуги (17%).
Нагадаємо, комунальні послуги в Україні різко подорожчали з квітня, але повною мірою підвищення тарифів люди відчують лише з початком опалювального сезону 2015-16 рр. Крім того, у вересні країну чекає нове зростання цін на електроенергію.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас