Імпортери пішли проти Кабміну — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Імпортери пішли проти Кабміну

Технології&Авто
2517
Бізнес заблокує введення нового податку на імпорт через ЄС і СОТ
Новий податок на імпорт, прийнятий Верховною Радою в ніч на понеділок, тимчасово відміняється. Імпортери збираються переконати ЄС і СОТ заблокувати його остаточне затвердження та набуття чинності.
Причому тут СОТ та ЄС? А при тому, що Україна, як член СОТ і партнер ЄС, повинна погоджувати з ними такі нововведення.
Поспішили з податками
Спочатку проект Закону «Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України» припускав, що податок на імпорт буде введений з 1 січня 2015 Кабмін, як автор документа, пропонував збирати з імпортерів в залежності від групи товарів 5% і 10% протягом 2015 р .
Минулого четверга, 25 грудня, Верховна Рада прийняла документ у першому читанні. Остаточно за документ депутати проголосували в ніч з неділі на понеділок.
Але, як з’ясувалося, закон прийняли з застереженням – він набуде чинності не з 1 січня, а лише після консультацій з «торговими партнерами».
Прямо в залі Верховної Ради зі слів прем’єр-міністра Арсенія Яценюка до закону внесли правку:
«Закон про введення імпортного збору набирає чинності з моменту опублікування рішення Кабінету Міністрів України щодо завершення консультацій з міжнародними фінансовими організаціями», – наводяться слова Арсенія Яценюка в стенограмі засідання Верховної Ради.
Імпортери переконали
Новий податок вирішили не вводити з 1 січня завдяки наполегливості імпортерів, вважає Артем Ткаченко, голова правління «ВіДі АвтоСіті» – однієї з найбільших в Україні компаній, що торгують автомобілями.
«Всеукраїнська асоціація імпортерів і автодилерів звернулася з відкритим листом до спікера Верховної Ради Володимира Гройсмана і народних депутатів, в якому пояснювала, що закон суперечить нормам СОТ, членом якої є Україна. З аналогічними зверненнями виступили ЕВА та інші бізнес-об’єднання », – пояснює Ткаченко. За його словами, будь-які зміни імпортних зборів Кабмін повинен погоджувати зі Світовою асоціацією, а на отримання відповіді з Європи може піти близько двох місяців.
Впевнені, що їм вдалося переконати народних обранців і в Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів – ВААІД. «Ми відправляли лист кожному нардепу і від багатьох отримали відповіді. Зокрема, нам повідомляли, що наші зауваження враховані і введення податку на імпорт відкладено до узгодження з СОТ і ЄС », – пояснив Hubs директор ВААІД Олег Назаренко.
Зверталися до законодавців і нафтотрейдери. «Ми писали листа профільному міністрові, в якому пояснювали, що не можна вводити податок на імпорт, так як це позначиться на кінцевому споживачі», – розповів Hubs Леонід Косянчук, президент асоціації «Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України».
У підсумку нафтопродукти не потрапили під дію нової норми. Від нового збору також звільнений і другий критично необхідний імпорт: природний газ, енергетичне вугілля, паливо для АЕС, нафтопродукти, банкноти і банківські метали, гуманітарна допомога, а також товари, які звільняються від мита відповідно до міжнародних домовленостей.
Що далі?
Подальші події, на думку імпортерів, можуть розвиватися в двох напрямах. У першому випадку Кабмін, можливо, і не буде просувати розгляд закону в СОТ і ЄС. Не виключено, що закон приймався, щоб виконати формальні умови перед МВФ, який вимагає: дефіцит бюджету України на 2015 рік не повинен перевищувати 4%. Інакше уряд Яценюка не отримає нових траншів.
«Цю тимчасову норму, яка принесе 17,6 млрд до бюджету в цьому році, нам і запропонувала СОТ», – переконувала депутатів перед першим читанням законопроекту міністр фінансів Наталія Яресько.
На папері закон дозволяє показати додаткову статтю доходів. Однак після прийняття рішення Валютним фондом про виділення грошей (місія МВФ почне роботу в Україні 2 січня), про закон можуть тут же забути.
Тим більше, що у податкової ініціативи Кабміну є й інші підводні камені. Подорожчання насіння та засобів захисту рослин призведе до економії і як наслідок – меншої врожайності, заявили в Українському клубі аграрного бізнесу. Як результат – зменшення експортного потенціалу та валютних надходжень на $4,8 млрд, підрахували в УКАБ.
У другому випадку Кабмін дійсно спробує погодити імпортний збір з ЄС і СОТ. «Тоді автоімпортери будуть звертатися до європейських заводів з проханням вплинути на рішення компетентних органів ЄС, щоб ті не погоджували введення податку на імпорт», – зазначає Ткаченко.
Віталій Єрмаков
За матеріалами:
Hubs
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас