Депутати наблизились до нового Бюджетного кодексу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Депутати наблизились до нового Бюджетного кодексу

Казна та Політика
655
Верховна Рада прийняла за основу урядовий законопроект про зміни до Бюджетного Кодексу України. Документ викликав бурхливе обговорення і все йшло до того, що його знімуть з повістки дня. А без нього шлях до голосування за бюджет на 2015 рік закритий. Втім, спікер Володимир Гройсман запропонував прийняти документ за основу, врахувавши всі депутатські пропозиції. Після цього в Раді знайшлося 264 голосів «за».
Що ж пропонується віддати на відкуп місцевим бюджетам?
Найперше передадуть сплату 80% екологічного податку та 10% доходу від адміністративних послуг. Міняють співвідношення оплати податку на доходи фізосіб (за новою прогресивною шкалою). Так, бюджети міст обласного значення, районів отримають 60%, обласні – 15%, а м. Київ – 40%. Крім цього податок на дохід підприємств залишається незмінним, але лише 90% з нього прямо піде в державну скарбницю, а 10% – в місцеві. Віддають на відкуп міськвладі і встановлення податку на нерухомість. Паралельно Мінфін пропонує передати частину зобов’язань з фінансування освіти, медицини та інших сфер галузевим міністерствам і замість дотацій давати субвенції.
За підрахунками заступника міністра фінансів України Ігоря Уманського, все це дасть в регіони додатково 22 мільярди гривень. Натомість лідер «Батьківщини» Юлія Тимошенко заявила, що власних доходів, які пропонують закріпити за місцевими бюджетами в 2015 році менше, аніж у поточному. «Якщо на даний момент за місцевими бюджетами закріплено 110-110 мільярдів гривень, то сьогодні в проекті бюджету пропонують тільки 104 мільярда гривень. Це не децентралізація! Вона прописана тільки на папері», – резюмувала вона.
«День» попросив економіста Андрія БЛІНОВА оцінити на предмет посилення фінансової самостійності регіонів підтримані депутатами за основу зміни в Бюджетний Кодекс:
- Не такої реформи чекали. Класичний механізм жонглювання рівнем перерахування окремих податків до державного бюджету. Попри обіцянку Мінфіну не забирати зайвій кошти у розпорядженні громад (районного чи міського рівня) ситуація, виглядає так, що він просто відкореговує ці співвідношення, але принцип лишається. Тому я не бачу в прийнятих змінах реальної децентралізації і посилення фінансової самостійності місцевих громад. Це відбудеться, якщо, наприклад, акцизний збір при купівлі пального повністю спрямовуватиметься на потреби території, де знаходиться певна АЗС. Подані поправки цього не запроваджують, тому реформа поверхнева. Що стосується надання місцевим органам влади можливості самостійно визначати ставку податку на нерухомість і забирати його в бюджет, то насправді – це неоднозначна ініціатива. Чому? Ставка податку різнитиметься і її визначатиме міськрада. І спротив населення, який обов’язково виникне, буде направлений вже не на київську владу, а регіональну, яка має переобиратися в 2015 році. Тому – це не проcто бомба сповільненої дії для місцевих бюджетів (ще питання хто платитиме і чи платитиме), але й для самоврядування.
Наталія Білоусова
За матеріалами:
День
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас