Девальвація гривні практично вичерпала резерви автоімпортерів щодо стримування цін на авто


Девальвація гривні практично вичерпала резерви автоімпортерів щодо стримування цін на авто

Девальвація гривні змушує багатьох офіційних автоімпортерів регулювати ціни на автомобілі згідно їх валютної вартості, що в поєднанні з іншими негативними факторами веде до подальшого падіння продажів і перерозподілу ринку, перегляду планів, проте про якусь “зупинку” автопродажів говорити поки рано, вважають опитані агентством “Інтерфакс -Україна “представники компаній-автоімпортерів.

“На жаль, ми, як і більшість імпортерів, залежнимо від впливу зростання валют. Якщо раніше ми могли дозволити взяти на себе частину валютних коливань, то зараз у нас немає можливості для цього. Авто подешевшали в доларовому еквіваленті, але в гривневому, на жаль! – вони не відповідають доходам громадян. І це відбувається з усіма імпортними товарами, але на прикладі авторинку це куди більш помітно. Тому ми змушені відрегулювати ціни згідно їх валютної вартості “, – повідомив агентству комерційний директор ТОВ “Хюндай Мотор Україна” Геннадій Четверухін.

Він зазначив, що продажі автомобілів однозначно продовжать знижуватися з урахуванням впливу на потенційного покупця нестабільної ситуації в країні, слабкої економіки, величезної кількості кредитів, знервованої обстановки через триваючі військові дії на сході.

“Але стверджувати, що продажі зупиняться, буде не зовсім правильно, оскільки в будь-якому випадку залишаться ті, хто хотів і хоче придбати автомобіль незалежно від валютних стрибків. Але це стосується тільки тих, у кого заощадження у валюті. Більш того, зазвичай під час таких стрибків, коли ціна ще не відрегульована згідно з курсом, люди намагаються купити автомобіль саме в такі проміжки часу “, – вважає Г.Четверухін.

Директор з маркетингу Групи компаній “АІС” Сергій Боровик, у свою чергу, нагадав, що курс гривні падає протягом року практично кожні два-три місяці, як мінімум, можна говорити про три девальваційні скачки у другому півріччі 2014 року.

“Незважаючи на це місткість ринку “закріпилася” на позначці близько 6 тис. нових легкових автомобілів в місяць. Продажі кожного бренду залежали в цей період від того, наскільки довго імпортер тримав” стару “ціну, не піднімаючи її слідом за зростанням курсу долара/євро” , – зазначив він.

За його словами, в “АІС” ні про яку зупинку продажів мова не йде.

“Ми проводимо цінову політику відповідно до реального ринкового курсу долара до гривні. Клієнтський потік менше, ніж був рік тому, але він є! Новий курс – 20 грн за долар, з тенденцією на подальше пониження гривні вимагає перегляду прогнозів ринку. І ми їх зробили “, – повідомляє С.Боровик.

Менш оптимістично налаштовані в корпорації “УкрАВТО”, до структури якої входять імпортери ряду автобрендів (Kia, Chery, Chevrolet, Opel, Mercedes)

“Імпортери при курсі 13 грн за долар ледве виживали – скорочували дилерську мережу і персонал відповідно до попиту. А що буде при 20 грн, важко навіть уявити. Якщо говорити про зупинку продажів – то дивлячись, що під цим розуміти. Ми називаємо “зупинкою продажів” вже трапилося падіння на 60% до продажів минулого року. І це відбулося при курсі 11-13 грн за долар “, – зазначили агентству в прес-службі корпорації.

Особливо показовим у сформованих умовах у корпорації вважають ринок уживаних автомобілів.

“Їх ціна в доларі впала в три рази, і все одно ніхто не купує. Варто все виробництво, девальвація і обмеження НБУ зі зняття депозитів знецінили доходи і заощадження громадян – у людей немає грошей на покупку будь-яких авто”, – зазначають в “УкрАВТО “.

У той же час у ряду компаній ще залишаються певні інструменти для підтримки продажів.

“У нашій дилерській мережі ще поки є автомобілі, завезені за старим курсом, завдяки чому зараз можна купити автомобіль, залежно від моделі, з вигодою понад 234 тис. грн”, – повідомив PR-координатор компанії “Ніссан Мотор Україна” Володимир Іванов.

Крім того, за його словами, компанія фіксує курс на автомобілі, які знаходяться за межами України.

“Тобто якщо покупець каже, що хоче купити автомобіль, то ціна в гривні фіксується на цей момент. І через кілька тижнів покупець зможе забрати автомобіль за ціною на момент підтвердження”, – пояснює В.Іванов.

Крім цього, “незважаючи ні на що”, “Ніссан Мотор” пропонуємо клієнтам придбати автомобіль в кредит за програмою Nissan Finance з кредитною ставкою 0% річних.

“Таку можливість ми субсидіюємо за свій рахунок”, – зазначає PR-координатор компанії.

С.Боровик повідомив, що в мережі ГК “АІС” в обмеженій кількості ще залишилися автомобілі SsangYong і Geely 2013 випуску, на які встановлені спеціальні ціни.

“По бренду SsangYong йде фінальний розпродаж з вигодою до 35 тис. грн. автомобілів, вироблених в Україні (на КрАСЗ – ІФ) За Chevrolet Niva ми в грудні не тільки не підвищували ціни, як інші, але і даємо покупцям знижку в 20 тис. грн “, – зазначив він.

Директор з маркетингу ГК “АІС” нагадав, що на початку осені компанією запущений ряд кредитних акцій, що дозволило зберегти частку кредитних продажів в 25% при середньоринкових 13% -15%.

Він також додав, що в компанії досить ефективно працює trade-in, а також є ряд програм, націлених на економію коштів при експлуатації автомобіля – починаючи від акцій на установку ГБО (що вдвічі знижує витрати на паливо) і закінчуючи рядом акцій з сервісного обслуговування.

Автоімпортери в сформованій ситуації поки утримуються від конкретних прогнозів ситуації на 2015 рік.

“Ми будемо робити все можливе, щоб адаптувати пропозицію авто під змінюється попит. Треба дати час тенденціям закріпитися, а новому попиту проявитися. Тоді ми назвемо конкретні приклади”, – зазначають у прес-службі корпорації “УкрАВТО”.

У той же час в компанії “Ніссан Мотор Україна” повідомили про плановане виведення на ринок низки новинок в наступному році, зокрема, навесні в дилерській мережі з’являться оновлений Nissan Juke і Infiniti QX80, у липні – оновлений Infiniti Q70, а в грудні стартує продаж оновленого Infiniti QX50.

“Дилерську мережу ми не плануємо скорочувати, а навпаки будемо зміцнювати в стратегічно важливих регіонах. Однак подробиці я зможу розповісти ближче до відкриття центрів”, – уточнив В.Іванов.

Як повідомлялося, за попередніми прогнозами С.Боровика, ринок легкових авто в Україні в поточному році не перевищить 91 тис. од. (на 55% менше, ніж роком раніше), а в 2015 року може скласти від 55 тис. до 70 тис. од.

Курс гривні на міжбанківському валютному ринку в четвер зміцнився до 19, грн/$ 1 з 20,5000 грн/$ 1 за підсумками торгів у попередній робочий день.

Уряд України поки не визначився з остаточним прогнозом курсу гривні для розрахунку проекту держбюджету на 2015 рік, розглядаючи його в діапазоні 15,77-17 грн/$ 1.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Інтерфакс-Україна", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Девальвація гривні практично вичерпала резерви автоімпортерів щодо стримування цін на авто» на Finance.UA - 4.6
В Контексті Finance.UA