На авторинку зростає частка вживаних машин


На авторинку зростає частка вживаних машин

Економічна криза в країні змінює смаки покупців автомобілів. Дилери помічають, що попит на авторинку зміщується з середнього цінового сегмента в бюджетний. Одночасно з цим зростають симпатії автолюбителів до старих автомобілів, частка яких у загальній структурі продажів за останній час істотно збільшилася. На цьому тлі, зазначають дилери, торгівля вживаними машинами стає таким же прибутковим бізнесом, як і продаж нових авто.

Короткий успіх

У листопаді зусиллями всіх операторів було продано понад 6,44 тис. нових легковиків, що на 10,4% більше ніж місяцем раніше, йдеться в звіті інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting. Але активність ринку в минулому місяці не означає зміну понижувального тренду, який спостерігається з весни цього року, а лише підкреслює панічний настрій покупців. Листопадовий сплеск попиту на автомобілі підстьобнули споживчі очікування чергового стрибка цін на машини в зв’язку черговою цього року девальвацією гривні, пояснив «Капіталу» пожвавлення автопродажів генеральний директор AUTO-Consulting Олег Омельницький.

Імпортери зазвичай витримують ціни деякий час на певному рівні і в умовах здешевлення національної валюти автомобілі на деякий час стають вельми привабливим об’єктом вкладень, розповів «Капіталу» комерційний директор «Hyundai Motor Україна» Геннадій Четверухін. І під впливом цього споживачі в листопаді понесли свої останні валютні заощадження в автосалони, а це означає, що в майбутньому році не варто очікувати особливої активності на авторинку, вважають в автокомпаніях.

Разом з тим деякі продавці недорогих машин навіть скаржаться, що доводиться витримувати конкуренцію з торговцями преміальних марок, які були також досить затребуваними не тільки у традиційних для цього сегменту клієнтів, але і у покупців, які прицінювались раніше до машин середнього цінового сегмента. Причому інтерес до дорогих моделей підігрівався нестандартними знижками, які доходили навіть до досить вагомих для ринку 20%.

Щоб не затоварювався склад і продовжувати використовувати обігові кошти, продавцям преміальних автомобілів доводилося торгувати на шкоду своїй прибутковості. Вишукати таку можливість дилерам, які працюють в середньому і низькому сегментах, зараз вкрай складно, так як їхні заробітки значно нижче тих, що мають торговці елітних авто. Генеральний директор компанії «ABT Баварія» (офіційний імпортер BMW, MINI в Україні) Олександр Тимофєєв у розмові з «Капіталом» пояснив, що його компанія змушена була надавати суттєві знижки, так як у зв’язку з великими очікуваннями на цей рік замовила багато машин. Він визнає, що це стратегія тимчасова, адже з такими темпами компанія заробляє небагато.

Розбрелися хто куди

Фактично сьогодні ринок переживає розшарування попиту. Якщо у автомобілів преміум-класу навіть без згаданих вище маркетингових прийомів є всі шанси зберегти свою частку на ринку, оскільки їхні покупці менш чутливі до економічних змін у країні, то перспективи машин середньої цінової категорії зараз вельми нерайдужні. За словами Омельницького, ринок автомобілів середнього класу помітно звужується і незабаром може зникнути: «Клієнти, які звикли до цих марок, сьогодні вже не потягнуть їх купівлю та будуть зміщуватися в бюджетний сегмент, а традиційні покупці останнього стануть віддавати перевагу старим машинам».

Ринок вживаних автомобілів (внутрішні перепродажі) сьогодні теж знаходиться на спаді, але його частка в загальному обсязі за останній рік зросла з 66,85% до 74,23%. Геннадій Четверухін каже, що клієнти, обмежені в коштах, стоять перед вибором: купити недорогу нову китайську машину або стару, але вище класом. За його словами, через ситуацію на ринку багато дилерів зацікавилися торгівлею уживаними авто і вважають цей бізнес зараз досить надійним. Прибутковість від продажів таких машин можна порівняти із заробітком на нових автомобілях, а часом і перевершує їх заробіток, коментує ситуацію «Капіталу» керівник відділу продажів легкових автомобілів Volkswagen компанії «Порше Україна» Сергій Носенко.

І якщо раніше в портфелі багатьох автокомпаній цей вид бізнесу був представлений як додаткова опція, то сьогодні деякі гравці вже повноцінно ним займаються, при цьому звертаючи торгівлю новими автомобілями.

Гряде найгірше

Фахівці малюють найближчі перспективи розвитку ринку лише в темних тонах. Олександр Тимофєєв будує розрахунки на 2015 виходячи з оцінки авторинку в 75 тис. нових автомобілів. Більш оптимістично налаштований Сергій Носенко, прогнозуючи обсяг ринку в наступному році на рівні 2014 р (близько 95 тис.) За його словами, на сьогоднішній день немає жодних сигналів, які дозволяли б розраховувати на більше. У 2015 р багато чого буде залежати від рішень уряду, курсу долара, говорить Геннадій Четверухін. Втім, він вважає, що переваги покупців істотно не зміняться – частка нових автомобілів і далі буде значно скорочуватися на користь старих машин.

Андрій Леденєв

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Рейтинг популярності матеріалу «На авторинку зростає частка вживаних машин» на Finance.UA - 2.8
В Контексті Finance.UA