Українські автосалони готуються до падіння продажів у 2015 році


Українські автосалони готуються до падіння продажів у 2015 році

2015 рік може стати для автоімпортерів ще більш провальним, ніж 2014-й. Про це «Вестям» розповіли в українських автосалонах. За їхніми оцінками, в кращому випадку буде продано близько 110 тис. нових іномарок, а в гіршому – 55 тис. (За підсумками цього року продавці машин сподіваються вийти на позначку в 100 тис. машин).

  • тисяч, якщо сильно пощастить*
  • Прогнозів щодо продажів зараз безліч – їх роблять на наступний рік, щоб розуміти обсяги поставок авто в країну і акумулювати кошти під їх закупівлю. Наприклад, за оцінкою відділення стратегічного розвитку міжнародного автомобільного холдингу Атлант-М, в 2015 р. обсяг українського ринку нових складе близько 90 тис. авто з урахуванням втрати трьох регіонів (Криму та частини Луганської та Донецької областей), які забезпечували близько 20% всіх автопродажів в Україні.

    У Торговому домі-НІКО про всяк випадок готуються відразу до трьох сценаріїв: оптимістичний – 100-110 тис. автомобілів, реалістичний – 90 тис., а песимістичний – 80 тис. проданих машин. При цьому самі аналітики вважають песимістичний сценарій найбільш імовірним.

    А от експерти компанії АІС і зовсім вважають, що якщо ринок наступного року протримається на рівні 5-6 тис. проданих авто на місяць, що за підсумками року складе всього 55-70 тис. одиниць, це буде ще дуже непогано.

    За словами директора з маркетингу групи компаній АІС Сергія Боровика, навіть кризовий 2009 р, коли реалізація машин впала майже в чотири рази – з 623,2 тис. до 162,3 тис., не так лякав продавців, як нинішній стан справ. «Кризи 2009 і 2014 років мають спільні риси: девальвація, безробіття, зниження купівельної спроможності, падіння економіки. Але зараз ситуація посилюється напруженою політичною обстановкою і військовим конфліктом на сході країни», – погодився з ним директор департаменту маркетингу і реклами Торгового дому-НІКО Ярослав Вовк.

    Акції закінчаться

    На думку голови Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олега Назаренка, нестабільність в країні призводить до відмови населення від великих покупок, що призвело до того, в Україні середній вік автомобіля вже досяг 19 років. «Тобто накопичився колосальний відкладений попит на нові машини. Але купують все одно дуже мало», – зауважив він «Вестям».

    Тому автосалони, щоб не прогоріти остаточно, цього року робили акцент не стільки на продажах, скільки на обслуговуванні вже реалізованих машин. Ну і розробляли різні пільгові програми: від знижок на нові авто і тимчасової фіксації цін на запчастини до розстрочки на всі види послуг терміном на півроку. «Наприклад, салони пропонували автомобілі за фіксованим курсом долара, як варіант, на рівні 13 грн», – зазначила у розмові з «Вестями» засновник порталу «Автоправда» Елеонора Федорей.

    При цьому більшість опитаних «Вестями» імпортерів радить не чекати продовження акцій у наступному році. «Старі складські резерви будуть розпродані, а нові закупівлі для продажу в збиток робити недоцільно», – пояснив нам ситуацію Сергій Боровик.

    Натомість, за його словами, наступного року напевно будуть і далі пропонуватися акційні кредити на купівлю нових машин, що діяли в 2014-му. А дилерські центри будуть активно просувати програми trade-in: обмін старих машин на нові з доплатою.

    Продають другі машини

    Втім, покупців з обмеженим бюджетом це не врятує. Таким клієнтам краще налаштовуватися на придбання б/у авто. «По-перше, його ціна менша, по-друге, не потрібно платити за перше оформлення. Це теж економія», – зауважив «Вестям» незалежний автоексперт Сергій Довгоборський. За його словами, зараз зріс попит на «універсальні» автомобілі: невеликі «пиріжки» та вантажні, такі як Fiat Doblo, Volkswagen T4, T5, Renault Kangoo. «Такі машини зручні, адже їх можна і для родини використовувати, і для роботи», – додав він.

    При цьому, щоправда, експерти визнають, що ситуація на вторинному ринку автомобілів в цілому не набагато краща, ніж з новими. За приблизними підрахунками, до кінця 2014 р. на ньому продадуть близько 200 тис. автомобілів, що приблизно вдвічі менше торішнього рівня. «Відносно висока цифра продажів вторинного ринку в порівнянні з автосалонами частково пояснюється тим, що деякі сім’ї починають позбуватися від другого автомобіля», – уточнив Олег Назаренко.

    Денис Вергун

    • i

      Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

    Дивись також
    Рейтинг популярності матеріалу «Українські автосалони готуються до падіння продажів у 2015 році» на Finance.UA - 3.4
    В Контексті Finance.UA