Ціни на імпортні овочі та фрукти продовжать зростання - експерт


Ціни на імпортні овочі та фрукти продовжать зростання - експерт

Обсяги виробництва овочів і фруктів в Україну збільшилися на 15-17% в 2014 році порівняно з минулим роком. У теж час ціни на плодоовочеву продукцію впали на 30-50% залежно від виду продукції.

“Основне зниження цін відбулося в момент збору врожаю, коли виробники злякалися низької ціни і почали“скидати“свій урожай. Надалі ціни показали зростання, але несуттєве. На даний момент пропозицій на ринку більше, ніж попиту. Населення втратило здатність до активних покупок. експорт через закриття російського ринку знизився “, – прокоментувала ситуацію Тетяна Гетьман, керівник проекту АПК-Інформ: овочі та фрукти.

Тепличний сектор України в цьому році став більш вразливий, в першу чергу через високі витрати на опалення критих ділянок землі. Ціни на газ для тепличних ферм зросли на 40%. Необхідно відзначити, що газ в структурі витрат виробників тепличних овочів займає близько третини.

Сезон вирощування власних тепличних овочів цього року закінчений, оператори ринку почали імпортувати огірки і помідори. Але через девальвацію гривні ціна на імпортні помідори й огірки буде високою.

“Зниження цін на огірки і помідори не варто очікувати. Недавнє зниження – це результат недалекоглядності імпортерів, які закупили занадто багато товару і не спрогнозували попит на нього – тому і ціни дещо знизилися. Чим ближче до нового року, тим ціни будуть збільшуватися”, – резюмує Тетяна Гетьман.

Згідно з її прогнозами, імпорт фруктів знизиться на 15-20% через відсутність попиту на них. Українські споживачі воліють купувати фрукти власного виробництва, тим самим замінюючи ними дорогі імпортні фрукти.

Після закриття російського продуктового ринку для України експорт впав до 5%. Експортувати до Європи, за словами експертів, Україна ще не готова. Зараз українська плодоовочева продукція не конкурентоспроможна через низьку якість і досить високу ціну.

“Для того щоб українські овочі та фрукти зайшли на ринок Євросоюзу виробникам потрібно оптимізувати свій процес вирощування, здешевити його. У першу чергу, зменшити логістичну складову. Створити умови швидкої доставки шляхом впровадження“зеленого кордону”, а також прибрати бюрократію. Овочі та фрукти це товар “одного дня”, він потрібен свіжий “, – стверджує європейський експерт з питань аграрної логістики та оптових ринків, радник ЮФ ILF з питань інвестиційного планування та стратегічного розвитку Яцек Аустен.

За його словами, на європейському ринку України ніхто не чекає. “Щоб вийти на ринок, треба створити свій бренд. Наприклад, ви можете вирощувати екологічні овочі та фрукти. Вкладіть гроші в маркетинг, в логістику і ви отримаєте величезний шанс зайняти свою нішу на ринку”, – пояснив Яцек Аустен.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Що відбувається з цінами?
Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Ціни на імпортні овочі та фрукти продовжать зростання - експерт» на Finance.UA - 2.5
В Контексті Finance.UA