Немає нічого поганого у стимулюванні бізнесу використовувати спрощену систему оподаткування в Україні - думка — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Немає нічого поганого у стимулюванні бізнесу використовувати спрощену систему оподаткування в Україні - думка

Казна та Політика
1829
Очевидно, що бюджет-2015 формується на новій податковій базі, оскільки перші законодавчі (бюджетні) напрацювання були зроблені попереднім урядом, і за них не встигли проголосувати депутати. Оскільки часу до нового року залишилося зовсім мало, навряд чи хтось буде придумувати щось нове, швидше за все закони будуть схвалені депутатами, можливо з невеликими правками.
За моїми оцінками, запропоновані реформи, хоч і не змінюють кардинально систему оподаткування, проте все ж поліпшують її. Зменшення кількості податків, навіть за допомогою їх об’єднання, значно поліпшить як їх адміністрування, так і ефективність їх сплати бізнесом. Чим простіше і зрозуміліше податкова система, тим ефективніше вона працює і виконує свою функцію.
Фокус реформ лежить у площині спрощення оподаткування як раз для малого та середнього бізнесу, що стане певним стимулом розвитку цього сегмента бізнесу. Законодавець пропонує переглянути умови існування спрощеної системи оподаткування, яка по суті є унікальною в нашій країні. Кількість груп платників цього податку пропонується скоротити шляхом розширення граничних лімітів, а ставки єдиного податку знизити.
Немає нічого поганого у стимулюванні бізнесу використовувати спрощену систему оподаткування, вона зрозуміла і проста для всіх суб’єктів інституту оподаткування. Реформи в частині оподаткування прибутку підприємств зводяться до максимального наближення бухгалтерського та податкового обліків. Так, для підприємств з річним обігом до 20 млн грн, а це 95% бізнесу в Україні за даними податкової служби, пропонується зняти всі податкові обмеження і відмовитися від урахування будь-яких податкових різниць. Податкова звітність буде формуватися на даних бухгалтерського обліку та фінансовій звітності.
Нарешті законодавець зрозумів, що адміністрування податкових різниць обходиться набагато дорожче державі, ніж їх ефективність. Великому бізнесу пропонується вести лише три податкові різниці, пов’язані з обліком основних засобів, резервів і фінансовими інструментами. Подібні податкові різниці існують і в європейському законодавстві, оскільки безпосередньо пов’язані з особливостями обліку таких операцій за міжнародними стандартами фінансової звітності.
Запропонована реформа в частині оподаткування доходів фізичних осіб практично нічого не змінює для платника податків, хоча деяке зниження податкового навантаження за рахунок перегляду принципу оподаткування єдиним соціальним внеском, все таки буде. Треба розуміти, що зниження єдиного соціального внеску можливе тільки з паралельним проведенням пенсійної реформи, а так само реформи у сфері соціального страхування.
Мабуть, найболючішим питанням є запропонована електронна система адміністрування ПДВ. Сьогодні ДФС України врахувала всі побажання бізнесу, напрацювала зміни до закону, який був прийнятий ще в липні і набирає чинності з 1 січня 2015 року. З урахуванням усіх напрацьованих змін, буде виконана основна мета електронізації адміністрування ПДВ – боротьба з так званими податковими ямами. Вже сьогодні видно, що ця система не внесе істотного дискомфорту для чесного бізнесу, тому правильно було б погодитися з проведенням тестового режиму роботи системи в першому кварталі 2015 року, як це пропонує ДФС. Будь-які точкові удосконалення системи оподаткування ПДВ не будуть ефективними в порівнянні з комплексною реформою, яка, з одного боку, зможе адаптуватися до змін економічного і технологічного середовища, а з іншого боку, зможе протистояти шахрайству. Подібні зміни розглядаються і Євросоюзом.
Олена Макеєва, керуючий партнер
Аудиторська Фірма «Аксьонова та партнери»
Geneva Group International
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас