Alibaba нападає на США — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Alibaba нападає на США

Світ
1087
Американські торгові мережі бояться конкуренції з китайською Alibaba. Рітейлери закликають усунути лазівку в законодавстві, яка дозволить китайцям уникнути податків з продажу і виграти конкуренцію з місцевими ритейлерами. Втім експерти впевнені, що Amazon, eBAY і PayPal можуть все одно програти в боротьбі з Alibaba.
Найбільші торговельні мережі США побоюються приходу Alibaba Group Holding Inc. на американський ринок онлайн-комерції. Про це вони повідомили в ряді відеороликів і повідомлень на радіо.
Найбільш активно проти американської експансії Alibaba протестують представники асоціації Alliance for Main Street Fairness. У неї входять Best Buy, Target, JC Penney і ряд інших великих американських торгових мереж. Асоціація звернулася з відкритим листом до конгресу США, закликаючи усунути недосконалість законодавства, яке надає податкові поблажки для онлайн-ритейлерів. «Необхідно переглянути законодавство до того, як Alibaba відкриє сервіс для американських користувачів», – свідчить заклик асоціації.
З тією ж вимогою торговельні мережі звернулися і до Верховного суду США. Вони наполягають на перегляді винесеного в 1992 році рішення у справі «Quill Corp. проти штату Північна Дакота ». Тоді суд ухвалив, що податок з продажів стягується владою штату лише в разі фізичної присутності компанії-продавця в штаті, де проживає покупець.
Таким чином, дистанційна торгівля автоматично була звільнена від податку з продажів. При цьому 22 роки тому ніхто не брав до уваги фактор впливу онлайн-торгівлі на роздрібний ринок. Тепер же Alibaba та інші інтернет-рітейлери зможуть скористатися недосконалістю законодавства та уникнути податкових зборів.
«Ми вважаємо, що Alibaba неодмінно скористається лазівкою в законодавстві – це лише питання часу», – розповів представник Alliance for Main Street Fairness Джошуа Бака. Він також зазначив, що вимоги американських торгових мереж про перегляд рішення Верховного суду законодавчо обґрунтовані, оскільки така можливість була передбачена з 1992 року.
Alibaba відкидає всі звинувачення американських рітейлерів на свою адресу. «Alibaba Group платить податки відповідно до законодавства тієї країни, в якій веде бізнес, і США тут не виняток», – зазначив представник компанії.
При цьому китайська компанія продовжує нарощувати присутність на американському ринку. У червні рітейлер спеціально для американського ринку запустив онлайн-сервіс 11 Main, що спеціалізується на продажу аксесуарів і біжутерії.
Експерти вважають, що за допомогою 11 Main Alibaba вивчала американський ринок і незабаром запустить повномасштабний сервіс для американських споживачів. Швидше за все, мова йде про появу англомовної версії основного торговельного майданчика компанії – Taobao. Це підтвердив і засновник Alibaba Джек Ма. Минулого місяця він озвучив плани з переведення функціоналу Taobao на ряд іноземних мов, в тому числі англійську.
За твердженням Alliance for Main Street Fairness, поява Taobao та інших сервісів Alibaba здатне знищити американських конкурентів, особливо якщо у китайської компанії залишаться податкові поблажки. «Головні торгові вулиці країни вже ніколи не стануть колишніми», – свідчить слоган рекламного ролика, який запустила асоціація.
«Сервіси Alibaba поки не настільки популярні в США, проте компанія вже обробляє більший обсяг замовлень, ніж Amazon і eBay, разом узяті. Експансія Alibaba на американський ринок буде жорсткою і піде відразу по декількох фронтах. Буде відкрито відразу кілька адаптованих для США торговельних майданчиків, а також запропонований платіжний сервіс Alipay », – вважає головний аналітик Consumerat Ovum Еден Золлера.
Експерт стверджує, що в США компанію чекає протистояння з Amazon, eBAY і PayPal, проте єдиною конкурентною перевагою останніх буде довіра користувачів. «Alibaba проведе масштабну рекламну кампанію і потіснить американські компанії, для яких настануть важкі часи. При цьому недоліки в податковій політиці грають тут далеко не головну роль », – помічає Золлера.
При цьому експерт особливо підкреслила, що китайська компанія вже встигла завоювати довіру багатьох інвесторів завдяки вкрай успішному IPO.
Кілька американських політичних діячів уже заявили, що проблема піднімалася і раніше, проте ніхто не приділив їй належної уваги.
За словами спікера палати представників США Джона Бейнера, сенат ще торік розглядав постанову про введення податку з продажів відносно інтернет-компаній в кожному зі штатів. Однак місяць тому було прийнято рішення про його відхилення. Бейнер звинуватив у цьому консервативне крило сенаторів. «Вони вирішили, що дадуть штатам занадто багато влади стосовно податків», – поскаржився він.
Нагадаємо, на проведеному 19 вересня первинному розміщенні акцій Alibaba Group вдалося залучити $25 млрд, що є рекордною сумою для IPO.
За три квартали 2014 виручка китайської компанії склала $2,740 млн, а кількість активних покупців збільшилася до 279 млн. Раніше російський мільярдер Алішер Усманов заявив, що інвестиції в Alibaba Group принесли йому більше 500% дохідності. За його словами, зараз його частка залишається «невеликою».
Володимир Тодоров
За матеріалами:
Газета.Ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас