Біобензин будуть робити з імпортної сировини? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Біобензин будуть робити з імпортної сировини?

Енергетика
592
Українські виробники нетрадиційних видів моторного пального закликають українські підприємства спиртової промисловості переглянути свою політику в ціноутворенні на біоетанол і знизити ціни на дану продукцію. Про це під час засідання комітету моторного біопального Асоціації учасників ринку альтернативних видів палива та енергії України (АПЕУ) заявив його голова, генеральний директор компанії "Азовська нафтова компанія" Андрій Чередніков.
За його словами, сьогодні головними постачальниками українських компаній, які займаються виробництвом альтернативних видів палива, є поки українські підприємства спиртової галузі. Однак на українському ринку намітилася стійка тенденція до стрімкого зростання частки імпортного біоетанолу. Зокрема, каже він, сьогодні низка компаній-виробників альтернативних видів палива активно вивчають можливість поставок біоетанолу з Молдови, Північної Осетії і Кабардино-Балкарії (РФ).
Такий розвиток подій, на його думку, викликав цінової дисбаланс між українським і імпортним біоетанолом. Зокрема, каже він, ринкова ціна української продукції становить сьогодні в середньому 11 500 - 12 000 гривень за тонну, в той час як імпортний біоетанол (з урахуванням всіх витрат на транспортування і митне оформлення) коштує в середньому 10 000 - 10 500 гривень за тонну.
За словами президента АПЕУ Віталія Давія, український біоетанол менш конкурентний на ринку через те, що підприємства спиртової галузі при формуванні ціни на свою продукцію орієнтуються на ціну бензину А-95 на українських АЗС, в той же час всі європейські та російські виробники етанолу орієнтуються на котирування даного продукту в системі Plats.
"Таким чином, сьогодні для українських виробників нафтопродуктів додавання біологічних компонентів українського походження призведе до подорожчання кінцевої продукції, відповідно компанії в масовому порядку будуть переорієнтуватися на імпортну продукцію", - припускає Андрій Чередніков.
За словами Давія, якщо в найближчі півроку ситуація з цінами не зміниться, то виробники бензинів можуть масово перейти на імпорт. Тому комітет моторного біопального - АПЕУ - пропонує консолідовано розробити спеціальний алгоритм розрахунку цін на продукцію з урахуванням світових тенденцій і кон'юнктури українського ринку.
Експерт ринку палива Геннадій Рябцев пояснює різницю в цінах на український і імпортний біоетанол так: "Дуже неефективне виробництво на спиртових заводах (витрачається в три-чотири рази більше енергії і тепла) в порівнянні з іншими підприємствами. Це ненормально. І це, звичайно, ж позначається на кінцевій вартості продукції". На думку Рябцева, вирішити дане питання треба швидко, адже нещодавно депутати прийняли Закон України (№ 4970-VI від 19 червня 2012 року "Про внесення змін до деяких законів України щодо виробництва та використання моторних палив з вмістом біокомпонентів"). Ним передбачено введення обов'язкової норми про наявність біоетанолу в бензині. Вміст 5% біоетанолу в бензині буде рекомендовано з 2013 року, а обов'язковий вміст біоетанолу в кількості не менше 5% передбачається в 2014 - 2015 роках. З 2016 року обов'язковий вміст біоетанолу в моторних бензинах має скласти не менше 7%.
"Головна мета прийнятого в липні закону, що передбачає обов'язкове додавання біоетанолу до бензинів, - забезпечити стабільний і зростаючий ринок збуту продукції для стагнуючої спиртової галузі. Але дива не станеться: якщо українська продукція буде дорожче імпортної, то змусити виробників нафтопродуктів підтримувати національного виробника буде практично неможливо", - зазначив голова АПЕУ.
На думку Рябцева, щоб закон спрацював, необхідно розробити нормативні документи, характеристики біоетанолу та сумішевих палив на його основі. Тому що розроблені у 2010 році стандарти, говорить Рябцев, створювалися під тодішні характеристики продукції спиртової галузі. "Але вони не мають нічого спільного зі стандартами по біоетанолу в ЄС чи навіть Росії", - говорить він.
На думку голови правління Національної асоціації цукровиробників України "Укрцукор" Миколи Ярчука, для розвитку біоетанольного напрямку необхідно також чітко розуміти, який обсяг цукру треба виробляти в майбутньому. "Сьогодні Україна виробляє 16 - 18 мільйонів тонн буряків. Якщо запрацює виробництво біоетанолу, то буде 30 - 35 мільйонів. Це додатково забезпечить роботою ще 10 - 15 заводів", - розповідає він про перспективи нового напрямку. За його словами, у Франції, яка є лідером з виробництва біоетанолу, цей напрямок віддано приватному сектору, а саме - цукровим заводам. Саме вони - джерело сировини. "На мій погляд, в Україні біоетанолом має займатися приватний бізнес, готовий вкладати кошти в це недешеве виробництво", - говорить він.
За оцінками експертів асоціації "Український клуб аграрного бізнесу" (УКАБ), для забезпечення 5% вмісту біоетанолу в бензині Україні потрібно буде виробляти 320 млн літрів біоетанолу щорічно. Як сировина для виробництва біоетанолу, швидше за все, буде використовуватися кукурудза. "Враховуючи, що з однієї тонни зерна кукурудзи можна отримати 380 - 400 літрів біоетанолу, на покриття потреби в 320 мільйонів літрів етанолу буде потрібно близько 810 тисяч тонн зерна кукурудзи", - оцінює плани з вирощування кукурудзи для виготовлення біоетанолу експерт аграрних ринків УКАБ Роман Сластьон. "Наслідком такого кроку може бути не тільки зменшення енергозалежності України, а й підвищення стабільності на українському ринку кукурудзи, який зараз є переважно експортно-орієнтованим", - додав він.
За матеріалами:
День
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас