Банки розпустили людей — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Банки розпустили людей

4126
У міру зростання боргових проблем країн - учасниць ЄС і, як наслідок, виникнення фінансових труднощів у країнах, що розвиваються, банківська галузь взялася за скорочення статті видатків. Зокрема, як в Європі, так і в Україні під тенденцію "оптимізації" потрапив штатний персонал кредитно-фінансових установ.
Як повідомив керівник проекту FinStaff Сергій Мальцев, банки взялися за скорочення штату співробітників ще влітку поточного року. "З початку 2011 р. попит на кадри з боку банків зростав, але за останні півроку він нівелювався до показників кінця 2010 р.", - говорить він. Причому, за його словами, лідерами в "оптимізації" в основному виступають іноземні банки, а саме доньки західних фінансових груп. А все тому, що європейські банки в даний час намагаються якось зберегти свій бізнес, згортають роздріб, закривають регіональні підрозділи, призупиняють кредитування.
До того ж останнім часом банки все частіше почали вдаватися до спроб пошуку фахівців за допомогою своїх власних сил. Відтік, за словами Сергія Мальцева, спостерігається в інтернет-ресурсах, а кадрові агентства їх тим більше відчувають. За цей період кількість вакансій на проекті FinStaff зменшилася на 600 вакансій. Одночасно про подібні результати заявили й інші джерела. Так, за даними міжнародного кадрового агентства hh.ua, кількість вакансій від банків з вересня знизилася практично на 30%. "Нові вакансії з'являються систематично, але їх число падає. Усе через те, що скорочуються кошти на підбір персоналу. А послуги агентств, наприклад, коштують, в залежності від пакету, приблизно як дво-, тримісячна зарплата (нового співробітника)", - зазначає він.
За його прогнозами, ця тенденція триватиме до кінця першого кварталу 2012 р. Оскільки саме за підсумками першого кварталу банки будуть приймати рішення щодо своїх подальших кроків у веденні бізнесу. Втім, за словами співрозмовника, не тільки банки із західним капіталом, а й решта українського банківського сектору в даний час "притихли" в очікуванні "весняної відлиги".
Самі банкіри пояснюють ситуацію, що склалася, низкою причин. "Причини відрізняються в кожному окремому випадку. Десь - це підвищення технологічності і зменшення кількості персоналу, залученого в процес, а також скорочення часу операцій. Десь - закриття збиткових точок продажів. А десь - це просто зменшення витрат за різними статтями в галузі управління персоналом", - коментує ситуацію з кадрами директор з персоналу банку "Фінанси та кредит" Антоніна Добровольська.
Що стосується питання зменшення попиту на послуги кадрових агентств, то, за словами заступника голови правління з управління персоналом ПУМБ Олени Дятлової, фінустанови в даний час роблять ставки на свої професійні команди рекрутерів, які "мають досвід пошуку фахівців фінансового напрямку" і при цьому "розуміють стратегію банку, його цінності і компетенції". "У нас збудовані міцні партнерські і взаємовигідні відносини з зовнішніми консультантами, що дозволяє нам разом досягати поставлених цілей. Ми також готові співпрацювати з професійними рекрутинговими агентствами, але для пошуку персоналу на вакансії, які складно закрити", - пояснює вона.
З іншого боку, як зазначають банкіри, деякі західні банки в даний час змінюють свої стратегії, що потягнуло за собою зростання числа кандидатів, що ще працюють, але готові розглядати нові пропозиції. А тому деякі фінустанови притримують в даний час вакансії, готуючись до виходу на ринок досить великої кількості хороших фахівців, зокрема бек-офісу, що зменшить вартість даних посад і, відповідно, дасть можливість "не західним" банкам оптимізувати витрати на зарплатах і бонусних виплатах.
Які саме вакансії на початку 2012 р. будуть виставлятися, залежить від стратегії кожного окремо взятого банку, але в цілому, як відзначають в Приватбанку, найбільш затребуваними спеціальностями є кадри для роздрібного бізнесу, касири-операціоністи, фахівці з обслуговування малого та середнього бізнесу та по роботі з проблемною заборгованістю.
Втім, про вже наявний персонал банкіри також забувати не стануть. "Висока якість сервісу безпосередньо залежить від професіоналізму та особистісних якостей співробітників банку, тому банки повинні приділяти особливу увагу якості підбору персоналу та інвестувати в навчання своїх співробітників", - підсумовує Олена Дятлова.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас