Вибіркові споживачі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Вибіркові споживачі

Казна та Політика
884
Поведінка споживачів після кризи зазнала певних змін. Про це говорять дані дослідницьких компаній і банків. Так, якщо до економічних потрясінь процес вибору зводився до відвідування трьох-п'яти роздрібних точок з метою вибору найкращої ціни і здійснення покупки, то зараз, перш ніж зробити покупку, споживачі кілька разів відвідують знайомий магазин, вивчаючи асортиментну і цінову пропозиції.
Про це свідчать дані досліджень споживчих вподобань, проведених компанією TNS. Крім того, згідно з результатами дослідження, простежується чітка залежність рівня знання мережі з двома іншими показниками - відвідуванням і покупкою.
Також після кризи вподобання споживачів все більше схиляються на користь інтернет-магазинів. "Клієнт спочатку відвідує один-два магазини для вибору товару, і найчастіше йде купувати його в інтернет (магазин)", - говорить Марина Дутлова, директор блоку споживчого кредитування Альфа-банку.
За прогнозами учасників ринку, частка інтернет-магазинів може зрости наполовину всього за рік. "Цього року частка онлайн-сегменту склала 10% у загальній структурі ринку, наступного року, за нашими прогнозами, його частка буде не менше 15%", - говорить Наталія Кошова, маркетинг-директор СOMFY.
Судячи з міркувань самих ритейлерів, масовому відтоку покупців з традиційного роздробу перешкоджають менше проникнення інтернету в регіонах і - поки що - високий рівень недовіри до інтернет-магазинів.
"Чим вище в населеному пункті проникнення інтернету, тим більше покупок в ньому відбувається, - розповідає Антон Василевський, маркетинг-директор "Ельдорадо".- Є великий сегмент покупців-традиціоналістів, які купують у роздробі. Це пов'язано з тим, що їм потрібно помацати, спробувати товар. Крім того, вони відчувають певні страхи з приводу покупок в інтернеті, які формулюються як "незрозуміло, що привезуть", "де гарантія?" і т.д."
Тому вже зараз ритейлери думають про те, як запобігти відходу своїх клієнтів в онлайн-магазини. Так, наприклад, "Ельдорадо" і Альфа-банк в рамках спільного проекту кобрендингового об'єднали програму лояльності і кредитний продукт. Згідно з задумом накопичення бонусів буде стимулювати покупців повертатися в роздрібну мережу, для того щоб погасити накопичені кошти в рамках програми лояльності. Втім, це далеко не перший проект на ринку - досить довго існує програма ПриватБанку "Бонус+", яка хоч і не прив'язана до певної мережі, але працює за тим же принципом.
Один з гравців роздрібного ринку, що побажав залишитися неназваним, висловив сумніви щодо ефективності зміцнення лояльності, тому що можливість отримати кредит є в усіх мережах.
Проте банки і ритейлери на правильному шляху. Як вдалий приклад можна навести Tesco Bank, який належить однойменній мережі.
"Tesco Bank пропонує 28 продуктів, деякі з яких є найвигіднішими на ринку, наприклад, найдовший кредит - 0% на 13 місяців. Кожна десята покупка у Великобританії вже виконується за допомогою кредитної картки Tesco. влітку 2011 р. Tesco Bank запустить іпотечні продукти, - розповідає Микола Чумак, директор IDNT.- Коли ритейлер домагається широкої пропозиції споживачу і займає значну частину в його житті, він контролює фінансові потоки споживача і, в принципі, може продавати все що завгодно".
Поки ж на ринку побутової техніки та електроніки переважають традиційні продукти і, за даними представників Альфа-банку, зростає як кількість пропозицій, так і гравців.
"Якщо на початку року ми могли бачити на ринку п'ять-шість пропозицій з боку банків з кредитування, то в середині року ми нарахували 10-12 гравців у різних каналах продажів", - говорить Марина Дутлова.
За оцінками експерта, за перші п'ять місяців поточного року в Україні видано споживчих кредитів на суму близько $400 млн. на таких традиційних ринках, як побутова техніка та електроніка, мобільний, одяговий ритейл. За словами Антона Василевського, українці беруть кредити для покупок від 3500 грн.
"Що стосується переваг українців при виборі товарів побутової техніки та електроніки, динаміку попиту протягом декількох досліджуваних періодів (чотири квартали 2010 р. і 1-й квартал 2011 р.) демонструють такі товари великої побутової техніки, як морозильник (окремий) і посудомийна машина; серед товарів дрібної побутової техніки - електром'ясорубка, пароварка і хлібопічка; серед товарів цифрової техніки - цифровий фотоапарат і портативний комп'ютер, - йдеться в повідомленні компанії COMFY з посиланням на дані TNS Ukraine.- Також зростає показник наміру придбати дані товари в найближчому майбутньому".
Поки можна сказати, що ринок побутової техніки та електроніки чекає зростання, оскільки представники фінансових установ продовжать вливати в ринок гроші ще активніше. Саме на другу половину року припадає сезон back-to-school і новорічна лихоманка, тому банкіри прогнозують приблизно 30%-вий приріст до показників перших п'яти місяців поточного року.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас