Автопаті відкладається


Автопаті відкладається

Контроль МТСБУ за ціноутворенням на ринку змусив страховиків відчутно урізати знижки на поліси для юросіб. Автомобільне страхування - головний драйвер всього страхового ринку. Часто саме автострахування КАСКО та автоцивілка (ОСАЦВ) приносять страховикам 70-80% від усього обсягу зібраних премій. При цьому практично половину в складі "автомобільних" премій страховим компаніям дають юридичні особи, які страхують цілі автопарки. Проте на даний момент ринок корпоративного автострахування, незважаючи на присутню високу конкуренцію, дуже обмежений у зростанні. Головний фактор, що стримує його бурхливий розвиток, - практична відсутність оновлень і розширень корпоративних автопарків.

"Обсяг ринку корпоративного автострахування можна оцінити приблизно в 30-40% від всього ринку автострахування. Але що стосується потенціалу зростання, то поки його немає", - вважає директор департаменту андеррайтингу і методології СК "НАСТА" Ігор Запорожець. Зараз, пояснює він, клієнти оновлюють свої автопарки в основному в разі крайньої необхідності, а взагалі намагаються якомога довше продовжити термін служби транспорту.

"Наразі ринок корпоративного страхування характеризується високою конкуренцією, але найближчим часом навряд чи можна очікувати на значне зростання даного сегмента", - підтверджує Олександр Яременко, начальник відділу транспортних ризиків СК "Allianz Україна". На динаміку зростання ринку все ще даються взнаки наслідки фінансової кризи. Банки та лізингові компанії тільки починають неквапливо розгортати свої кредитні програми. Водночас і самі юрособи не поспішають знову влазити в нові борги. "Ринок корпоративного страхування істотно скоротився в останні роки, в першу чергу - через призупинення кредитних автомобільних програм і програм лізингу для юридичних осіб", - відзначає Олена Ваганова, начальник управління організації корпоративних продажів в мережі НАСК "Оранта". За її словами, наразі далеко не всі корпоративні клієнти масово страхують транспорт по КАСКО.

Великим попитом, що не дивно, користуються обов'язкові види страхування - ОСАЦВ і від нещасного випадку на транспорті. Однак тут страховики часто стають заручниками високої конкуренції та власних демпінгових стратегій. Принаймні, в 2010 р. багато СК у боротьбі за клієнта надавали необґрунтовані знижки (аж до 75%), що йдуть врозріз з профільним законом з ОСАЦВ і власним фінансовим становищем. Зараз знижки стали більш адекватними після того, як МТСБУ посилив контроль за ціноутворенням на ринку.

Проте ціна поліса все одно залишається головним "пряником" для юросіб. Адже, як правило, компанії вибирають страховика за результатами тендерів, а на них пропоновані умови страхування практично порівнянні. "При проведенні тендеру клієнт озвучує початковий набір базових умов, які повинні міститися у всіх пропозиціях на страхування. У такій ситуації на перше місце виходить цінова пропозиція, а не які-небудь "фішки" в програмах", - пояснює начальник управління транспортного страхування СК "Альфа Страхування" Олександр Ваховський. Якісь конкретні "фішки" в програмах корпоративного автострахування переважно мають значення тільки в контексті можливого здешевлення підсумкової пропозиції СК, але при цьому без погіршення страхового покриття.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Автопаті відкладається» на Finance.UA - 2.0
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.UA