Медстрахування - Чи можна заробляти гроші на збитковому бізнесі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Медстрахування - Чи можна заробляти гроші на збитковому бізнесі

1175
Клієнти набагато частіше хворіють, ніж вмирають або горять, іронізують страховики. Жартома обігруючи цей цілком реальний тренд, менеджмент СК намагається вирішити проблему високого рівня виплат з добровільного медичного страхування (далі ДМС).
Мікромасштаб
Незважаючи на інтерес страхового ринку до розвитку ДМС, цей сегмент все ще залишається в зародковому стані. Так, за підсумками дев'яти місяців 2010 року частка медстрахування (безперервного страхування здоров'я) в загальних преміях страхового ринку склала всього 4%. Слід зазначити, що даний вид страхування переважно затребуваний у корпоративних клієнтів, а для фізосіб є малодоступним через високу ціну страхової послуги. Так, середня річна премія з ДМС становить 3-4 тис. грн., при цьому страхувальник не зможе розраховувати на максимально повне покриття ризиків. Повсюдне поширення в корпоративному секторі ДМС неможливо через відсутність податкових пільг для юросіб щодо віднесення даного виду страхування на валові витрати. "Страхові платежі по ДМС роботодавці повинні платити з прибутку, і це часто стає причиною або відмови від ДМС, або пошуку іншого рішення", - констатують в СК "Універсальна".
Стримує розвиток ДМС і загальну недосконалість медичної інфраструктури. З одного боку корупція, з іншого - важке фінансове становище ряду медустанов гальмують надання повного і рівною мірою якісного сервісу по всій території України. Саме тому для розвитку добровільного медстрахування в Україні потрібно провести медичну реформу. Втім, це питання ще складніше, ніж проведення пенсійної реформи. Як показали обговорення на різних рівнях, український бізнес і суспільство не готові платити додаткові податки, що фактично буде потрібно при введенні обов'язкового медстрахування як невід'ємного елементу в реформуванні медичної галузі. Сподіватися страховикам залишається тільки на розвиток корпоративних продажів ДМС. Однак робота і в цьому сегменті медстрахування зажадає від компаній нових підходів до ведення бізнесу.
Констатація збитків
ДМС дає компанії непоганий грошовий потік, відзначають страховики, проте добровільне медстрахування збиткове. Рівень виплат в даному сегменті коливається від 60 до 120%. Чим вища компанія в обсягах зборів по ДМС, тим більш збитковим цей вид може ставати для компанії. Сьогодні провідні гравці ринку ДМС готові боротися далеко не за всіх страхувальників. Як вважають у Групі компаній АХА в Україні, найбільш привабливі для СК середні за чисельністю (100-500 чоловік) компанії-страхувальники. При цьому цікавий для СК розмір страхового платежу перебуває на рівні більше 500 тис. грн. В боротьбі за такого клієнта СК готові вдатися до демпінгу, відзначають в НАСК "Оранта". Адже такий клієнт не вимагає великих витрат трудового ресурсу СК і водночас припускає відчутний обсяг збору страхових платежів.
У портфелях СК корпоратив і ритейл по ДМС представлені в пропорції 80 до 20. Збитковість ДМС за окремим фізичним особам завідомо дуже висока і зараз продовжує збільшуватися, констатують в СК "Брокбізнес". З огляду на зростання збитковості по ряду категорій страхувальників, а також зростання вартості медичних послуг та медикаментів, ДМС з року в рік дорожчає. Цього року вартість такої страховки зросте на 15-20%. Однак навіть підвищуючи вартість поліса, компанії лише вирівнюють ситуацію зі збитковістю, адже подібне подорожчання фактично знаходиться на рівні темпів інфляції. Паралельно СК вдаються і до інших методів підвищення рентабельності, наприклад, скорочення адміністративних витрат. Тільки відмовившись від послуг зовнішнього асистансу і організувавши внутрішній колл-центр, можна заощадити до 20%. Компанії переглядають і наповнення продуктового ряду, намагаючись запропонувати клієнту покриття, яке хоч і подорожчало, але з оптимальним для клієнта наповненням ризиків.
Перспективи
ДМС все більше ставатиме притулком для професійних гравців, вважають страховики. За динамікою за останній рік вже видно, що п'ятірка лідерів СК у даному сегменті страхування зазнала змін. І якщо перші три позиції ділять між собою все ті ж компанії ("Кредо-Класик" - так само "Уніка" після ребрендингу), то на четвертій і п'ятій строчкерейтингу опинилися компанії, які за підсумками дев'яти місяців 2009-го посідали набагато більш низькі позиції. При цьому, аналізуючи долю даного виду в портфелі компаній, а також рівень виплат, можна констатувати, що СК ведуть боротьбу за зростання прибутку. Скоротилася чисельність компаній, які пропонують свої послуги на умовах демпінгу. Досвідчені страховики прагнуть вести рентабельний бізнес, підтверджують в СК "ПРОВІДНА", тоді коли компанії, які виходять на ринок і не мають досвіду в страхуванні, будуть боротися за будь-яких, особливо іміджевих клієнтів для створення привабливого іміджу свого страхового портфеля.
Якщо говорити про категорії страхувальників, то на сплеск в сегменті фізосіб очікувати не доводиться, принаймні, до відновлення колишніх темпів розвитку економіки. Тому найближчими роками двигуном розвитку ДМС буде залишатися корпоративний сектор. Переважно страхують медицину міжнародні корпорації або компанії з іноземним менеджментом. Що цікаво, навіть за період кризи вони неістотно урізали бюджети на медстрахування свого персоналу, лише частково відмовляючись від профілактичних опцій. Інша частина корпоративного сектору так і не усвідомила важливість наявності поліса ДМС для працівників. За оцінками СК, саме податкові пільги могли б масово залучити роботодавця в сегмент добровільного медстрахування. Ну а поки сегмент ДМС швидше тупцює на місці. За підсумками минулого року даний вид страхування збере приблизно стільки ж, скільки зібрав у 2009 році. Можливо, деяке пожвавлення ринку в 2011-м дозволить ДМС побити докризові показники.
За матеріалами:
Інвестгазета
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас