ПриватБанк не пускає українців до пірамід — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

ПриватБанк не пускає українців до пірамід

2940
ПриватБанк вчера заблокував платежі на адресу 16 інтернет-компаній, підозрюваних в шахрайстві. Матеріали вже передані правоохоронним органам декількох країн, проте сайти деяких інтернет-компаній продовжують працювати. Учасники ринку грошових платежів підтримують ініціативу банку і вважають, що фінансові організації повинні проводити моніторинг операцій щодо їх безпеки для клієнтів.
Вчора в Приватбанку повідомили про блокування "прийому онлайн-платежів на рахунки 16 інтернет-компаній, діяльність яких має численні ознаки фінансових пірамід і шахрайства". Повний список компаній в банку не надали, назвавши лише чотири: російську інвесткомпанію Euro Star Group LTD, інтернет-магазин Fxpayment, туристичну компанію Palmery LTD і тренингову компанію Vpotoce Inc. (Сейшельські острови). Коммерсант-Украина не удалося зв'язатися з ними, оскільки на сайтах або були відсутні контакти, або в компаніях не відповідали на дзвінки. У Приватбанку уточнили, що з роботи кількох з них вже порушено кримінальні справи і матеріали передано до правоохоронних органів України, Росії і Казахстану. Проте сайти цих компаній, зареєстровані в офшорних зонах, продовжують залучати кошти клієнтів.
За інформацією банку, одна з інтернет-компаній два місяці збирала кошти (по 150 у.о.) з бажаючих узяти участь в тренінгу, але так його і не провела: були відсутні договори про співпрацю, тренери і реальні контакти. Аналогічним чином діяли інші структури, зокрема у сфері туризму, надання послуг, торгівлі ліками. "За нашими даними, власники деяких компаній або загинули при дивних обставинах, або знаходяться у стадії розглядів з правоохоронними органами, але в інтернеті ці проекти продовжують залучати людей і заробляти гроші на їх довірі", - повідомили в прес-службі Приватбанку.
Після призупинення обслуговування рахунків і надходження на них коштів через сервіси Приватбанку (наприклад, системи LIQPAY і "Пріват24") на адресу співробітників установи почали поступати дзвінки з погрозами і вимогами відновити роботу рахунків цих інтернет-компаній, повідомило джерело в Приватбанку, що побажало залишитися неназваним.
Учасники ринку підтримують ініціативу Приватбанку. "Платіжні системи і банки повинні проводити моніторинг операцій для безпеки своїх клієнтів. Якщо хтось продовжуватиме направляти платежі цим компаніям, вони не будуть захищені", - говорить директор Української асоціації банків-членів платіжної системи ЕМА Олександр Карпов.
В умовах блокування електронних сервісів Приватбанку в інтернет-компаній є можливість скористатися іншими платіжними системами і терміналами самообслуговування. У компанії "Об'єднана система моментальних платежів" повідомили, що не стикаються в своїй роботі з шахраями. А в WebMoney розповіли, що постійно здійснюють контроль за всіма операціями на предмет виявлення шахрайств. "За 12 років роботи WebMoney накопив чималий досвід і базу із відстеження, припинення і запобігання шахрайству і іншим злочинним діям.
При наявності вагомих підстав гаманець потенційного шахрая блокується до з'ясування ситуації, - говорить директор зі зв'язків з громадськістю міжнародної системи інтернет-розрахунків WebMoney Transfer в Україні Олена Фоміна.- В разі підтвердження злочинного характеру дій потерпілому видається вся необхідна документація і інформація для звернення в компетентні органи. У певних випадках такі матеріали передаються до органів самими представниками системи WebMoney".
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас