Тепловозні пробуксовки


Тепловозні пробуксовки

Дивна історія з повторною, але дуже дешевою приватизацією "Луганськтепловоза" скоро, можливо, здивує нас ще й третьою серією. Перший віце-прем’єр-міністр України Андрій Клюєв заявив журналістам, що уряд не виключає, що на аукціоні з продажу держпакета акцій цього підприємства була змова компаній, що брали участь у конкурсі.

"Зараз у нас в уряді розглядається питання: чому жодного кроку не зробили під час торгів? Була стартова ціна, і ніхто нічого додатково не дав. Схоже, що була змова. Зараз займаємося", - сказав Клюєв. Він зазначив, що ситуація дуже нагадує ту, "коли дві компанії вийшли на торги й домовляються, хто купує".

Більше за інших цій заяві рада компанія "Мантара Холдинг". Її уповноважений В’ячеслав Деришев вітає наміри уряду розібратися у цій ситуації. За його словами, заява віце-прем’єра може свідчити лише про одне - в уряді серйозно стурбовані таким продажем і щиро бажають розібратися. Деришев пообіцяв, що його компанія сприятиме проясненню ситуації й готова надати всю інформацію, наявну в неї. Він також висловив упевненість, що уряд дасть об’єктивну оцінку діям сторін під час і після закінчення конкурсу з продажу "Луганськтепловоза".

Нагадаємо, що 15 червня Керівна компанія "Брянський машинобудівний завод" (Росія), що входить до російського "Трансмашхолдингу", була визнана переможцем конкурсу з відкритою пропозицією ціни за принципом аукціону з продажу 76% акцій ВАТ "Луганськтепловоз". При цьому ціна реалізації підприємства перевищила стартову ціну конкурсу всього на 10 мільйонів гривень.

У конкурсі брали участь лише дві компанії - ВАТ "Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання ім. Фрунзе" ("НВО ім. Фрунзе"), початкова цінова пропозиція якого становила 400 мільйонів гривень, і Керівна компанія "Брянський машинобудівний завод", що запропонувала за пакет акцій підприємства 410 мільйонів. Компанію "Мантара Холдинг", що також подала заявку на конкурс, Фонд держмайна до участі у ньому не допустив.

Ліцитатор торгів запропонував учасникам підвищити ціну на один крок (4 млн. грн.) - до 414 мільйонів, але відгуку не надійшло. В результаті переможцем було визнано Керівну компанію "Брянський машинобудівний завод". "Луганськтепловоз" дістався їй за 410 мільйонів гривень.

Підсумки цього конкурсу викликали дуже багато запитань і, в першу чергу, з боку ізгоя - "Мантара Холдинг". "Недопущення нашої компанії до участі у приватизаційному конкурсі з продажу держпакета акцій "Луганськтепловоза" дозволяє передбачити існування деяких "тіньових" домовленостей, спрямованих на створення неконкурентних умов продажу даного підприємства", - сказав журналістам Деришев. "Усі побачили, що конкурс відбувався абсолютно не в конкурентному середовищі. Про це свідчить хоч би той факт, що підприємство було продане практично за стартовою ціною. Вочевидь, саме з цієї причини до участі у конкурсі не було допущено нашу компанію", - зазначив її представник. За його словами, "Мантара Холдинг" була серйозно настроєна боротися за перемогу, й її участь, безумовно, позитивно вплинула б на кінцеву реалізаційну ціну. "Вочевидь, комусь цього не хотілося", - сказав Деришев. Він підкреслив, що на даний момент його компанія не отримала жодних офіційних роз’яснень, чому їй було відмовлено в участі у конкурсі з продажу держпакета акцій "Луганськтепловоза". За його інформацією, Фонд держмайна без будь-яких підстав відмовився надати представникам "Мантара Холдинг" для ознайомлення протокол, а також текст наказу про недопущення компанії до участі у конкурсі. Деришев також зазначив, що оприлюднені у ЗМІ аргументи Фонду є непереконливими. Зокрема, абсолютно не відповідає дійсності заява Фонду про те, що "Мантара Холдинг" не надала хоч якихось даних про джерела надходження коштів для купівлі "Луганськтепловоза". Представник компанії наголосив, що в поданих до Фонду документах його компанія чітко вказала, хто є її власниками (акціонери найбільшого українського банку "Приватбанк" Ігор Коломойський та Геннадій Боголюбов, які, за словами Деришева, володіють достатньою кількістю коштів для придбання цього підприємства).

Голова Фонду держмайна Олександр Рябченко в ефірі одного з телеканалів заявив про те, що "Мантара Холдинг", яка подала заявку на конкурс з "Луганськтепловозу", була поінформована про недопущення до участі у конкурсі за шість днів до його закінчення. Проте Деришев повідомив, що юрист, який представляє інтереси "Мантара Холдинг", справді був присутній 8 червня на відкритті конкурсною комісією конвертів із документами компаній, що побажали взяти участь у конкурсі, проте представникам "Мантара Холдинг" не сказали, допущена компанія чи ні.

"Все, що нам було сказано, - це те, що в разі чого, ми не зможемо повторно подати на конкурс документи", - зазначив Деришев. Він також повідомив, що офіційне рішення Фонду, зокрема його наказ про недопущення компанії до участі у конкурсі, з’явилося лише напередодні його проведення - 14 червня. Представники "Мантара Холдинг", за його словами, були ознайомлені з цим рішення фактично вже після закінчення робочого дня - о п’ятій годині вечора 14 червня. Деришев підкреслив, що його компанією розглядається можливість вимагати в суді спростування поширеної главою ФДМУ інформації про своєчасне інформування "Мантара Холдинг" про її недопущення до участі в конкурсі...

Пройшло вже більше двох тижнів, але своїх слів глава ФДМУ так і не спростував, хоча компанія "Мантара Холдинг" офіційно звернулася до нього з відповідним проханням. Але ось що він сказав кореспондентові "Дня" Віталієві Княжанському: "Ми продаємо. А вони купують. Ми хочемо, аби ціна була вищою, але по об’єктах, у яких є негативна історія, а сьогодні до них потрібно віднести "Луганськтепловоз" та Одеський припортовий завод, розраховувати на те, що другий продаж перевищить ціну при першому продажі, досить складно вже тому, що перший закінчився негативом. Після першого повернення покупець не оцінює підприємство так дорого, як ми його бачимо, і згоден платити нижче, ніж ми би хотіли. Більше ніхто не платить. Незважаючи на це, ми не допускаємо і надалі не допускатимемо до приватизаційних конкурсів тих, хто подав не всі необхідні для участі у конкурсі документи. Незалежно від того, чиї це компанії. Інакше це погано закінчиться. Винятків ні для кого не буде. Хай здають повний комплект документів, і тоді все у них буде в порядку. А хто здав документи не повністю, той не допущений. Це правило для всіх! І термінів, відведених для того, щоб відповісти тому, хто не допущений, ми не порушували. За сім днів до конкурсу припиняється прийом документів, які подаються у запечатаних конвертах. Наступного дня їх розкривають у присутності учасників конкурсу, складають опис документів, які в них вкладені. Він підписується працівниками Фонду, які беруть участь у комісії, й уповноваженим представником учасника, що здавав документи. А протягом наступних п’яти днів з’ясовується ідентичність цих документів. І ніколи не оголошується відразу, хто допущений до конкурсу, а хто - ні. Рішення приймається комісією на п’ятий день. Так записано у положенні про проведення усіх цих операцій. Жодних ексклюзивів не буде. Якщо, скажімо, суд вирішить, що для "Мантара Холдинг" ці вимоги не обов’язкові, ми підкоримося"...

Отже, пан Рябченко, як і раніше, всупереч заявам офіційних осіб "Мантари", вважає, що холдинг подав не всі документи. І при цьому не дуже виразно пояснює, чому, власне, третього учасника попередили про недопущення до конкурсу, по суті, за ніч до самого конкурсу. Вочевидь, без суду, дійсно, не обійтися.

Андрій Єрьоменко

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Тепловозні пробуксовки» на Finance.UA - 2.0
В Контексті Finance.UA