Продали, але не запрацювали? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Продали, але не запрацювали?

Казна та Політика
1954
"Брянський машинобудівний завод", який входить у структуру російського "Трансмашхолдингу", вчора виграв конкурс із приватизації - 76,001% акцій холдингової компанії "Луганськтепловоз", запропонувавши за пакет 410 мільйонів гривень. Відповідне рішення затверджене в ході відкритого конкурсу в Фонді державного майна (ФДМ) України без зауважень із боку членів конкурсної комісії.
Росіяни "перебили" єдиних конкурентів - Сумське НВО ім. Фрунзе - всього на 10 мільйонів гривень. Але обидві пропозиції були початковими, і в ході торгів не було зроблено жодного кроку. У результаті, за оцінкою голови Фонду державного майна (ФДМ) України Олександра Рябченка, ціна, за якою пакет акцій "Луганськтепловоза" проданий повторно, є заниженою.
"Завод повинен коштувати більше. Думаю, що при нормальному аукціоні ціна повинна була піднятися до 500 мільйонів гривень", - цитує Рябченка Інтерфакс-Україна. За словами голови ФДМ, якби стартова ціна пакету складала 500 мільйонів гривень, "Трансмашхолдинг" просто не приймав би участі в конкурсі й діждався б її зниження на 30%.
Ще вище вартість підприємства оцінює народний депутат від НУ-НС Олександр Бондар. Як заявив він учора журналістам, при нормальних торгах ціна продажу могла б піднятися до 800 мільйонів гривень. Тобто, вважає Бондар, конкурс із продажу "Луганськтепловоза" був замовленим. Хоча при цьому додав, що "Брянський машинобудівний завод" все ж є кращим власником для "Луганськтепловоза".
Скандальності конкурсу ще до його проведення додала кіпрська компанія "Мантара Холдинг", що подала заявку на участь в приватизаційному конкурсі, але дістала відмову ФДМ напередодні його проведення. У компанії не згодні з таким рішенням Фонду, і мають намір опротестувати приватизацію "Луганськтепловоза" в суді. Про це повідомляє Інтерфакс-Україна з посиланням на уповноважену особу компанії В'ячеслава Деришева.
На його думку, подібне рішення Фонду держмайна є не чим іншим, як поверненням до практики приватизації під конкретного покупця, замовлених продажів стратегічних підприємств. "Ми не сумніваємося, що позов буде задоволений, оскільки Фонд явно порушує закон", - додав представник компанії, опосередковано власниками якої він назвав бізнесменів Ігоря Коломойського та Геннадія Боголюбова.
Тим часом голова правління "Луганськтепловоза" Віктор Бикадоров, як повідомляє Інтерфакс-Україна, упевнений у легітимності проведення конкурсу й задоволений його підсумками. "Я радий, що конкурс відбувся, тепер спільно з "Трансмашхолдингом" ми почнемо совісну роботу, і завод матиме хороший розвиток", - підкреслив він.
Парадокс, але виручених вчора за "Луганськтепловоз" грошей може не вистачити навіть для того, щоб розрахуватися з колишнім власником підприємства, в якого на користь ФДМ відібрали 76% акцій в жовтні 2009 року на підставі рішення Луганського господарського суду про недійсність договору купівлі-продажу. Причому колишнім власником є той самий "Брянський машинобудівний завод". Нагадаємо, в березні 2007 року "Луганськтепловоз" продали росіянам за 292,505 мільйона гривень при стартовій ціні 292 мільйони гривень. Сума менша, ніж вчорашня, проте тоді росіяни заплатили в доларах. Тому компенсацію через суд зажадали також "зеленими", але вже зовсім за іншим курсом.
Проте, як заявив вчора Олександр Рябченко, ФДМ має намір виплатити компенсацію "Брянському машинобудівному заводу" за попередню покупку й відчуження акцій "Луганськтепловоза" виключно в межах суми, запропонованої їм на повторному аукціоні, тобто 410 мільйонів гривень.
"Ми можемо їм повернути лише ту суму, яку вони платять за підсумками сьогоднішнього конкурсу, тобто 410 мільйонів гривень. Ми не можемо виплачувати їм 58 мільйонів дол., передбачених рішенням суду, оскільки це заборонено законом", - заявив Рябченко. Він також додав, що 16 червня ФДМ направить касаційну скаргу на судове рішення, що зобов'язало його виплатити 58 мільйонів дол. компенсації, і виразив упевненість, що Фонд обов'язково виграє цю справу. "Сьогоднішні торги дають нам підстави оскаржити це судове рішення", - сказав голова ФДМ.
Коментар
Єгор Самусенко, аналітик Concorde Capital:
- Із погляду бізнесу, "Луганськтепловоз" може бути цікавий двом компаніям: "Трансмашхолдинг" і "Сінара-Транспортні Машини". Більше ніхто не виготовляє локомотиви в СНД. Оскільки "Сінара" не висловила інтересу щодо купівлі "Луганськтепловозу", то, певна річ, "Трансмашхолдинг" був єдиним претендентом на купівлю підприємства. У "Трансмашхолдинга" є й можливості, й бажання завантажити потужності "Луганськтепловоза".
Із погляду інвесторів, конкурс пройшов досить прозоро. Не зовсім зрозуміло, чому ФДМ не хоче повертати 6,2 мільйона дол. "Трансмашхолдингу", які він тепер винен через те, що цього разу завод проданий дешевше.
Олексій Савицький
За матеріалами:
День
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас