Європейські "автоутопленики" їдуть до нас. Як розпізнати "русалку" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Європейські "автоутопленики" їдуть до нас. Як розпізнати "русалку"

Казна та Політика
7502
Після потопу, від якого постраждало майно чехів, поляків і німців, непотрібний "вантаж", найімовірніше, перекочує до України, стверджують експерти. Власники "затонулих" автомобілів найближчим часом отримають страхові відшкодування, після чого подальша доля "підмочених" авто перестане їх хвилювати.
Зате нечисті на руку вітчизняні автодилери скористаються можливістю перегнати через діряві і наскрізь корумповані українські кордони "реанімовані" автомобілі.
Ризикує кожен п'ятий покупець
Повінь в Європі ще не закінчилася, а в середовищі автоперекупників і фірм-одноденок почалося небувале пожвавлення. Тут, як то кажуть, на будь-який товар знайдеться покупець. Втім, масових постачань до України примоклих у воді машин чекати не варто. Проте шанси наштовхнутися на такий автомобіль зростають з кожним днем. Про те, скільки їх буде, говорити складно: у європейців поки що немає точної суми збитків від повені. Проте, за оцінками експертів інформаційно-аналітичної групи Autoconsulting, зазвичай під час сильних повеней в Європі на кожні 10 проданих на ринках автомобілів два "підтоплені".
За словами дилерів, які працюють на найбільшому авторинку в Чапаївці (передмістя столиці), цей бізнес дуже вигідний: ціна жертви повені приблизно в два рази нижча, ніж в звичайного автомобіля.
- Гарненько змочена водами Дунаю або Вісли Toyota Land Cruiser 2003 року випуску з шкіряним салоном і клімат-контролем в максимальній комплектації пропонується лише за $15-20 тис. У нормальному стані такий же автомобіль коштує не менше $30-35 тис., - розповідають продавці одного з автоцентрів. - Щоб відновити автомобіль, на околицях будь-якого з обласних центрів (переважно Львівської або Закарпатської областей) витрачають не більше - $500.
Ця схема до смішного проста, але безвідмовно діє впродовж вже багатьох років. "Реанімація" одного автомобіля приносить нечистим на руку ділкам деколи до $10-15 тис. доходу з однієї машини. При цьому ті, хто нібито повинен присікати будь-яке порушення закону, часто мають свою частину від операції.
На цьому непогано нагріває руки весь ланцюжок "зацікавлених" осіб, починаючи від прикордонної служби, митниці і закінчуючи контролюючими організаціями на місцях. Адже і до відповідальності притягти нікого не можна! Згідно із законом машини, які вже були в користування, продавати можна. А "приховування" від потенційного покупця "особливостей" автомобіля може спричинити лише адміністративну, але не кримінальну відповідальність.
- Тут доречною б була приказка "бачили очки, що купували", - розповідає "ВВ" керівник ЦГЗ ГУ МВС в м. Києві Володимир Поліщук. - Якщо машина після затоплення пройшла антикорозійну обробку, добре висушена і на ходу, чому її не можна продати? Інша справа, якщо в договорі купівлі-продажу ці факти не відображають. Тоді, якщо ви вважаєте себе обдуреним, сміливо подавайте до суду. Лише він, прийнявши всі аргументи сторін, вирішить, чи присутній в операції склад злочину. Суд має право винести ухвалу про будь-яку компенсацію або повернення грошей за невдалу покупку. Хоча судові витрати бувають деколи більші від ціни автомобіля.
Але можна і заощадити
За статистикою, в Україні на одну тисячу жителів у середньому припадає 145 автомобілів. В Європі ця цифра не менша. З урахуванням того, що основна кількість автотранспорту сконцентрована в великих містах, в підтоплених європейських країнах число "утоплеників" може досягати 100 автомобілів на ту ж тисячу осіб.
А це означає, що могло потонути або частково побувати під водою до 12 тис. одиниць автотехніки. Близько 3 тис. з них для "вторинного" ринку не становлять ніякого інтересу (вантажівки, напіврозвалені легковики і т.п.). А ось решти 9 тис. автомобілів цілком достатньо, щоб укомплектувати підмоченими екземплярами як мінімум з десяток українських авторинків.
Передпродажна "підготовка" автомобілів, що потонули, зводиться, в основному, до ретельного просушування салону і основних вузлів. Для цього використовують потужні термовентилятори. І всього за декілька днів автомобіль готовий до продажу. На питання про надійність таких машин офіційні автодилери відповідають двояко: як пощастить. Але додають, що самі на такому авто не їздили б.
- Хоча я чув, що деякі умільці спеціально шукають "утоплеників" для себе, ретельно їх відновлюють і економлять при цьому купу грошей, - говорить один з продавців авторинку.
В автосервісах також стверджують, що в "підмоченій" машині нічого страшного не немає: мовляв, якщо автореаніматори постараються і зроблять все на совість, то жодних проблем бути не повинно. Але це не більше ніж міф! Перше, з чим зіштовзнеться власник такої машини, - це хвороботворні бактерії і мікроби в салоні. І жодна хімчистка тут не допоможе! До речі, медики вже зараз прогнозують спалах інфекційних захворювань в затоплених районах. А у власника такого авто є всі шанси потрапити до групи ризику. < p> Адже під водою опинилися не лише міста, але і сільськогосподарські угіддя з їх тоннами добрив і хімікатів, відстійники, каналізаційні колектори та ін. Наприклад, с/г хімія не видаляється при просушуванні машини. Тому здатна отруїти випарами водія і пасажирів. Додайте до цього проблеми з сервоприводом кермової колонки, гальмами, системою подачі палива, вбитий движок і пожежонебезпечне електрообладнання, інтенсивну корозію кузова і ви отримаєте повну картину економії від покупки і експлуатації авто, що побувало під водою.
Запах не видасть
Автофахівці з'ясували, що критична точка затоплення - це нижня кромка приладової панелі. Після цього машина не підлягає відновленню. А продавці, перш за все, концентрують свої зусилля на впорядковуванні зовнішнього вигляду машини і видаленні неприємних запахів. На електрику, мастило вузлів, якісний ремонт двигуна та інші "дрібниці", як правило, не звертає уваги.
Після "передпродажної підготовки" відрізнити автомобіль, що "потонув", від нормального дуже складно. Принаймні, неспеціалісту. А ціна відновленого "утопленика" часто не відрізняється від сухопутних побратимів - конспірація тут максимальна. Оданк, нехитрі способи обчислити підмочену машину все ж є. Спеціалісти настійно рекомендують скористатися спеціалізованою базою даних для перевірки транспортного засобу на предмет угону, аварій, ремонтних послуг, перш ніж ви приймете рішення придбати автомобіль. Професійний дилер захистить ваші інтереси при покупці вживаної машини.
Додамо, що особливо уважним потрібно бути з покупкою вживаних авто з Івано-Франківської, Закарпатської, Львівської, Тернопільської, Чернівецької, а також Вінницької областей. Тим, хто сумнівається, можна порадити відправити автомобіль, що приглянувся, на комплексну діагностику. А краще не ризикувати і призбирати на нову машину.
Олег Пономарьов
За матеріалами:
ВВ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас