Продаж українських телеканалів підвищив вартість СМЕ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Продаж українських телеканалів підвищив вартість СМЕ

530
Продаж корпорацією Central European Media Enterprises (СМЕ) українських активів - 51% телеканалів "Студія 1+1" і "Кіно" - було позитивно оцінено інвесторами. Станом на 21.00 за київським часом акції СМЕ на NASDAQ торгувалися за ціною $31,19 за папір, що 15,5% вище за їх вартість до оголошення операції.
"Попри зниження ціни активів із $400 млн до $319 млн ми схвалюємо рішення СМЕ продати збиткові активи, враховуючи нестабільність економічної і політичної ситуацій в країні", - говориться у вчорашньому звіті інвестбанку Merrill Lynch. За його оцінками, втрати СМЕ в Україні за показником EBITDA в 2010 році могли б скласти $39 млн, а в 2011 році - ще $30 млн.
Угода з продажу українських активів підвищить вартість СМЕ і зменшить боргове навантаження, яке зараз становить $773 млн, говориться в звіті. Але аналітики банку побоюються, що виручені від продажу кошти можуть бути реінвестовані в інший збитковий ринок - Болгарію.
"Ці дві країни були ахіллесовою п'ятою компанії, але, вирішивши проблему з українським головним болем, чи не зробила СМЕ вибір на користь Болгарії?" - задаються питанням аналітики Merrill Lynch. У Болгарії СМЕ належить канал Pro.BG з часткою аудиторії 2% і спортивний Ring.BG (частка не уточнюється). "На відміну від українських, болгарські активи було б складно продати", - зазначила Ъ аналітик Merrill Lynch Марія Рубановська.
Головний актив СМЕ в Україні - канал "Студія 1+1" - вперше став збитковим в 2008 році - негативна EBITDA склала $32,9 млн, тоді як ще в 2006 році показник був позитивним - $29,973 млн. У повідомленні на NASDAQ CME пояснювала, що на фінансовий стан українських активів вплинуло падіння рекламного ринку. Крім того, СМЕ достроково розірвала договір з сейлз-хаусом "Пріоритет", створивши власний департамент продажів реклами. Зараз в Лондонському міжнародному арбітражному суді розглядається позов "Відео Інтернешнл" до СМЕ про виплату компенсації на суму близько $58 млн за дострокове припинення співпраці.
Така негативна оцінка продажу українських активів знижує їх привабливість в особі міжнародних інвесторів. "Ми з колегами робимо все, аби показати результативність своєї роботи, але подібні заяви відкидають нас на декілька кроків назад", - говорить гендиректор каналу "Україна" Вальдемар Дзіки. За його словами, більшість вітчизняних телеканалів в умовах кризи збиткові - основною причиною цього є падіння ринку ТБ реклами (торік, за даними Cortex, на 17% - до 1,95 млрд грн.).
"Українські медіаактиви залишаються привабливими для інвестицій, але, на жаль, терміни їх окупності поки перевищують 5 років. Зокрема, російські інвестори, як і раніше, цікавляться придбанням тут каналів", - зазначає керівник холдингу StarLightMedia ("Новий канал", ICTV, СТБ, М1, М2, QTV) Олександр Богуцький.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас