Медицину продають з дисконтом


Медицину продають з дисконтом

Страховики запевняють, що тарифи на медичне страхування наступного року не зростатимуть. Але рентабельним цей бізнес можна назвати лише для компаній, котрі мають значну частку ринку. Серед невеликих СК спостерігається тенденція продажу своїх медичних портфелів.

Якщо в кінці 2008 р. у зв'язку з істотним зростанням цін на медикаменти практично всі страховики підвищили тарифи із добровільного медичного страхування (ДМС) на 20-30%, то протягом цього року тарифи страховикам підвищувати не довелося. До того ж, не дивлячись на соціальну орієнтованість цього бізнесу, основними клієнтами страховиків є підприємства, які страхують своїх співробітників.

"Щоб відреагувати на зростання виплат після різкого підвищення цін на медпослуги і медикаменти, ми підвищили ціни на базові комплексні пакети страхування на початку 2009 р. Але ці ціни діють лише для наших нових клієнтів. Для старих клієнтів вони залишилися незмінними в разі позитивного фінансового результату за попереднім договором. У зв'язку з цим ми пропонували клієнтам великий вибір страхових пакетів, у тому числі і демократичніші за ціною, з меншим наповненням, але які включають страхове покриття із найнеобхідніших видів медичної допомоги. Також ми надали можливість підприємствам страхувати персонал з пайовою участю самого співробітника, або за власний рахунок співробітника", - розповіла Ірина Пархоменко, експерт із медичного страхування НАСК "Оранта".

За словами Юрія Гришана, голови правління СК "Іллічівське", 70% вартостей тарифу становлять ціни на медикаменти. А значить, їх зростання підвищує збитковість страхового портфеля. "Збитковість медичного портфеля дійсно зростає. Зростання цін на медикаменти і медпослуги, безумовно, позначилось на показнику економічної ефективності даного виду страхування", - зазначила Зоя Сазонова, директор департаменту особистих видів страхування СК "Allianz Україна" .

Ринок медичного страхування, на відміну від інших видів, дуже концентрований. Не дивлячись на те, що медстрахуванням займаються близько 60 СК, на топ-10 припадає 60% всього ринку. Це пов'язано з тим, що витрати на розвиток цього виду окупаються лише при великому обсязі застрахованих. Страховики, які не володіють великими портфелями, виявилися в незавидній ситуації - утримувати штат лікарів невигідно, але і розривати договори з клієнтами, з якими, як правило, укладені договори страхування з інших видів, також недоцільно.

Компанія "QBE Україна" вирішила вийти з цього бізнесу, першою на ринку продавши свій портфель медичного страхування. "Премії з цього портфеля складали 5,4 млн. грн., він був невеликий, але ми вирішили, що цей вид не є для нас пріоритетним, і продали цей портфель декільком страховикам. Вартість портфеля близько 50% страхової суми", - розповів Олег Сосновський, директор компанії. За його словами, продаж здійснювався шляхом заміни сторони в договорі. Для цього довелося отримати згоду всіх клієнтів компанії.

"Портфель добровільного медичного страхування вимагає якісного обслуговування з витратами на медичний асистанс, довірених лікарів. Портфель із медстрахування не можна назвати досить прибутковим. Тому деякі страхові компанії, що володіють невеликим портфелем з ДМС, прагнуть для збереження власних клієнтів в інших видах страхування передати їх до надійних рук страхових компаній, що мають можливість забезпечення належного медичного обслуговування і відповідного сервісу", - упевнена Наталя Тимчій, замдиректора департаменту медичного страхування СК "Універсальна".

На думку Сазонової, наступного року тенденція продажу портфелів із медстрахування збережеться. Це, зрештою, піде на користь страхувальникам, які отримають якісне обслуговування.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Медицину продають з дисконтом» на Finance.UA - 2.0
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.UA