"Ъ": ФДМ повернув на свої рахунки акції "Луганськтепловозу" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": ФДМ повернув на свої рахунки акції "Луганськтепловозу"

Фондовий ринок
462
Реєстродержатель "Центр-Реєстратор" списав 76% акцій холдингової компанії "Луганськтепловоз" з рахунків російської керуючої компанії "Брянський машинобудівний завод" (належить "Трансмашхолдингу") і зарахував їх на рахунок Фонду держмайна. Прес-служба ФДМ підтвердила цю інформацію, відмовившись коментувати плани розвитку активу.
В березні 2007 року 76% акцій "Луганськтепловозу" було куплено структурами "Трансмашхолдингу". Пакет держакцій обійшовся компанії в 292,5 млн грн. при стартовій ціні 292 млн грн. Але в листопаді того ж року Верховний суд прийняв постанову про незаконність продажу акцій за позовом "Дніпровагонмашу", контрольованого групами "Приват" і ТАС. Структури цих груп, що претендували на завод, до конкурсу допущені не були. Здійснити списання акцій "Луганськтепловозу" на рахунок ФДМ реєстродержателя зобов'язав Госпсуд Луганської області рішеннями від 29 вересня і 12 жовтня 2007 року.
В "Трансмашхолдингу" не мають наміру віддавати актив державі. За словами першого заступника генерального директора компанії Анатолія Мещерякова, юристи "Трансмашхолдингу" "працюють над цим питанням".
Тим часом в.о. голови ФДМ Дмитро Парфененко вже встиг заявити "Інтерфаксу" про плани відомства щодо підприємства: "Відразу ж виставлятимемо на повторний продаж". За його словами, компенсація УК "Брянський машинобудівний завод" згідно із законом буде виплачена лише після повторного продажу держпакету. А для підготовки продажу необхідно як мінімум три місяці.
Будучи стратегічним партнером РЗ, "Трансмашхолдинг" забезпечував велику частину замовлень "Луганськтепловозу", і в разі втрати контролю над заводом виробник локомотивів зіткнеться з гострим дефіцитом замовлень на свою продукцію, вважають в ІГ "Сократ". "Укрзалізниця", за розрахунками ІГ "Сократ", здатна завантажити "Луганськтепловоз" лише на 25%, а сам виробник так і не зміг закріпитися на інших ринках, окрім Росії та України. "Російська компанія - найкращий варіант власника для "Луганськтепловозу", бо Росія - один з найбільших ринків збуту для продукції заводу, - додає аналітик ІК KBC Securities Ukraine Інна Перепелиця. - У свою чергу, "Трансмашхолдинг" поставляє комплектуючі для локомотивів виробництва "Луганськтепловозу" і має сильне конструкторське бюро".
Саме через недостатнє завантаження потужностей (не більше 30% в 2007-2008 роках) і гостру потребу в робочому капіталі "Луганськтепловоз" є збитковим з 2002 року, кажуть у KBC Securities Ukraine. За підсумками поточного року в компанії очікуються великі збитки: обсяг замовлень цього року удвічі менший, ніж у минулому (близько 600 млн грн.), відзначає аналітик ІК Dragon Capital Денис Саква. "Компанія зможе вийти на рівень прибутковості після завантаження хоч би 50% своїх потужностей", - говорить пані Перепелиця. Зараз, за словами гендиректора "Луганськтепловозу" Віктора Бикадорова, підприємство виконує замовлення РЗ на випуск десяти тепловозів: "І це все завантаження підприємства, тоді як "Укрзалізниця", передбачуване замовлення якої й так зменшено удвічі, досі не провела тендерів на закупівлю рухомого складу. Не визначено замовлення і на 2010 рік".
У випадку повторної приватизації державі навряд чи вдасться продати актив набагато дорожче, ніж в 2007 році, вважають галузеві аналітики. Поточна ринкова вартість однієї акції "Луганськтепловозу" складає 3,2 грн. ($0,39) в порівнянні з ціною приватизації 1,76 грн. ($0,34 за курсом на момент продажу) на 23 березня 2007 року. "Зважаючи на ослаблення гривні, ми не чекаємо, що нова ціна в доларовому еквіваленті буде значно вища $58 млн, які були заплачені за пакет акцій в березні 2007 року", - відзначає Інна Перепелиця. При цьому, враховуючи, що держава за минулі декілька років не продала жодного крупного активу, а приватизація таких підприємств, як Одеський припортовий завод, "Укртелеком" і "Луганськтепловоз", неодноразово були зірвані, російська компанія може і не отримати цього року компенсацію. "Не виключено, що саме компанії, пов'язані з "Трансмашхолдингом", стануть покупцем акцій в разі перепродажу - ми не чекаємо особливого інтересу колись активних учасників торгів", - кажуть в ІГ "Сократ". Отримати коментарі в ПриватБанку і групі ТАС в п'ятницю не вдалося.
А оскаржити в судах списання акцій "Луганськтепловозу" після програшу у Верховному суді "Трансмашхолдингу" буде складно, вважає керуючий партнер юридичної фірми "Астерс" Олексій Дідковський. "Хоча компанія може спробувати оскаржити це рішення в міжнародних судових інстанціях або апелювати до міжурядових угод між Росією і Україною", - відзначає він.
При цьому інвестор має всі підстави вимагати від держави компенсації не лише вартості лота, але і подальших капіталовкладень, якщо вони підтверджені документально. "Причому кошти мають бути повернені компанії вже зараз. До майбутнього конкурсу це не має стосунку", - упевнений юрист.
Олена Синіцина, Роман Судольський
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас