Чи потрібні сьогодні банківські службовці — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чи потрібні сьогодні банківські службовці

1271
На ситуації, що склалася зі співробітниками банків, криза позначилася майже так само, як і на тій, що з більшістю інших професій - з вересня 2008 р. по березень 2009 р. роботу втратили близько 9,5 тисяч службовців.
Серед основних причин - значне зменшення операцій у секторі споживчого кредитування, що різко скоротило прибутковість банків, та їх реструктуризація, ознаменована, як правило, скороченням неефективних підрозділів.
З початком весни, за даними порталу rabota.ua, у зв'язку з деякою стабілізацією ринку праці масові звільнення працівників фінансової сфери припинилися, кадрова оптимізація тривала, як правило, лише в тих банках, де було введено тимчасову адміністрацію. У липні-серпні деякі експерти відзначали навіть деяке підвищення затребуваності співробітників банків, але не більше ніж на 1-2%. В основному пошук нових працівників здійснювався банками, які були орієнтовані на обслуговування корпоративних клієнтів, а не фізичних осіб.
Хто затребуваний, а хто ні
Зміна ситуації в банківському секторі зменшила сьогоднішню потребу в співробітниках низки спеціальностей. "У зв'язку зі скороченням обсягів операцій на ринку споживчого кредитування менш затребувані фахівці в цій сфері, а також ринку автокредитування й іпотеки. Сповільнення зростання регіональних мереж банків дало спад попиту на фахівців з розвитку", - говорить Ольга Хлиніна, керівник напрямку "трудові ресурси" Приватбанку. Також, за даними rabota.ua, приблизно на 30% зменшилася потреба в маркетологах і співробітниках відділів реклами, почасти у зв'язку з тим, що більшість банків тимчасово згорнули програми з розширення, а отже, і з їх рекламної підтримки. Разом з цим, як відзначає, Хлиніна, все більш затребуваними стають фахівці з роботи з проблемною заборгованістю, фахівці з корпоративного обслуговування, професіонали IT-індустрії.
Однією з тенденцій минулого року була відмова більшості фінустанов від найму на роботу студентів і випускників, хоча ще в серпні минулого року банки, під впливом кадрового голоду й бажання заощадити, активно набирали співробітників, які тільки-но розпочали кар'єру. Тепер необхідність у цьому відпала, тому що криза вивільнила велике число фахівців, які при цьому ще й значно подешевшали. Зарплата досвідченого фахівця в порівнянні з літом 2009 р. знизилася приблизно на 25-30%. "До кризи зарплати всіх фахівців, у тому числі й банківських співробітників, росли ледь чи не раз у два місяці й були вочевидь завищені. Криза остудила ринок, зробивши оплату праці більш адекватною", - стверджує Олена Кохан, головний фахівець Управління з роботи з персоналом Публічного акціонерного товариства "Дочірній Банк Сбербанку Росії".
Втім, змінилося ставлення не тільки до студентів, а й до претендентів зі значним досвідом роботи в банківській сфері. Якщо до кризи такий кандидат, незалежно від своєї спеціалізації, міг відразу претендувати у банку на низку споріднених посад, то тепер, як правило, лише на ту, на якій працював колись.
На сьогодні у багатьох банках помітно зросло навантаження на кожного співробітника, стала нормальною ситуація, за якої відділ з п'яти працівників виконує роботу, розраховану на десятьох. А тому вже при відборі кандидатів HR-менеджери виставляють досить високі вимоги до особистих характеристик кандидата. "Все більшого значення надається не тільки кваліфікованості працівника, а і його ініціативності, здатності швидко адаптуватися до мінливих умов роботи", - ділиться Ілона Пилипенко, начальник відділу підбору персоналу "Промінвестбанку".
Негативне й позитивне
За визнанням одного експерта, який побажав залишитися неназваним, якщо ще у квітні-травні цього року в умовах, що ставали все менше сприятливими для роботи, не міняли банк як місце роботи, то вже сьогодні у відповідь на збільшення працегодин або зменшення зарплати співробітники готові спробувати влаштуватися на новому місці. "Особливо помітний відтік з деяких фінустанов, де було введено тимчасову адміністрацію.
Люди покидають банк, який не дає впевненості в завтрашньому дні", - відзначив він. А тому, чим більше банків стане неблагонадійними (а поки спостерігається саме така тенденція), тим більшим буде відтік співробітників, що поповнюють число кандидатів, які бажають працювати на більш успішного конкурента. Внаслідок же такої зростаючої конкуренції між кандидатами, їм, на думку більшості експертів, не варто очікувати значного росту своїх зарплат або істотного покращення умов роботи найближчим часом.
Проте є й позитивні моменти. Приміром, Приватбанк планує збільшити свою мережу до кінця року на 100 нових відділень і відкриває вакансії для банкірів, фінансистів і фахівців у сфері продажу. На підставі цього можна говорити про початок оздоровлення сфери банківських послуг і про те, що серйозні потрясіння, на кшталт масових скорочень працівників цього сектора, навряд чи повторяться. "Те, що Приватбанк, найбільший банк країни, відкриває вакансії - мені здається, це вже позитивна тенденція. Ситуація на ринку унікальна й сприятлива для реалізації ефективної кадрової політики, тобто заміни частини персоналу, залученого в період бурхливого розвитку ринку й дефіциту кадрів на більш кваліфікованих співробітників", - вважає Ольга Хлиніна.
За матеріалами:
Ринок.biz
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас