Розмір не має значення — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Розмір не має значення

970
Найближчим часом у роздріб почнуть виходити середні банки, що мають достатні фінансові ресурси, прогнозує компанія "Кредитмаркет". При цьому, на думку експертів, було б помилковим уважати, що в сучасних умовах середні банки реально зможуть збільшити свою частку ринку.
Під час кризи і відразу після неї небанківські фінансові установи можуть зайняти значну частину ринку, стверджує генеральний директор роздрібної фінансової мережі "Кредитмаркет" Ігор Дурицький. "Протягом 2009 р. банки, надаючи населенню широкий спектр послуг, змушені будуть оптимізувати власні організаційні структури, позбуватися від невластивих їм функцій і передавати окремі напрямки роботи спеціалізованим компаніям",- уважає він. У першу чергу мова йде про залучення і підтримку клієнтів, а також про наявне мікрокредитування.
Крім того, уважають експерти компанії, найближчим часом на роздрібний ринок вийдуть середні банки, що мають достатньо фінансових ресурсів, але донедавна неконкурентоспроможні в роздрібному сегменті через відсутність розвинутої мережі.
У той же час опитані банкіри вважають, що майбутнє середніх і дрібних банків на роздрібному ринку виглядає далеко не так оптимістично. Більше того, за загальною думкою, про масове роздрібне кредитування можна забути на найближчі два-три роки.
"Досвід попередніх криз свідчить, що вони істотно впливають на перерозподіл ринку. Навряд чи сьогодні багато хто пам'ятає, що в 90-х найбільшими банками в Україні були "Інко", "Градобанк", АПБ "Україна",- розвиває думку радник голправління Укргазбанка Олександр Охріменко.- Після їхнього краху змогли розвити свій бізнес невеликі на той час банки: "Аваль", "Фінанси та кредит", "Форум" і Приватбанк. Можливо, зміна лідерів відбудеться ще раз".
У той же час, уважає він, дуже велика ймовірність, що середні банки не зможуть скласти серйозної конкуренції. У першу чергу - через великі банки з іноземним капіталом, які із задоволенням поділять втрачений проблемними банками шматок ринку. "До того ж проблеми з відтоком депозитів у середніх банків не менше, ніж у великих,- говорить пан Охріменко.- І якщо великі банки можуть розраховувати на залучення прямих інвестицій від материнських структур, то невеликі можуть сподіватися тільки на депозити".
"Якщо в банку навіть є якийсь вільний грошовий ресурс, то навіщо його відправляти в роздріб? - дивується Павло Крапівін, заступник голови правління банку "Контракт".- Навпаки, зараз розумно фінансувати проекти, що провадять додану вартість, конкурентний продукт, що користується регулярним попитом на внутрішньому, а бажано ще й на зовнішньому ринку. Про роздрібне кредитування можна забути на років два-три".
На його думку, навіть якщо воно буде покроково здійснюватися середніми банками, то вже мережа їм точно не знадобиться. "Попит на кредити населенню настільки випереджає пропозицію, що тепер не банк бігає за позичальником, створюючи йому масу зручностей, що включають у себе неймовірну кількість точок продажів, а позичальник ретельно і скрупульозно вивчає всі пропозиції від банків, намагаючись знайти умови, яким відповідає він, позичальник",- відзначає пан Крапівін.
На думку Лариси Корінь, директори департаменту пасивних операцій АБ "Діамантбанк", станом на сьогоднішній день абсолютно нереально розвивати роздрібні продажі, не маючи досвіду в цьому напрямку і розвинуту мережу відділень.
У той же час розмір банку не є і не буде визначальним фактором, що дозволяє вгадати його майбутній і фінансовий стан на момент виходу економіки України із кризи. "Ключовим фактором, що дозволяє оцінити стабільність банку і його потенціал до розвитку, є якість кредитного портфеля і керування ризиками.
Легше всіх переборють кризу і будуть більш активно розвиватися банки, що сформували якісний кредитний портфель, що мають незначну кількість проблемних кредитів і неповернень за ними, а також лояльних клієнтів, що довіряють банку і розміщують у ньому свої тимчасово вільні кошти",- говорить вона.
" Чи будуть середні й малі банки конкурентноздатні на роздрібному ринку, залежить не від розміру банку, а від того, наскільки вони повернуться обличчям до клієнтів, наскільки вони зможуть задовольнити їхні потреби,- погоджується голова награди БРР Валерій Ксензенко.- Ті фінансові установи, які відчують ринок і зрозуміють, що він змінився, що на цьому ринку треба працювати інакше, ніж до 2009 р., будуть конкурентні незалежно від розміру". Втім, експерти погоджуються, що конкуренція на банківському ринку буде зростати.
Ольга Галицька
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас