Торговцям не подобаються POS


Торговцям не подобаються POS

Нацбанк розіслав банкам лист, у якому вкрадливо порекомендував активізувати установку POS-терміналів та імпринтерів у торговельних точках. Він відзначив, що підприємства саботують пряму вказівку Кабміну, що постановою №377 від 29 березня 2006 р. зобов'язала великих торговців в обласних і районних центрах до 1 вересня наступного року забезпечити прийом карток до розрахунку.

"Підприємства торгівлі та послуг нерідко відмовляються встановлювати термінали для прийому платіжних карток, мотивуючи це збоями в роботі терміналів через неякісний зв'язок і небажанням показувати реальні обсяги своєї діяльності. Сьогодні в Україні недостатньо розвинена мережа прийому платіжних карток. Це змушує населення віддавати перевагу розрахункам готівкою", - говориться в листі за підписом виконавчого директора НБУ з платіжних систем і розрахунків Віктора Кравця.

Регулятор відзначив, що за перше півріччя кількість установлених POS-терміналів виросла тільки на 14%, а імпринтерів - на 33%. Банкіри свою провину, природно, не визнали. Затримки з установкою терміналів та імпринтерів вони пояснили тим, що торговці не хочуть відображати свій реальний оборот і платити комісію.

"У багатьох керівників торговельних підприємств є побоювання, що установка торговельних терміналів спричинить, з одного боку, необхідність проводити додаткове навчання персоналу, що і так часто змінюється, з іншого боку - затримки на касах при оформленні операцій за платіжними картками і помилки касирів", - додала начальник відділу еквайрингу АКБ "Укрсоцбанк" Анастасія Шевченко.

Щоб обійти опір торговців, банки йдуть на поступки і заманюють збільшенням оборотів. Стандартно, з кожної оплати торговець повинен відраховувати банку 1,5%-2,5% комісійних. За це банки, як правило, безкоштовно встановлюють обладнання, навчають персонал, дають термінальний папір і рекламно-інформаційні матеріали. Однак, відзначив начальник управління з роботи з партнерами та агентами "Райффайзен Банку Аваль" Олексій Денисюк, на ринку надання послуг еквайрингу досить сильна конкуренція. Тут суперничають: ПриватБанк, "Райффайзен Банк Аваль", Укрексімбанк, Укрсоцбанк та Укрсиббанк. Тому банки часто йдуть на зменшення комісійних з кожної угоди.

"Мінімальний тариф установлюється для кожного партнера індивідуально і залежить від багатьох факторів. Перелічу їх у порядку зниження впливу на встановлення мінімальних тарифів: сума середньої операції, корпоративний зв'язок партнера з банком, оборот, популярність бренду торговця, ко-брендовий проект, розмір торговельної мережі", - підкреслив пан Денисюк. "Розмір комісій найчастіше залежить від торговельних оборотів, строків відшкодування коштів на рахунках торговця, типу обладнання, наявності можливостей для підключення його в торговельних точках", - додала пані Шевченко. "POS-термінал дозволяє клієнтам витратити в торговельній точці, де встановлений термінал, більше грошей, ніж вони мають у гаманці у вигляді готівки", - підкреслив керівник прес-служби ПриватБанку Олег Серга.

Банки визнають, що безготівкові платежі в країні впроваджуються повільно, однак не турбуються через це. "Основна робота з "терміналізації" країни завершиться в найближчі два-три роки. Роз'яснювальну роботу проводити, звичайно, потрібно, але набагато більш дієвими були б заходи для податкового стимулювання підприємств, що приймають до оплати картки", - вважає Серга.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Все, що ми знаємо про:НБУ
Рейтинг популярності матеріалу «Торговцям не подобаються POS» на Finance.UA - 2.0
В Контексті Finance.UA