Особистий переділ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Особистий переділ

949
Іноземці зазіхнули на особисте страхування українців. Фінансисти прогнозують переділ цього ринку: від СК із закордонним корінням чекають значних капіталовкладень, спрямованих на розвиток мереж продажів. Акцент буде робитися на тісне співробітництво з медичними установами.
Ставка на інвестиції
Підвищений інтерес до ринку особистого страхування пояснюють перспективами, що відкриваються: за найскромнішими підрахунками, за 2008 р. його обсяги повинні прирости як мінімум на 40-50% і перевищити 1,5 млрд грн. За інформацією Держфінпослуг, щорічні збори СК зі страхування від нещасних випадків перевищують 330 млн грн., з медичного страхування - 485 млн грн., зі страхування здоров'я на випадок захворювання - 116 млн грн. і зі страхування медичних витрат - 88 млн грн. Поки не менше 90% платежів припадає на корпоративних клієнтів, однак експерти відзначають стрімке збільшення частки роздрібних страхувальників.
"Все більш популярні програми страхування здоров'я в середнього класу, зокрема страхування дітей. За моїми оцінками, близько 10% середнього класу мають приватні поліси медичного страхування", - розповів керівник проекту Strahnadzor.ua Тимур Шакіров.
На сьогоднішній день лідерами в особистому сегменті є компанії "Лема" та "Кремінь", що підім'яли під себе близько 30% ринку страхування медичних витрат, "Провідна" та "ІНГО-Україна", що одержують близько 21% премій з добровільного медстрахування, "Кредо-Класик" та "Оранта", частка в страхуванні від нещасного випадку яких досягає 10%, а також "АСКА", що тримає 6% ринку страхування на випадок захворювання. Фінансисти вважають, що саме із цими компаніями незабаром зіткнуться іноземці, які висаджувалися в Україні протягом 2005-2008 р.
З їхнього числа сьогодні виділяють українську "дочку" німецької Allianz - СК Allianz, французької AXA - "AXA Страхування", австрійської Grawe - "Інпро" та італійської Generali - "Дженералі Гарант". "В 2007 році наша частка тільки в секторі добровільного медстрахування становила 1,29%, але протягом чотирьох років ми плануємо зайняти 15% ринку", - підтвердила "ДС" прогнози експертів начальник управління особистого страхування компанії "Дженералі Гарант" Раїса Атаманенко.
"У цей час нами розглядається можливість впровадження програм страхування фізичних осіб у зв'язку з наростаючим інтересом потенційних клієнтів. Добровільне медстрахування є одним зі стратегічно важливих продуктів нашої компанії", - доповнила колегу директор департаменту продажів особистих видів страхування СК Allianz Зоя Сазонова.
Передбачається, що страховики, які мають за плечима сильну західну підтримку, зможуть перевершити вітчизняні компанії за рахунок серйозних інвестицій материнських структур. За прогнозами аналітиків, у найближчі п'ять років кожна з таких СК вкладе в український ринок біля $50 млн, загальні ж вливання можуть досягти $250 млн. Другим козирем підкорювачів ринку особистого страхування стане активний розвиток мереж продажів: від них чекають стрімкого розкручування як прямих (через офіси в регіонах), так й агентських каналів збуту.
Страховики з іноземним корінням, звичайно ж, будуть вкладати серйозні кошти в налагодження партнерських відносин з діагностичними центрами, приватними та державними клініками.
Збитки вдасться мінімізувати
Вже зараз експерти впевнені, що колосальні, на перший погляд, інвестиції досить швидко окупляться. Головний аргумент - невисока збитковість в особистому сегменті. За даними Держфінпослуг, зараз за нещасними випадками СК виплачують всього 9% отриманих премій, зі страхування здоров'я - 27%, з медвитрат - 40%. Найбільш збитковим вважається медичне страхування, виплати за яким становлять 67,5% від премій.
В той же час загальновідомо, що це спровоковано самими компаніями, які демпінгують по корпоративних програмах, намагаючись затягти великих клієнтів-юросіб. Наприклад, якщо вартість річного поліса ДМС для приватної особи становить близько $600-1000, то за корпоративним договором аналогічна програма може коштувати $150-300.
Однак свої втрати в медичному сегменті страховики можуть мінімізувати, нарощуючи клієнтуру.
"При більших обсягах застрахованих добровільне медстрахування не збиткове", - запевнив директор департаменту особистого страхування Київської філії "Сіті" компанії "Дженералі Гарант" Еляна Пустовалова. Другий спосіб мінімізації - оптові знижки для своїх клієнтів, про які страховики вже домовляються.
"Ефективним способом мінімізації високої збитковості по особистому страхуванню може бути створення власного ассистанса - органа, що контролює витрати. А акумулювання великих потоків застрахованих дає можливість СК одержувати деякі пільги на оплату медпослуг", - розповіла Зоя Сазонова.
Тим більше, що ґрунт вже створюється: все частіше програми особистого страхування передбачають не пряму компенсацію збитку за фактом проходження лікування, а врегулювання страхової події через ассистанс (найчастіше клієнтів намагаються направити в партнерські лікувальні установи).
На зниження виплат буде грати та модернізація договорів, що час від часу здійснюють СК, - вони зводять до мінімуму кількість випадків, при яких проводять виплати. На сьогоднішній день стандартними винятками в особистому страхуванні є розлади здоров'я, спровоковані алкогольним або наркотичним сп'янінням, а також викликані хронічними захворюваннями (бронхітом, панкреатитом, гастроентерологічними або серцевими недугами і т.п.). "Взагалі ж, хронічні захворювання є стійким винятком у всіх страхових компаніях, і СК погоджуються оплачувати лікування тільки гострих загострень у хроніків", - пояснила Еляна Пустовалова.
Останнім часом дуже популярне включення в перелік захворювань, що не покриваються полісом, інфекційних недуг, у тому числі грипу. Крім того, по низці позицій страховики можуть не витрачатися на лікування інфекційних захворювань, зареєстрованих медзакладом протягом певного строку (звичайно один-два місяці) з моменту набуття договором чинності. Від СК можна домогтися оплати лише найпростіших травм (переломи, вивихи та ін.), застуд, отруєнь і т.п. Тому фахівці і радять ретельно вивчати умови страхування перед придбанням поліса.
"Часто взагалі доходить до того, що під видом страхування здоров'я українці купують страховки, за якими покриваються тільки невідкладні виклики лікарів або найбільш критичні події - смерть, інвалідність, серйозні переломи, а всі інші можливі захворювання підводять під страхові винятки", - відзначив Тимур Шакіров.
Через особисте до лайфу
Втім, експерти допускають, що страховики з іноземним корінням, пробиваючись на особистий сегмент, будуть намагатися перевершити нинішніх лідерів ринку. А тому, щоб залучити клієнтів, спочатку стануть вкрай рідко вдаватись до прийомів з мінімізації виплат. Догодивши споживачам полісів особистого медстрахування, вони вже зараз планують пробиватися на суміжні сегменти.
"Інтерес страховиків у сегменті особистого страхування пояснюється можливістю через цей вид залучити громадян в інші, менш збиткові - страхування життя або пенсійне", - доповнює колегу пані Пустовалова. Експерти чекають від амбіційних СК активного демпінгу практично за всіма видами особистого страхування (від нещасних випадків, при захворюванні, медичних витрат і добровільного медстрахування).
Зниження тарифів, а також розширення каналів продажів і впровадження нових продуктів, на думку експертів, дозволить "дочкам" європейських СК у найближчі п'ять років наростити свою частку на ринку особистого страхування до 20-30%, а з їхньої клієнтури 15-20% припаде не на корпоративний, а на приватний сегмент.
Маргарита Ормоцадзе
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас