Мода на природу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мода на природу

Нерухомість
684
У найближчі роки відтік покупців квартир з Києва в пристоличний регіон продовжиться. Девелопери готуються будувати доступні за ціною проекти для середнього класу
Переваги життя за містом, настільки звичного для європейських жителів, оцінили й українці. За деякими оцінками, тільки за останній рік кількість охочих придбати заміське житло виросла більш ніж на 40%. Зі збільшенням попиту навколо столиці стали масово з'являтися котеджні селища: на різній стадії реалізації зараз перебувають близько ста містечок, тридцять із яких були побудовані за останній рік.
"У колах девелоперів формується своєрідна мода на заміське житло. До кінця 2009-го більшість проектних портфелів великих компаній будуть включати об'єкти заміської нерухомості. Земля є чи не єдиним ліквідним та інвестиційнопривабливим активом в Україні", - вважає аналітик корпорації "Золоті ворота" Ігор Іволга.
Попит на престиж
Найпопулярнішим серед покупців залишається Обухівський напрямок з розвиненою інфраструктурою (магазинами, ресторанами, спортзалами і т.д.). Крім столичних бізнесменів і політиків - основних покупців котеджів у цьому районі - стійкий попит на заміське житло формують і мігруючі в Київ представники великого бізнесу, і новопризначені чиновники з інших регіонів країни.
Більшість із них орієнтовані на котеджні селища з територією під охороною і розвиненою інфраструктурою. Крім того, у цьому елітному районі в гарному стані і дорога, по якій протягом багатьох років з дачі в Конча-Заспі в Київ їздив колишній президент країни Леонід Кучма. Тому інвестувати в заміську нерухомість уздовж траси в напрямку Обухова для девелоперів вигідно і перспективно.
Однак землі в районі залишилося небагато, і вони активно освоюють інші напрямки.
"Наприклад, у Житомирському напрямку є великі земельні масиви, що цілком підходять для розвитку котеджних містечок. До того ж у районі добре розвинена інфраструктура під'їзних колій, що робить його привабливим для покупців", - говорить директор з маркетингу компанії SV Development Володимир Степенко.
Великий попит на котеджі в Житомирському та Обухівському напрямках дозволяє девелоперам диктувати високі ціни на свої проекти. Середня вартість сотки землі в Києво-Святошинському районі (Житомирський напрямок) становить 9,7 тис. доларів, в Обухівському - 7,6 тис. доларів. Тільки за останній рік ціна на будинок в Києво-Святошинcькому районі піднялася на 40% і становить 1,9 тис. доларів за квадратний метр. У районі Обухова вартість квадратного метра трохи вища.
За словами експертів, перспективними для розвитку проектів економ- і бізнес- класу також є Броварський і Бородянський напрямки, де деякі великі компанії вже придбали ділянки для будівництва котеджних селищ. Саме тут девелопери збираються побудувати найбільші за площею містечка (на земельних ділянках площею від 200 гектарів).
"Перспективність цих проектів цілком очевидна - за рік Броварський, Бородянський напрямки і Макарівський район (віддалений Житомирський напрямок) продемонстрували найбільш значну динаміку цін на котеджі", - говорить генеральний директор девелоперської компанії "Лінк Девелопмент" Ярослав Цуканов.
Все більшу частку в обсязі продажів займають ділянки, розташовані в Ірпені, Вишгороді, Лютежі, де покупців приваблює ландшафт місцевості (недалеко від ріки Дніпро). Не дуже привабливими для будівництва котеджів залишаються райони Десни - Зазим’я, Пухівка, Рожни. Ріка зі швидкою течією і весняними розливами значно знижує популярність цього напрямку. Слідом за столицею обростають котеджними містечками і великі міста в регіонах. Наприклад, у Донецьку вже визначився "топовий" напрямок забудови: чотири із шести котеджних містечок зводяться в південній частині міста або за його межею в напрямку до Маріуполя.
Вранці - стільці, ввечері - гроші
Зараз у передмісті столиці 42 котеджні містечка із загальною кількістю будинків 6,6 тис. виставлені на продаж. Незважаючи на таку кількість житла, вибір у потенційного покупця, що хоче інвестувати гроші в будинок, що зводиться, не такий вже й великий. Реально активно будуються десять із всіх наявних у продажі містечок.
Більшість девелоперів виставляють котеджні селища на початковому етапі, коли на ділянці ще нічого не зведено. Забудовникам великих проектів котеджних містечок вигідніше будувати за гроші покупців - приватних інвесторів, - оскільки власними великими капіталами, як правило, вони не володіють. Зводити містечка за схемою "побудувати, а потім продати" вигідно лише невеликим забудовникам (до 20 будинків), у яких є вільні фінансові ресурси для проекту.
Ціна готового будинку набагато вища, ніж на етапі інвестування, однак покупців різниця у вартості не бентежить - бажання швидко одержати житло набагато сильніше. Тому вони шукають проекти, де будівлі вже введені в експлуатацію або перебувають на завершальній стадії будівництва.
За словами девелоперів, продажі котеджів, проекти яких можна побачити тільки на кресленнях та у вигляді макетів, ідуть в'яло.
"Великим забудовникам, у яких погано йшла реалізація, тепер доводиться будувати, а потім продавати, причому за ціною, що не набагато перевищує вартість інвеcтування", - говорить Володимир Степенко.
Крім того, якщо кілька років тому продавалося все, що будувалося, то зараз покупці звертають увагу не тільки на готовність проекту, але й на інфраструктуру.
За словами директора департаменту стратегічного розвитку і маркетингу компанії "XXI Століття" Максима Білоуса, більше 55% споруджуваних і заявлених проектів котеджних містечок у Київській області будуть охоплювати мінімальний або середній обсяг інфраструктури, що включає тільки найнеобхідніше.
"Якщо не брати до уваги такі специфічні елементи, як гольф-поле, навчальні заклади, лікарні та інше, то перелік можливої інфраструктури для одиничного і навіть дуже великого проекту досить обмежений - це торгівля, послуги і технічні служби. Однак він може розширюватися. На московському ринку вже зустрічаються такі екзотичні варіанти, як траса для радіокерованих моделей, міні-зоопарк, у Києві таких прикладів поки нема", - говорить Білоус.
Середній клас диктує
Ще кілька років тому основними покупцями котеджів були дуже багаті люди. Тепер заміське житло стали купувати і представники середнього класу. "В економ- і бізнескласах існує дефіцит якісних і недорогих об'єктів", - говорить директор з маркетингу і PR-компанії "ДЕ ВІЖН" Ольга Маслова.
Торік на ринку стартував новий котеджний проект - містечко "Олімпік-Park" (розташоване на відстані 19 км від Києва по Житомирській трасі). Проект реалізує створена в 2007-му девелоперська компанія "Європа", а генпідрядником виступає ТОВ "Траверзбуд".
У котеджному містечку буде розвинена інфраструктура: від торгово-розважального комплексу до дитячого садка. Крім того, у проекті передбачені парки, водойми, природні і рукотворні ландшафти на площі 60 гектарів. На початок продажів вартість квадратного метра котеджу в містечку становила 1,05 тис. доларів. Через півроку ціна піднялася до 1,2 тис. доларів, однак це не віджахнуло покупців.
Інший приклад - котеджне містечко в Конча-Заспі площею близько 400 гектарів, будівництвом якого займається компанія "ДЕ ВІЖН". У цьому селищі розвинена інфраструктура (яхт-клуб, п'ятизірковий готель, торговельні і розважальні комплекси і т.д.). У порівнянні з "Олімпік- Park", вартість квадратного метра тут набагато вища - більше двох тисяч доларів.
Зараз у передмісті столиці 42 котеджні містечка із загальною кількістю будинків 6,6 тис. виставлені на продаж.
За даними компанії SV Development, зараз основними покупцями приміських котеджів є сім'ї з місячним рівнем доходу від трьох тисяч доларів і вище. За соціальним статусом - це топ-менеджери середніх і великих компаній, власники дрібного, середнього і великого бізнесів, чиновники середнього та вищого рангів, діячі культури і спортсмени.
"Розкішні особняки залишаються долею елітного сегмента покупців, частка якого в загальній структурі попиту швидко знижується. Аналіз підсумків продажів проектів економ-класу останніх двох років показав - найбільшим попитом користуються котеджі площею до двохсот квадратних метрів з ділянкою 0,15- 0,2 гектари", - говорить Ольга Маслова.
Аналітики прогнозують подальше значне розширення ринку котеджних містечок, оскільки до нього почали проявляти інтерес великі вітчизняні девелоперські компанії, банківські установи та міжнародні гравці.
"У найближчі роки відбудеться відтік покупців квартир з Києва в пристоличний регіон. Причому хітом наступних декількох років обіцяють стати не дорогі елітні котеджі, а цілком доступні за ціною проекти для середнього класу. На території таких містечок, крім індивідуальних котеджів, будуть зводитися таун-хауси і навіть п'ятиповерхові багатоквартирні будинки", - говорить Володимир Степенко.
За матеріалами:
24.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас