Квартира-офіс-магазин! — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Квартира-офіс-магазин!

Нерухомість
709
Квартири на перших поверхах найчастіше відлякують потенційних квартирантів, але користуються підвищеним попитом у підприємців.
Для того, щоб здавати своє житло в оренду під офіс або магазин, досить перевести його в нежитловий фонд. Як це зробити?
Цінні метри
Спочатку потрібно бути готовим до того, що на зміну цільового призначення квартири піде близько 30 тис. дол. Адже, за підрахунками експертів, тільки на одержання дозволів і підготовку проектної документації в Києві потрібно витратити 8-15 тис. дол. Плюс витрати на ремонт, податки, облаштованість окремого входу та інше.
Від і до
Строки переведення в нежитловий фонд залежать від району, цільового призначення приміщення, згоди сусідів і лояльності райдержадміністрації, і становлять від 4 до 8 місяців. Якщо за переведення візьметься недосвідчена людина, процедура може затягтися до 1,5-2 років.
Але витрати окупляться сповна. Приміром, у столичну однокімнатну квартиру площею 50 кв. м. сьогодні пускають квартирантів за 500-700 дол. на місяць. Здаючи таке ж житло під офіс, його власник щомісяця може заробляти порядку 1,5-3 тис. дол.
З огляду на те, що у великих містах гостро відчувається нестача офісних приміщень, знайти орендарів зовсім не складно. Не програє хазяїн житла і у випадку його продажу. Комерційна нерухомість сьогодні на 50-90% дорожча від звичайної.
Правила здавання
"Переводити в нежитловий фонд можна тільки ті квартири, що розташовані на перших поверхах і мають можливість облаштованості окремого входу. Житло вище першого поверху підійде тільки за умови, що нижні приміщення вже переведені в нежитловий фонд", - розповіла Ксенія Проконова, юрист проекту Качай права.
Крім того, власник і його сім'я повинні бути виписані із квартири. Якщо всі ці умови дотримані, можна приступати до переоформлення.
Складності переведення
"Перший крок - це одержання письмової і завіреної ЖЕКом згоди сусідів зверху та на одній сходовій клітці. Потім необхідно замовити проектній організації, що має ліцензію Мінбуду, підготовку проекту", - пояснив Олександр Трофимов, директор Консалтингового центру зміни нерухомості.
Проектна документація обійдеться в середньому в 20-35 дол. за кв. м.
Після цього проект прийдеться погодити з міськими інстанціями.
"Головні - санепідемстанція (40 грн), пожежна інспекція (66 грн), охорона праці та навколишнього середовища, газівники (125 грн), тепловики (64 грн) і охорона пам'яток, якщо будинок є пам'яткою архітектури", - відзначив Олександр Трофимов.
Також буде потрібно узгодження з фондом розвитку району та фондом економіки міста. Після цього ви вже можете звернутися із заявою в міську адміністрацію, що оцінить доцільність переведення і прийме остаточне рішення.
За матеріалами:
24.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас