Інтернет-обличчя українських олігархів


Інтернет-обличчя українських олігархів

Загальні статки власників українських фінансово-промислових груп cкладають більше десятка мільярдів доларів. Але інтернет-представництва більшості вітчизняних олігархів мають поки дуже скромний вигляд. А головне - не виконують свою мету - управління корпоративною репутацією

Розкриваємо активи

Дві з 12 українських ФПГ - "Смарт-груп" Вадима Новинського та "Енерго" Віктора Нусенкіса - взагалі не обзавелися сайтами. А групи "Приват", "Укрсиб" і "Фінанси та Кредит" представлені в Інтернеті тільки сайтами однойменних банків.

Ці ресурси відповідають всім критеріям сайту сучасного банку, але майже ніяк не представляють свої ФПГ та їхніх власників. Навіть ті компанії, які створили єдиний корпоративний сайт, не приділяють йому досить уваги. Наприклад, на www.isd.com.ua стрічка новин останній раз оновлювалася в січні 2007 року.

Прикладом того, як потрібно використовувати Інтернет для "розкручування" ФПГ і її власника, є запуск у серпні 2007 року корпоративного сайту Group DF. Зареєстрована у Відні холдингова компанія, що належить одному з найменш публічних українських олігархів Дмитру Фірташу, на своєму сайті вперше розкрила структуру активів і дані про доходи. Запуск інтернет-представництва GDF став інформаційним приводом в українських і закордонних ЗМІ. Сам мільярдер на сайті скромно названий "експертом у сфері торгівлі та розподілу газу в Східній і Центральній Європі".

"Білі і пухнасті"

Особливу увагу на сайтах вітчизняних ФПГ приділено меценатству. Так, група "Галнафтогаз" пишається тим, що виступила спонсором видання першого атласу світу українською мовою і підтримує джазовий фестиваль "Флюгери Львова". Багато уваги діяльності благодійного фонду компанії приділено на сайті "СКМ". Докладно описані всі підтримані фондом програми із вказівкою виділених сум, у числі яких проекти "Журналістика цифрового майбутнього" і "Зупинимо туберкульоз".

Як розповіла Ганна Терехова, фахівець зі зв'язків із громадськістю "СКМ", інтернет-ресурс компанії був повністю оновлений наприкінці 2007 року. Сайт представляє відвідувачам інформацію не тільки про саму керуючу компанію групи, але і про всі холдинги та окремі активи, що входять до неї. Для цих цілей є інтерактивна карта основних підприємств групи не тільки в Україні, але й за кордоном.

Гігант трубного бізнесу компанія "Інтерпайп" представлена в Інтернеті добре ілюстрованим ресурсом, що у доступній формі представляє інформацію про компанію і напрямки її діяльності. Крім того, на сайті можна взяти участь у тендері на постачання необхідних для "Інтерпайпа" матеріалів. Сайт interpipe.biz став би лідером рейтингу "Дела", якби не був "наймолодшим" ресурсом.

У першу чергу - банківський бізнес

Група "Приват" представлена сайтом ПриватБанку. Цей інтернет-ресурс щодня відвідують більше 10 тисяч відвідувачів. Він не тільки є найпопулярнішим серед сайтів фінансово-промислових груп, але і входить у топ-100 сайтів, що відвідують в Україні.

Веб-портали ПриватБанку, Укрсиббанку і банку "Фінанси та Кредит" - потужні ресурси в першу чергу з технічної точки зору. Крім інформації про банк і його послуги, вони містять у собі онлайн-сервіси. Наприклад, послуга "Приват24" дає можливість клієнтові управляти станом свого карткового рахунку. Для обслуговування цієї частини ресурсу в структурі ФПГ у квітні 2000 року була створена компанія "Приват-онлайн". Девіз "Приват24" - "Ваш живий Інтернет-Банк". Клієнти банку можуть спілкуватися між собою через ЖЖ (інтернет-блог) і чат. Є й програма "Мрія українця", націлена на пересічних клієнтів. Вона пропонує відвідувачам сайту заповнити анкету, а співробітники банку самі зв'яжуться з потенційним клієнтом.

Як загартовувалася сталь

Для розробки своїх сайтів ФПГ залучають не тільки українських професіоналів. Так, "Запоріжсталь" та "Універсальна інвестиційна група" (сайт концерну "Галнафтогаз") не поскупилися скористатися послугами російської "Студії Артемія Лебедєва".

Директор з маркетингу "Запоріжсталі" Юрій Соха пояснює, що в першу чергу було поставлено завдання забезпечити впізнаваність підприємства і показати засобами графічного дизайну приналежність компанії до бізнесу сталевого листового прокату. Російські програмісти впоралася із завданням, що дозволило сайту "Запоріжсталі" посісти перше місце в рейтингу "Дела". Інтернет-сторінка меткомбінату містить китайську та арабську версії. Дизайн сайту виявився настільки вдалим, що ростовська компанія "Стальпром" довгий час використовувала на своєму сайті аналогічний дизайн, не піклуючись при цьому про дотримання авторських прав.

На сайті "Запоріжсталі" можна ознайомитися з фотоархівом більш ніж 75-річної історії підприємства. Крім того, сайт пропонує можливість купити через Інтернет "непрофільну" продукцію підприємства - мийки, посуд і навіть розкладний мангал у комплекті із шампурами.

Схожі асортименти пропонують прайси на сайті іншого гіганта вітчизняної металургії -ММК ім. Ілліча. Тут звичайний споживач може купити все, що завгодно, починаючи від оцинкованого цебра і закінчуючи металевим гаражем. Дизайн сайту також виділяється "блиском відполірованих сталевих конструкцій". При цьому він демонструє націленість бізнесу на іноземного покупця, тому що першою відвідувачеві видається англомовна версія.

Андрій Кашуба

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Інтернет-обличчя українських олігархів» на Finance.UA - 2.0
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.UA