Синдром присутності


Страхові компанії почали активно освоювати регіони. У нинішньому році двадцятка провідних СК планує відкрити по країні не менше тисячі нових офісів. Здавалося б, все це повинно розширити вибір провінціалів, що вирішили застрахуватися від можливих неприємностей. Насправді ж, поза залежністю від того, якій компанії буде віддана перевага, гарантувати швидку виплату страхового відшкодування не може ніхто.

Компанії не стануть скупитися на розширення власних мереж. За інформацією "ДС", СК середньої руки можуть вкласти в це порядку $10-20 млн кожна, компанії з топ-двадцятки - до $40 млн. Сумарні ж уливання страховиків у свою регіональну присутність в 2008 р., за найскромнішими оцінками, наблизяться до 1 млрд дол. "ІНГО Україна" уже пообіцяла відкрити до кінця року 50 офісів, "Оранта" - 120, "Інтертрансполіс" - 103, "Страхові традиції" - більше 100.

Настільки солідні витрати змушують рости ціни на нерухомість. "Орендувати офіс у провінції можна і за 7 тис. грн. на місяць, витрати ж на покупку приміщення можуть становити від 250 тис. грн. у невеликих містах і від $1-3 млн - в обласних центрах", - розповідає президент СК "Дженералі Гарант" Юрій Лахно.

"Крім покупки офісів, кошти інвестуються в організацію точок продажів через партнерські банки, автосалони, автозаправки, турфірми. Корпоративний ринок страхування вже розібраний, і шукати нових клієнтів доводиться серед фізичних осіб і представників малого бізнесу. Але для цього страхова компанія повинна бути ближчою до клієнта, що можливо тільки через її присутність у регіонах", - доповнює начальник управління реклами СК "АСКА" Дмитро Калишевський. Тим більше, що СК уже почали відчувати всі принадності свого походу в народ.

"Торік регіональна мережа забезпечила нам 37,9% від загального обсягу зібраних премій", - запевняє заступник голови СК "ІНГО Україна" Віктор Шевченко. Робити ставку компанії будуть на завоювання "грошових" регіонів. "У розвитку мережі продажів ми наголошуємо на великі економічно розвинені області - схід і південь країни", - уточнює прес-секретар СК "Оранта" Аліна Грінченко.

Втім, розвиток мережі збуту може бути небезпечний для страхових компаній низкою проблем. Фірми, що висадились в тому чи іншому місті, починають активно перекуповувати кадри у своїх прямих конкурентів, що вже мають тут точки. У такий спосіб сторонні страховики заощаджують на навчанні персоналу рятують себе від головного болю при прийомі на роботу недосвідчених співробітників. Найчастіше таку тактику використовують СК із іноземним капіталом.

"Закордонні фірми готові платити регіональним співробітникам зарплати, що перевищують аналогічні ставки в столиці. У підсумку важко найняти людину на ту зарплату, що вона фактично відпрацьовує, і втримати гідного фахівця стає усе важче", - констатує голова правління СК "Інтертрансполіс" Сергій Коротенко.

У чималі проблеми найчастіше виливається і бажання заощадити на покупці нерухомості під офіс. У регіонах із цією метою нерідко купуються квартири на перших поверхах житлових будинків.

"Складності виникають із переведенням квартири в нежитловий фонд. Довідавшись, що на її місці буде відкрита філія страхової компанії, мешканці будинку і представники контролюючих органів бажають, щоб їх улестили, інакше потрібних документів не зібрати", - ремствує Коротенко.

Але, як запевняють страховики, вони готові впоратися з будь-якими перешкодами, щоб стати ближчими до клієнта і надати йому більш якісний сервіс. Насправді ж компанії ставлять перед собою єдину мету - збільшити власні прибутки - і закривають очі на недоліки системи врегулювання збитків, що особливо гостро стоїть перед клієнтами із провінції. Справа в тому, що в більшості компаній діє залізне правило: всі компенсації по страхових подіях у регіонах повинні узгоджуватися із центральним офісом СК. У результаті клієнт у регіоні може очікувати своїх грошей удвічі довше, ніж столичний страхувальник.

"Вийти із ситуації можна досить просто, надавши директорам філій повноваження з виплати хоча б порівняно невеликих сум відшкодування, наприклад до 5 тис. грн., без узгодження із центральним офісом", - вважає Коротенко.

І хоча великі СК на словах декларують децентралізацію системи відшкодувань, більшість регіональних директорів виправдують розтягування виплат саме необхідним узгодженням компенсації з головним офісом. Спостерігачі говорять, що компанії стануть підходити до виплат страхових відшкодувань більш відповідально лише в тому випадку, якщо в регіонах почнеться справжня конкуренція. Практично всі великі фірми будуть мати розвинену мережу представництв у регіонах протягом двох-трьох років. Доти про швидке одержання виплат від СК провінційні клієнти не можуть і мріяти.

Маргарита Ормоцадзе

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Синдром присутності» на Finance.UA - 2.0
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.UA